Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

kellyc schreef:Ja, ze is ondertussen altijd wel te bereiken hoor, maar ik weet natuurlijk niet hoe ik ga zien dat er iets verkeerd loopt...

Er zijn verschillende opinies:
- sommigen, waaronder kattenbiologe en vriendin die zich bezighoudt met homeopathie voor mensen, zeggen dat ik niets te verliezen heb. Hij heeft hooguit nog enkele maanden op de traditionele wijze
- anderen zeggen dat deze mix de waterhuishouding uit balans kan brengen
-...

Ik hoopte iets goeds te doen en nu twijfel ik weer...

Mss moet ik na enkele weken gewoon weer bloed laten trekken en zien of er een verandering is, al dan niet pos of neg?!

Het laatste wat ik wil is het proces versnellen natuurlijk!
Homeopathie is geen fytotherapie zoals ik al heb geprobeerd uit te leggen, fytotherapie is niet altijd onschuldig....
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Dinky schreef:Vind het moeilijk in te schatten of ik het zou doen of niet.
Mijn persoonlijke ervaring als mens is dat homeopathisch wel werkt (VSM).
Als jij er zelf een goed gevoel bij hebt (heb op de site gekeken en is wel dierenarts die er voor gestudeerd heeft maar het het idee dat ze vooral op paarden gericht is) is het wel het proberen waard ;)

Ik heb ook even op de site gekeken en ze is geen dierenarts met heeft geleerd van een dierenarts bij haar in de buurt. Maar ze is veterinair homeopaat en geen dierenarts ik zou het niet doen.

Ik gebruik zelf ook homeopathie voor mijn dieren maar die schrijft mijn homeopathische dierenarts Atjo Westerhuis dan voor.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Van dat niet mogen aanraken wist ik niet. Heb zelf jaren homeopatische middelen gebruikt en die zaten in een potje met schroefdop. Gewoon uit het potje in de hand en daarna op de tong, werkte prima.

De korreltjes voor Noa draai ik uit het flesje in de dop en daarna moeten ze in een spuitje. Dat lukt je echt niet vanuit de dop, dan gooi je ze ernaast. Dus vanuit de dop in de handpalm en daarna 1 korreltje tussen de duim en wijsvinger en dan in het spuitje. En zo doe ik het dus al ruim een jaar en het werkt meer dan goed bij Noa. Atjo heeft mij ook niet gezegd dat ik de korreltjes niet mag aanraken. Ik zal hem er nog eens naar vragen.

Kelly, de korreltjes die naar jou toekomen zijn rechtstreeks vanuit de dop in een zakje gedaan. Ik heb ze dus niet aangeraakt. Dus wanneer je ze voorzichtig over doet in een potje, lijkt me dat geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

Nina is overleden. :(
We hebben haar gisterenavond laten inslapen. Vorige week begon haar terugval al. Ze was hele dagen buiten, kwam niet meer naar boven (wij wonen twee hoog). Eerst dachten we dat ze gewoon lekker buiten wilde zijn, maar achteraf gezien weten wij dat ze de kracht niet meer had om naar boven te lopen. Ze lag de hele dag te slapen onder een auto.
Ik ging haar dan een paar keer op een dag boven halen zodat ze ging eten en drinken.
Als ik haar wilde halen, liep ze ook niet meer naar me toe als ik haar riep. Dat deed ze vroeger altijd wel.

Gisteren en eergisteren wilde ze ook niet meer eten. Ze had weer zweertjes in haar bek. De antibiotica leek niet echt aan te slaan, vorige keer hielp dit heel snel. Ze was heel erg sloom, zo slap als een vaatdoek. Ze leek niet genoeg kracht te hebben om dingen te doen. Zo wilde ze gisteren bijv op het aanrecht springen, maar ze viel weer terug naar beneden.
Ik heb haar gisteren ook nog gedwangvoerd maar daar is het ook echt het katje niet voor. Ik zag dat ze zoveel stress had en zo'n leven gun ik haar niet.

Gister bij de dierenarts zei ze dat Nina wel heel stoned leek. Het leek erop dat ze haast in coma zou kunnen raken. Ze was weer afgevallen: 2,14 kilo. De dierenarts zei dat Nina niet alleen niet at vanwege de zweertjes, maar ook omdat ze zich gewoon niet goed voelde.
We wilden haar niet weer laten opnemen, haar zo veel stress geven, en dan gaat het misschien even goed en een paar weken later moet ze weer terug naar de dierenarts. Over die optie is de dierenarts niet eens begonnen. Het zag er gewoon hopeloos uit, het zou nooit meer beter worden. Ik wilde het beste voor Nina, en dat zei ik tegen de dokter.
Ze is rustig in mijn armen ingeslapen en nu is ze hier bij mij. Vanmiddag wordt ze gecremeerd.

Ik ben er echt zo kapot van en ik ben steeds bang dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt, terwijl ik wel ergens weet dat dit gewoon het beste was.. Er zat geen leven meer in, echt niet. Ze was veel te jong om te sterven, 6 jaar.
De dierenarts zei wel dat ze het nog lang heeft volgehouden, gezien in april haar waardes echt abnormaal hoog waren en dat het toen echt het beeld al was dat ze binnenkort moest worden ingeslapen. Ze zei dat veel mensen niet zo zouden hebben gezorgd voor Nina zoals ik heb gedaan. Ik was dag en nacht met haar bezig. De dierenarts zei dat het anders misschien al eerder afgelopen was.

ik ben ech zo verdrietig :( Nina was mijn soulmate, zo'n bijzonder katje...ik zal haar nooit vergeten.

sorry voor mijn negatieve bericht maar ik wilde het hier toch even laten weten. Ik wens jullie het allerbeste toe met jullie poezels.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Heel veel sterkte met het verlies van Nina!
Je hebt zo enorm hard voor haar gevochten, echt respect daarvoor.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Veel sterkte maar als het op is moet je ze laten gaan uit liefde voor het dier. Je hebt er alles aan gedaan om haar nog een goed leven te geven.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Cerna schreef:Van dat niet mogen aanraken wist ik niet. Heb zelf jaren homeopatische middelen gebruikt en die zaten in een potje met schroefdop. Gewoon uit het potje in de hand en daarna op de tong, werkte prima.

De korreltjes voor Noa draai ik uit het flesje in de dop en daarna moeten ze in een spuitje. Dat lukt je echt niet vanuit de dop, dan gooi je ze ernaast. Dus vanuit de dop in de handpalm en daarna 1 korreltje tussen de duim en wijsvinger en dan in het spuitje. En zo doe ik het dus al ruim een jaar en het werkt meer dan goed bij Noa. Atjo heeft mij ook niet gezegd dat ik de korreltjes niet mag aanraken. Ik zal hem er nog eens naar vragen.

Kelly, de korreltjes die naar jou toekomen zijn rechtstreeks vanuit de dop in een zakje gedaan. Ik heb ze dus niet aangeraakt. Dus wanneer je ze voorzichtig over doet in een potje, lijkt me dat geen enkel probleem.
Bij tabletten maakt het niet uit maar in de korrels zit de werkzame stof aan de buitenkant.
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Och meis wat doet dat pijn je kleine poezel.
Rust zacht lieve Nina je hebt hard genoeg gevochten ga maar lekker boven verder spelen.
Heel veel sterkte en denk maar aan de mooie momenten je hebt echt heel erg goed gedaan en alles gegeven wat je kon geven hoor.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Starr, ik schrik van je bericht. Toch zo onverwachts, terwijl ik niet de indruk kreeg dat het zo slecht met haar ging. Maar dat is het akelige van nierfalen - en de dierenarts heeft mij hier ook voor gewaarschuwd - het kan zo opeens helemaal mis gaan. Dat zwaard van Damocles hangt voortdurend boven je hoofd.

En dan rest je niets anders dan de moeilijkste beslissing te nemen wanneer je huisdieren hebt. Helaas, is het mij al vaak overkomen en het went nooit. Het enige dat je weet is dat het in het belang van je geliefde huisdier is en dat het moment, voor je gevoel, altijd te vroeg is.
En wanneer ze dan nog zo jong zijn, is het extra wrang want je wilt ze niet kwijt.
Maar je hebt echt het beste gedaan want wanneer een nierpatiënt tegen een coma aanzit dan is het einde nabij. En zo'n einde gun je geen enkel dier. Dus alsjeblieft geen twijfel of je wel de juiste keuze hebt gemaakt. Die heb je gemaakt!

Ik wens je voor nu en straks heel veel sterkte. En koester de mooie herinneringen aan Nina.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

wat een verdrietig bericht over je lieve Nina! maar ze was duidelijk aan het einde van haar latijn en het leven had voor haar weinig meerwaarde meer.. en ze was dichtbij je toen ze voor goed insliep en ik kan me indenken dat je intens verdrietig bent. wens je veel sterkte de komende tijd..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Starr : Ach meis toch, wat erg voor je !
Heel veel sterkte, ik weet niet wat zeggen moet, vreselijk voor je.
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Starr: Je hebt echt de goede keuze gemaakt, je bent super lief voor haar geweest, twijfel daar nooit aan!
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

Dankjulliewel voor jullie super lieve berichten. Ik zit hier weer met tranen in m'n ogen.
Ik mis haar zo ontzettend veel.
Maar dit is beter voor haar. Ze kon niks meer en het kwam nooit meer goed. Ik wilde haar alle ellende van nog meer infusen, nog meer opnames, dwangvoeren, medicatie etc besparen. Tenzij je natuurlijk weet dat ze er weer lang tegenaan kan, maar het zag er hopeloos uit.
Inderdaad was ze twee weken terug nog heel goed, en was iedereen zo verbaasd. Maar vorige week ging het steeds minder. Ze is altijd zo sterk geweest, een crea van 780 ipv maximum 212 en toch wist ze zo sterk te blijven.

Toen ze op mijn schoot lag , en het prikje kreeg, bewoog ze haar hoofdje daarna naar mij, legde het even tegen mijn buik,en kort daarna viel ze in slaap. Dat was voor mij heel bijzonder. We hebben altijd een heel bijzondere band gehad en ze blijft voor altijd in mijn hart!!
ik hoop dat ze het nu fijn heeft daarboven en dat ze weet dat ik haar niet vergeet en dat ik altijd bij haar ben.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Jeetje wat schrik ik hiervan! Wat erg voor je en wat zul je een verdriet hebben! Je hebt alles gedaan voor Nina wat mogelijk was, hou je daaraan vast! Heel veel sterkte!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
kellyc
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kellyc »

Heel veel sterkte meid!!

Ik leef zo met je mee! (Zit hier zelf ook al te huilen).

Mss is het langs een kant ook een bevrijding.
Ik denk soms: was die onzekheid maar voorbij. Hoewel ik dan tegelijk denk dat ik mijn lieve poezen niet kwijt wil!
Maar dat gevoel van onmacht is moordend!

Heel veel sterkte!!
Dikke knuffel
Plaats reactie