Niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Rebel
Kitten

Niesziekte

Bericht door Rebel »

Hallo, Mijn katje Rebel heeft al twee jaar lang last van niesziekte. Eerst merkte we er vrij weinig van maar het werd steeds erger. We hebben hem toen een kuur van de dierenarts gegeven, maar ook dat hielp de laaste tijd niet meer.Ik heb nog amniqure gekocht om te kijken of dat hielp maar ook niet. Van de week was hij zo ziek dat we overwogen hem in te laten slapen. Ik heb de hele dag gehuild, want hij is mijn beste maatje. Toen kwam opeens mijn vader aan en zei dat iets misschien wel hielp en hij gaf hem diclofenac. Ik was ten einde raad en had het toch maar gegeven (een half pilletje). Tot onze verbazing leefde hij weer helemaal op en hij at ook weer! Ik weet niet of het schadelijk is voor de kat maar hij reageert er supergoed onder. Ik ben blij dat ik nog even van hem kan genieten,

Groetjes Mies.
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Niesziekte

Bericht door Nyncke »

Welkom Rebel!

Ik ben blij voor je dat je katje weer even helemaal BovenJan was.
Toch schrok ik van diclofenac, dat heb ik gekregen toen ik erg lang aan ernstige rugklachten leed. Gebruikte het ook na een auto-ongeluk waar ik gekneusde ribben had.
Het is een vrij zwaar geneesmiddel en een half pilletje lijkt me een zware dosis voor een kat. Terwijl ik als volwassen vrouw er maar 1 in de 6 uur mocht nemen.

Ik zou als ik jou was eens naar een klassieke homeopaat of een holistische dierenarts gaan met je kat.
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Diclofenac die normaal bedoeld is voor mensen?!?
Oi, ik zou dit niet zo snel geven, dit is zelfs voor mensen een pittig pilletje (die moeten er al een maagbeschermer bij slikken)
Misschien moet je eens met de DA overleggen wat het reslutaat was van deze pil, misschien heeft hij/zij wel een soortgelijke pil voor katten?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Als je al bedenkt dat een mens er maar 4 mag, en een mens gemiddeld 17 a 18 keer zwaarder is, was dit best een hoge dosis! (en 4 is echt max)

Purrz:
*Pluis '03-'14
Rebel
Kitten

Niesziekte

Bericht door Rebel »

Oke, ik las op de verpakking dat er wel een maagbeschermende stof bij inzit. We proberen zo weinig mogelijk met Rebel naar de dierenarts te gaan want hij is vrij gemeen! (Tegen vreemden:( ) Hij is een vechtertje en had laatst ook de dierenarts te pakken heel erg:( Ik las het inderdaad op de verpakking dat het een pittige stof is inderdaad mijn vader is ook chronisch ziek en hij vertelde het me dat het tegen onstekingen en pijn hielp. Maar hij is geen dierenarts natuurlijk! Ik was al zo blij genoeg dat ik verbetering zag bij me lieverd! Maar ik ga toch de dierenarts even bellen om te vragen of het wel kan. Alvast bedankt!
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Graag gedaan ;) Vandaar de naam Rebel? :-P
Enne, ik ben best benieuwd! ;)

Purrz:
*Pluis '03-'14
Rebel
Kitten

Bericht door Rebel »

Goeiie Morgen,
Ik had de dierenarts gebeld en het bleek inderdaad veel te sterk te zijn me arme diertje begon over te geven en ging nog meer achteruit. Hij was er zo slecht aan toe at niet meer, voelde zich erg misselijk. Toen hadden mijn ouders hem gisteren naar de dierenarts gebracht ik weer helemaal in tranen, ik dacht dat hij nooit meer terug zou komen. En opeens kreeg ik een smsje dat hij aan het infuus moest. En dat ik hem nog terug zou zien. Ik was zooooooo blij ! En hij was erg uitgedroogd omdat hij niet meer dronk en at. Hij moest via het infuus een halve liter water onder zijn huid toegedient krijgen. En Kreeg een soort van antibiotica toegedient. En een oppepertje. Het gaat nu een stuk beter met hem en zijn niesziekte lijkt nu over (op dit moment). Ik zou niet weten hoe we zijn immuumsysteem een beetje omhoog kunnen houden. Want daar heeft het ook mee te maken toch ? Hij zit nu lekker in de vensterbank en wil zo graag nog lang van hem genieten! Dus ik zou graag willen weten hoe we die niesziekte zo veel mogelijk weg kunnen houden.

Groetjes, Michèle
Rebel
Kitten

Niesziekte

Bericht door Rebel »

Ik ben gisteren dus met hem naar de dierenarts gegaan want hij at weer niet meer en had echt veel pijn. Toen hadden ze daar bloedonderzoek gedaan en het bleek dat hij een hele erge vorm van kanker had:( En alles was mis. Ik heb hem maar in laten slapen maar ben er echt helemaal kapot van. Ik mis hem verschikkelijk en omdat ik ook nog zwanger ben voelt het nog erger:( Maar hij heeft een mooi leven gehad en is in me armen in slaap gevallen.

Groetjes een verdrietig baasje.
Adriana

Bericht door Adriana »

wat een verschrikkelijk verdrietig bericht en ik wens je veel sterkte de komende tijd
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

merlijn heeft WEER snotoogjes..
de vorige keer (maandje terug) had hij een snotoogje wat ook wat klein werd.. bij de DA bleek zijn temperatuur ook een half graadje te hoog te zijn, dus kreeg ik pilletjes mee voor een weekje (ab kuurtje) en een zalfje voor zijn oogje..
nu zijn het beide oogjes met zo'n groenig snotje in het ooghoekje.. zijn oogjes zijn niet kleiner, maar hij zit er wel af en toe in te wrijven.. als ik het schoonmaak zit het er binnen de kortste keren weer..
ik heb nog wat van die zalf (cavasan).. zou ik dit alvast kunnen gebruiken??
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Cavasan is prima en je kan zijn oogjes ook schoonmaken met gekookt water. Heeft hij ver geen klachten? De zalf kan je het beste een beetje verwarmen bijvoorbeeld onder de warme kraan. Het druppelt dan beter in de ogen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

het was niet meer nodig.. 2 dagen later was het alweer over.. ik denk dat dit toch wat vuil is geweest, aangezien zijn oogjes ook niet dicht gingen zitten..
Cinsqui
Kitten

Bericht door Cinsqui »

Hoi allemaal,

Sinds een paar dagen niest Bobby dagelijks 1 of 2 keer, verder is er niets te zien, geen snotoogjes of -neus, eet goed, drinkt goed en is heel levendig (hij wordt steeds levendiger door het afvallen, zelfs tot het beklimmen van de balustrade tussen mijn balkon en die van mijn buurvrouw!). Ook is zijn ontlasting normaal....

Moet ik me bezorgd maken over de mogelijkheid van niesziekte? Hij is bij het asiel (3 jaar geleden) ingeent tegen de ziekte en dit is niet nogmaals herhaald op aanraden van het asiel, maar hij is een binnenkat en ik heb ook totaal geen contact met andere katten....

Nou is het gekke dat ik ook al een week of meer een onwijze kriebelneus heb en regelmatig moet niezen.... zou ik hem hebben aangestoken ofzo? Of zijn we samen voor iets allergisch? (beetje bizar)

Ik ben van plan om morgen de DA te bellen, zelfs als dat als overbezordgheid kan overkomen, maar neem liever geen risico's!

Groetjes,

Cindy&Bobby
Adriana

Bericht door Adriana »

heb jij een feliway in het stopcontact?

ik nies me daarvan te pletter en krijg vervolgens prikogen.
met de vertegenwoordiger gemaild:
---> in de transportstof en soms is die dosering niet in orde, zitten stofjes waar sommige mensen en dieren niet tegen kunnen..
de feromonen zijn reukloos en kunnen, zeggen ze, niet voor problemen zorgen..

wat ook nog zou kunnen: melksuiker of melkeiwit-allergie bij beiden?
bloeiend gras?
Cinsqui
Kitten

Bericht door Cinsqui »

Nou het is inderdaad wel begonnen met die warme dagen.... normaal mag hij alleen op het voorbalkon (waar de parkeerplaats is), en met die warme dagen zaten we samen op het achterbalkon waar een groot grasveld aan ligt.... misschien is dat het wel....
Plaats reactie