6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Nikki2309 »

Probeer eerst zelf tot rust te komen. Beide katten pikken jouw gemoedstoestand op en als jij heel gestresst en onrustig bent zal dat niet ten goede komen aan een introductie.

Geef jezelf de tijd om te rouwen om missy. Dat is nu belangrijk. Jij en je vriend moeten tot rust komen en dit ongelofelijke verdriet een plekje gaan geven.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Het doet pijn....I know. Ik heb van Yimper vorig jaar ook een canvas laten maken van 40x30cm en toen die arriveerde, voelde dat echt een beetje als zijn thuiskomst. Hij hangt aan de muur, hij is op een bepaalde manier weer aanwezig ;-).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Nikki2309 »

Een mooie foto ophangen is een goed idee. Ik heb ook verschillende foto's staan van mijn overleden hond en zoals cari, is het voor mij ook net of de hond er nog is op een bepaalde manier.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Filou heeft de hele avond in zijn mandje gelegen. M'n vriend en ik gingen naar boven net, filou volgde ons. Boven zat Nanou aan haar deur te kijken wat er gebeurde. Filou ging zonder aarzelen op haar af. Denk dat Nanou niet goed begreep wat hij deed want ze reageerde niet. Hij snuffelde aan haar, Nanou snuffelde terug. En daarna ging filo naar de slaapkamer. Hij is hem nu aan het nestelen naast m'n bed op m'n badjas. Filou ligt iedere avond aan mijn kant, Missy lag altijd aan de kant van m'n vriend... Deze plaats blijft leeg :(
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Vandaag de melding van iemand dat Missy op 30km van ons is gevonden. Uiteraard sloeg mijn hart enkele slagen sneller. Er was een foto en ze zouden deze doorsturen, het was namelijk identiek dezelfde.. Ik krijg de foto toegestuurd en ze lijkt er totaal niet op :(

Ergens had in het vooraf wel moeten weten, maar uiteraard ga je toch een beetje hopen he..

Filou en Nanou zitten momenteel allebei aan een kant van het schuifraam, met deze op een kier. Allebei met hun neus aan elkaar snuffelen en Nanou begon haar pootje er tussen te steken naar filou toe.

Het was m'n vriend zijn idee. Ik denk dat zijn vorm van verwerken is..

Vanavond hebben we bezoek, we gaan uitgebreid koken dus zo kan ik ook alvast mijn gedachten verzetten.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Vandaag de melding van iemand dat Missy op 30km van ons is gevonden. Uiteraard sloeg mijn hart enkele slagen sneller. Er was een foto en ze zouden deze doorsturen, het was namelijk identiek dezelfde.. Ik krijg de foto toegestuurd en ze lijkt er totaal niet op :(
Ai, dat komt aan.... heb je je advertentie inmiddels ook van FB verwijderd?

Ik wil je geen valse hoop geven, maar misschien komt het nu toch wel snel goed tussen Nanou en Filou. Het grote probleem was Missy/Nanou en de stress die daaruit voortkwam is nu weg ( klinkt rot, maar je snapt wat ik bedoel...).
Wens jullie een fijne avond!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Dinky »

Logisch dat je met zo'n melding weer gaat hopen, ook al weet je dat het onwaarschijnlijk is ;)
Ik heb zelf ook lange tijd nog naar het raam gekeken of Loulou* er niet voor stond omdat ik het niet wilde geloven terwijl het 100% zeker Loulou* was die door dierenambulance was meegenomen (door de chip hadden ze immers mijn telefoonnummer waardoor ze mij hadden gebeld).

Fijn dat je vanavond met uitgebreid koken je gedachten even kan verzetten :) Hopelijk heb je ondanks alles toch een fijne avond met het bezoek ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Ja Cari, ik begrijp inderdaad wat je bedoelt. Even een vraagje, sluipen met de oren plat naar buiten gericht... Geen goed teken zeker ?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Kan ik zo niet zeggen, ik zou 't moeten zien in bewegend beeld. Het kan ook speelgedrag zijn.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Gisteren zat filou hoofdzakelijk buiten of in de garage te slapen. De ideale mogelijkheid om Nanou nog eens uit haar kamertje te halen. Eerst heeft ze een uur in de krabpaal liggen slapen, dan een uur bij ons in de zetel en dan gaat ze uit zichzelf terug naar boven. Dan hebben we gewoon de tussendeur van de hal naar de living dicht gedaan zodat ze alle kamers boven had.

Maar blijkbaar zat ze toch voor de livingdeur op het matje. Filou ging er heeltijd voor zitten snuffelen. Mijn vriend stelde voor om Nanou eens binnen te laten, om te zien hoe filou reageert op haar. Voor alle veiligheid hebben we filou boven op de kast gezet. Toen Nanou binnenkwam bleef hij rustig. Hij volgde wel elke stap dat ze zette. Nanou heeft filou niet gezien. Ze ging eens tegen onze benen vleien, aan het raam kijken en terug naar de gang...

Nog tips hoe we dit kunnen doen?

Filou is veel rustiger en steeds meer geïnteresseerd naar Nanou toe.

Vandaag is ons meisje een week van ons weg :(
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Het gaat dus wel goed met Filou, dat is mooi te horen.
En als Filou buiten is en Nanou in de living - vliegt ze dan nog tegen het raam op? Als dat ook niet meer gebeurt is het misschien tijd om ze bij elkaar te laten (sprak zij voorzichtig...).
Wat ik zelf dan zou doen, is gewoon de kamer van Nanou openzetten. Filou moet op dat moment wel in huis zijn en ik zou de deur ook open doen, als hij dat ziet ('t liefst wel van een afstandje), zodat hij niet ineens door haar verrast wordt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

De eerste keer dat ze hem zag vloog ze inderdaad naar het raam maar niet krabben zoals ze eerder deed. M'n vriend had dan ook het raam op een kier gezet zoals ik eerder zei.
De volgende dag sloop ze naar het raam met haar oren plat naar buiten gericht.
Gisteren hebben ze elkaar niet aan het raam gezien denk ik. Nanou had het te druk met slapen :-)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Wat mij hoopvol maakt, is dat ze door het open raam aan elkaar gesnuffeld hebben zonder enige agressie. Ze hebben dus duidelijk wel belangstelling voor elkaar. Wat me wel nog zorgen baart, is het nogal lompe gedrag van Nanou. Zelfs als dat niet kwaad bedoeld is, vraag ik me af of Filou wel genoeg vertrouwen heeft in haar om hier goed op te reageren.
Aan de andere kant vraag ik me af of Nanou, de avond samen in de living, echt niet geweten heeft dat Filou daar ook was.

Hoe reageerde Filou toen Nanou met oren plat op hem afsloop?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Lompe gedrag van
Nanou is inderdaad een goede omschrijving. Daarnet aan de hordeur ook terug neus aan neus snuffelen, allebei tegen de hordeur.
Zal ze vanavond nog eens samen laten met filou op de kast.

Filou reageerde eigenlijk niet. Een miauwtje naar mij omdat ik bij hem buiten zat. En dan neerleggen op de grond en zich wassen. Daarna ging Nanou naar de kier van het raam en filou ook en snuffelden ze aan elkaar. Nanou stak ook haar pootje in de kier. Filou ging dan gewoon weg en zich een meter verder uit het zicht van Nanou liggen wentelen.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Klinkt toch allemaal goed. Het moment nadert.... spannend!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie