Pluisje, verhoogde nierwaardes
Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes
Heel veel sterkte met het verlies van jullie Felix!
Weet je wel zeker dat die geur afkomstig is van zijn nieren? Is het een ammoniakgeur of een rottingsgeur? Indien dat laatste, dan kan het wel eens zijn tandvlees zijn. Daar heeft Cochi ook last van en zodra ik hem weer ruik, krijgt hij een 10-daags kuurtje Stomorgyltabletjes. Daarna eet hij ook weer beter want de pijn is over en zijn adem ruikt weer naar viooltjes.Esmeetje8 schreef:Boris van ruim 16 vermagert nu hard...Eten doet hij gelukkig nog wel, ik geef meestal Beaphar nierdieet. Ook wel gourmet gold met water.
Ik ben zo bezorgd om mn ventje, wil hem niet gaan missen maar ja....Een infuusje maakt misschien dat hij zich beter voelt...hij stinkt vreselijk uit zn bek...
Wat een zorgen om die oudjes, hè?
Ik wens je veel sterkte met dit groot verlies
Boris is heel hard aan het achteruit gaan...hij at tot voor kort nog gretig en veel...nu voer ik hem gourmet gold pate of hills ad voer met water erbij..dat likt hij van mn vingers af..rosbief ging er net ook gretig in...Hij hoest af entoe, gisteren naar de dierenarts geweest ik dacht dat hij misschien verstopt zat...dat was volgens haar niet zo en laxeermiddel zorgt er alleen voor dat de voedingsstoffen nog sneller door t lichaam gaan dan heeft ie er niets aan..
Ik heb t al vaker meegemaakt maar t blijft iedere keer vreselijk...
Mis hem nu al terwijl hij er nog is...
Weegt nu 2,7 kg. Antibiotica had hij volgens haar niet nodig ze injecteerde alleen wat vocht verder niks. Daardoor voelde hij zich niet veel beter ...
Hij spint niet meer, ik mis hem vreselijk, mn mannetje maar hij is ook al 16,5 jaar...dus een goed en lang leven gehad...Maar hij is er nog nu.
Ik heb t al vaker meegemaakt maar t blijft iedere keer vreselijk...
Mis hem nu al terwijl hij er nog is...
Weegt nu 2,7 kg. Antibiotica had hij volgens haar niet nodig ze injecteerde alleen wat vocht verder niks. Daardoor voelde hij zich niet veel beter ...
Hij spint niet meer, ik mis hem vreselijk, mn mannetje maar hij is ook al 16,5 jaar...dus een goed en lang leven gehad...Maar hij is er nog nu.
Heel veel sterkte met Boris!
En hij mag dan oud zijn, het blijft altijd te vroeg voor je gevoel.
En hij mag dan oud zijn, het blijft altijd te vroeg voor je gevoel.
Dankjewel hij eet nu niets meer en wil niet veel meer van me weten. Vannacht bij hem liggen op de bank. Vind het heel erg maar ja...
dit is waarschijnlijk het eindstadium van nierfalen... Hills a/d en gourmet doen daar geen goed aan, dat is ongeschikt voer voor nierklantjes...heel verdrietig.. zorg je dat hij niet uitdroogt omdat hij geen drinken en voedsel meer opneemt? dat is erg pijnlijk en hij is ongetwijfeld heel heel erg ziek..
soms moet je tegen je eigen emoties in maar voor het welzijn van je zieke dier een zware beslissing nemen, eea in overleg met je dierenarts.. wens je wijsheid en veel sterkte..
soms moet je tegen je eigen emoties in maar voor het welzijn van je zieke dier een zware beslissing nemen, eea in overleg met je dierenarts.. wens je wijsheid en veel sterkte..
Ik wens je veel sterkte en kracht toe met Boris.
Heel veel sterkte met Boris, onze Siamees Sara heeft ook nierfalen dat komt doordat ze hcm heeft.
Ze is de laatste maanden heel veel afgevallen.
Ze krijgt fortekor en pakitinine over haar eten, want ze eet geen nierbrokjes en de blikjes nierdieet wilt ze ook niet.
We zijn ook begonnen met haar lactulose te geven.
Ze zeurt nog wel om haar eten maar ze eet er heel weinig van, daarom proberen we haar kleine beetjes aan te bieden.
Ze is de laatste maanden heel veel afgevallen.
Ze krijgt fortekor en pakitinine over haar eten, want ze eet geen nierbrokjes en de blikjes nierdieet wilt ze ook niet.
We zijn ook begonnen met haar lactulose te geven.
Ze zeurt nog wel om haar eten maar ze eet er heel weinig van, daarom proberen we haar kleine beetjes aan te bieden.
Ik heb hem vanmiddag nogmaals een infuus laten geven hij is erg verzwakt...maar heeft wat stukjes kip gegeten. Zometeen probeer ik wat nierdieet te geven...
Morgen om 12 uur komt de dierenarts hier thuis...dan is het denk ik einde verhaal. Hij is nog alert naar omstandigheden en likt af en toe wat eten van een lepel af. Soms denk ik..moet ik nog wachten..maar ik laat het morgen uiteraard beoordelen door de dierenarts.
Wacht niet te lang, ook al doet het afscheid pijn. Heel veel sterkte!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Veel sterkte.
Wanneer ik het verslag van de afgelopen dagen lees over Boris vrees ik inderdaad ook dat het einde verhaal is 
Veel sterkte vandaag!

Veel sterkte vandaag!
- BloemTetsu
- Tijger
Veel sterkte vandaag met Boris.
Ik lees net wat er aan de hand is. Wat het ook gaat worden, wens ik je een wijze beslissing toe.
Ik lees net wat er aan de hand is. Wat het ook gaat worden, wens ik je een wijze beslissing toe.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees