Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Dank je wel Annet heb even niet opgelet!!

Kelly heel veel sterkte!!!!
kellyc
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kellyc »

dit is nu wel de waarde voor het infuus gestart is en ze heeft nu niet opnieuw bloed getrokken...
Maar ze vermoed dat het niet veel gedaald is, omdat het steeds zo snel stijgt.

Ik sprak met haar over homeopathische arts maar ze gelooft daar niet in.
Nochtans hebben jullie dus wel positieve ervaringen...
In België zijn de meeste mensen blijkbaar nog wantrouwig en er zijn er amper te vinden :-(
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

nare berichten over Karel wat betreft de waardes, maar hij ziet er schitterend uit.
en als hij zijn dieetvoer goed eet en zijn medicatie krijgt en verder goed drinkt, dan kun je denk ik niet veel meer doen dan van hem genieten en vooral in de gaten houden dat hij er goed uit blijft zien en levendig blijft.
en dan de cijfers maar een beetje op de achtergrond proberen te houden.

we hebben een paar topics over wel/niet ontwormen met tig argmenten waarom wèl of niet.
ik zit ongeveer aan de kant van Annet en matig tot ernstige nierpatienten zou ik niet ontwormen, tenzij er duidelijke tekenen zijn dat er sprake is van een wormenbesmetting en dus extra belasting.
zo lang ik op het forum schrijf en lees zie ik vrij zelden tussen alle gevallen door een ernstige wormenbesmetting voorbij komen. als je vlo-vrij bent/blijft dan zijn de risico's erg klein. en eventuele vlooienbesmetting zou ik zeker bij nierpatientjes gewoon wegkammen en dat gaat vrij simpel en relatief snel. wel even volhouden zodat alle jonkies ook weg zijn en daarna helaas moet je ook ontwormen, daarom lijkt het mij erg belangrijk juist nierpatientjes en andere zieke dieren absoluut vlo-vrij te houden en regelmatig te kammen.
in die verhalen van eitjes aan voetzolen en dan van de vloer opgelikt, geloof ik ook niet zo en dat geldt ook voor de waarschuwingen en aanbevelingen van een aantal dierenartsen..
heb intussen de jonkies uitgelegd dat vliegen na platmeppen door de stofzuiger worden opgegeten..
Cerna schreef:nu nog een sterkere versie van Mercurius Corrosivus (2 korreltjes per maand) om Noa's crea verder te laten zakken. Maar ik twijfel nog. Wat wanneer het niet doet wat het zou moeten doen en Noa er slechter van wordt? Moet ik niet tevreden zijn met een crea van 306? (nee, daar ben ik niet tevreden mee). Moet ik er niet tevreden mee zijn dat Noa al een jaar stabiel is?
dit is waarschijnlijk het maximaal haalbare voor haar situatie en op haar leeftijd. van een atleet met één been kun je niet verwachten dat hij/zij - vergeleken bij de prestaties van de tweebeners - topprestaties levert en zo denk ik dat het met Noa ook is.
met die topverzorging en aangepast voedsel en voeden en medicatie is dit het max haalbare en Noa is nog relatief jong. ze doet het erg goed en ziet er geweldig uit en meer medicatie zou extra belasting kunnen zijn en missch wel averechts kunnen werken.. bovendien heb je dan geen reserve meer voor over tig jaar als/als het missch niet meer stabiel is....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kellyc
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kellyc »

Welke mercurius corrosivus wordt er hier aan de poesjes gegeven?

Want ik heb een site gevonden waar je dat kan bestellen, maar er zijn blijkbaar heel veel soorten :-O
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Noa krijgt M.C-D30, twee keer per week 2 korreltjes. Maar ik weet niet of het verstandig is om dit op eigen houtje te geven. Het is namelijk niet zo'n middel als bijvoorbeeld MacSamuel niertonicum.
De hom.dierenarts heeft eerst heel uitgebreid Noa's medisch dossier doorgenomen en aan de hand hiervan bepaald dat dit een goed middel voor haar is. En dat heeft gelukkig heel goed uitgepakt.

Bij Noa zag ik na 2 korreltjes al gedragsverandering. Zal ik je een paar korreltjes opsturen, dan kun je het uitproberen? Merk je dan niets, dan is het dus niets voor Karel en zul je toch tot augustus moeten afwachten wat de hom.dierenarts zegt.
En Lucienne (Imd) geeft ook iets homeopatisch waar ze erg enthousiast over is. Misschien even een PB-tje?
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Jeetje Kelly, wat jammer, je hoopt natuurlijk op beter nieuws.. Gelukkig doet Karel het gezien de omstandigheden toch goed, probeer daar naar te kijken en toch te genieten van hem. Je doet in ieder geval alles wat binnen je macht ligt om hem nog een goed leven te geven en meer kun je niet doen nu. Maar moeilijk is het wel.. Veel sterkte!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

Wat rot om te horen, Kelly :(
maar blijf moed houden. Nina was er een paar maanden terug zo slecht aan toe, erg slechte waardes, en eigenlijk gaf de dierenarts haar min of meer op..
We hadden eerlijk gezegd niet verwacht dat ze nu nog bij ons zou zijn. En sterker nog, het lijkt wel alsof er niets met haar aan de hand is!

Ik wou verder even tegen iedereen zeggen dat HappyCat Nierdieet weer verkrijgbaar is bij zooplus sinds vandaag.
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Wat een tegenvaller voor je Kelly.
Geef de moed niet op , je leest op dit forum tenslotte dat sommige nierkatjes het best een tijdje volhouden ;-) .

Knuffel voor Karel
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

starr schreef:Ik wou verder even tegen iedereen zeggen dat HappyCat Nierdieet weer verkrijgbaar is bij zooplus sinds vandaag.
Hoera!!! :eclap: :eclap: Cochi blij want ondanks zijn beroerde gebit eet hij dit met heel veel smaak.
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

Nina ook :D En ze is zo kieskeurig. Ze raakt snel op eten uitgekeken, maar Happycat blijft ze enorm lekker vinden! Als ik het voor haar neer zet dan schrokt ze gewoon, haha! Dus ik ben ook heel blij dat het weer verkrijgbaar is.

Met Nina nog steeds alles goed. Gister heeft ze weer laten zien dat ze nog steeds goed kan jagen. Er lag een halve vogel voor de deur, helemaal afgeslacht en overal veren, haha. Maar ik denk dat het wel een goed teken is!
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Kreeg vandaag 2 zakken HC binnen (Bedankt Adriana ;-) en Guusje heeft ook met heel veel smaak gegeten! Weet niet wat ze er in doen, maar iets maakt dat ze dit wel graag eet! Hopelijk blijft het in het assortiment van Zooplus nu!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Ik heb homeopatische middelen voor Casper via Sita van der Munnik, www.homeo-natura.nl
Misschien kun je daar iets mee ?

Nog even over Milbemax....
Casper komt wel buiten op straat, onder begeleiding van mij :-P , zouden jullie het aandurven hem niet te ontwormen ?
Of desnoods 2x per jaar ipv 4x per jaar ?
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Heeft Casper vlooien, eet hij vogels of muizen? Zo nee, dan zou ik volstaan met 2x per jaar. Vroeger ontwormde je nooit vaker dan 2x per jaar (en ik ontwormde misschien een keer in de 2 jaar), maar opeens heeft iemand? besloten dat het 4x per jaar moet.
Ik heb behalve Cochi - die ik in Frankrijk vond met een enorme lintworm - nog nooit een kat gehad met wormen (en mijn eerste katten liepen ook buiten toen ik nog in een klein dorpje woonde). Volgens mij is het allemaal commerciële praat.
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Eh, ja Casper vangt regelmatig een mus in onze achtertuin :shock:
Zal ik hem dan toch maar 2x per jaar Milbemax geven dan ?
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Hoi Allemaal,

Beertje ontlasting uitslag is binnen hij heeft last van Coccidiosis en problemen met zetmeel in zijn voeding.
Ze wil eerst de Coccidiosis aanpakken met Stomolgy en kijk hoe het gaat.
Zetmeel ging wat moeilijker ivm nierdiet.
Hebben jullie ooit hiervan gehoord?
Plaats reactie