6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Voorlopig nog eens aan de hordeur. Merken jullie iets negatief op bij beide? Zouden ze er echt klaar voor zijn? Stressssss :p

http://youtu.be/2-ihysMsGkI
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Rik »

Lekker rustig allebei. (Van de zwiepende staart van Nanou wisten we dat dat ook in rust was.) Ik weet niet of het al zou kunnen (die beoordeling laat ik even aan de andere over) maar als je ervoor gaat zou ik dat wel met veel afleiding voor Nanou doen in de eerste momenten (zodat ze niet te veel/snel op Filou af gaat). Misschien eerst samen eten in dezelfde ruimte en daarna wat spelen met snoepjes?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Ik krijg YouTube niet te pakken....
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Cari schreef:Ik krijg YouTube niet te pakken....
Vreemd?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Doet ie wel vaker. Ik blijf proberen ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Heb 'm gezien!
Filou is onzeker. Bij Nanou zie ik niets verkeerds. De pip is alleen dat Nanou niet zo goed weet hoe ze moet communiceren op z'n 'kats' en dat maakt haar nogal onbetrouwbaar.
Maar als Filou veilig op de kast kan, dan kan je het toch gewoon laten gaan? Filmpje maken, maar als het niet nodig is, niet ingrijpen. Ik zou haar ook zeker niet afleiden met snoepjes, want anders gaat ze dat nog als beloning zien voor haar slechte gedrag. Als ze lelijk gaat doen, mag je haar best duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is. "Uhuh! Niet doen, da's niet aardig en nergens goed voor.". Verzin maar iets wat bij je past. Ik hoor je nooit op de filmpjes. Is dat vanwege de camera of breng je ze altijd min of meer in stilte samen?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Rik »

Ik bedoelde ook niet een snoepje geven op het moment dat ze op Filou afstormt... want ja... dat werkt averechts en als beloning. Ik bedoelde meer Nanou bezig houden (alleen in dat eerste cruciale moment) en Filou haar laten benaderen in plaats van andersom. Zeker in het geval van de kast is het nog niet de bedoeling om haar af te leiden. Maar ok, ik kan het ook mis hebben een dat Nanou weer kan schrikken als Filou haar benadert. Het zal inderdaad sowieso een behoorlijk stress momentje voor jou worden :)

Hoe is het met eten op 10cm van de hoordeur allebei? (Ik zag de bakjes nu veel verder uit elkaar staan) en ik meende dat ze steeds dichterbij moesten eten tot je bijna bij de deur was (wel geleidelijk aan doen).
Laatst gewijzigd door Rik op 03 nov 2014 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Ja, ik weet gewoon niet hoe te reageren wanneer Nanou zo op hem afvlamt. Daarom dat ik hem terug op de kast zet zodat ze toch nog geen rechtstreeks contact hebben.

Momenteel liggen ze eigenlijk beide diep te slapen. Ga ze nu ook niet wakker maken om te confronteren met elkaar.. Zal kijken of het vanavond past voor hen of niet :-)

Sinds Missy weg is heeft filou geen natvoer meer willen eten.. Begrijp het niet zo goed. Snoepjes eet hij die zelfs op de hordeur liggen. Dus dat zit wel goed. :)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Nee, niet wakker maken. Komt tijd, komt samenzijn ;-).
Waarom hij geen natvoer eet? Geen idee... fout smaakje?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Geen idee.. Voordien mocht hij iedere smaak dat ik gaf.. Nu ruikt hij eens en trekt zijn neus op. Ik laat het telkens staan maar ' smorgens staat het er nog.

En wanneer ik film praat ik sowieso niet graag, vind het niet leuk om mezelf te horen :-D
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Woehoew.. Toch nog !

Afbeelding
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook snoepjes achterwege laten als je ze bij elkaar laat. Het is heel onvoorspelbaar wat Nanou zal doen, of ze Filou gaat grijpen of alleen dreigen.
Ik heb goede hoop dat het met deze twee op den duur wel goed komt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Ik heb er ergens ook wel vertrouwen is. Filou is inderdaad nog wat afwachtend en onzeker. Maar ik merk toch ook enige nieuwsgierigheid van hem.

Het enige probleem, dat ik echt niet weet hoe ik het kan aanpakken, is Nanou haar benadering. Zoals op het filmpje van eergisteren, vliegt ze er echt op af. Ik weet niet of ze dit agressief bedoeld, maar het schrik Filou wel af.. Deze morgen deed ze dit bvb ook terug aan de hordeur.. Daarna begint ze dan wel tegen de deur met haar kopje te vleien, maar intussen is filou al terug een meter achteruit gedeinsd..
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door nellebel »

en daarna? als nanou tegen de hordeur staat te vleien, wat doet filou dan. loopt hij weg, blijft hij zitten kijkne, loopt hij terug naar de hordeur? denk dat dat vrij belangrijk is. dat hij even van haar schrikt is logisch maar herstelt zich dat
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Hangt af per keer, meestal blijft hij op een meter haar bekijken, soms gaat hij gewoon weg. Maar 't is niet dat hij daarna terug neus aan neus gaat snuffelen met haar.. Of dat hij in de tegenaanval vliegt zoals Missy durfde doen.
Plaats reactie