Hallo Annet en andere,
Gelukkig ben ik gestopt met fokken. Je moest eens weten hoe vaak ik een aanvraag kreeg voor een kitten omdat ze het zo gezellig vinden dat er iemand op je wacht als je thuis komt van een dag lang werken..... en het liefst dan ook nog 1 kitten want als je er twee neemt lopen ze de kans dat de katten minder afhankelijk worden...... Heel beleefd moet je de mensen dan proberen wijs te maken dat dit voor de kat niet leuk is. Meestal haken mensen af en gaan elders zoeken.
Nog steeds krijg ik aanvragen voor kittens en herplaats Russen. Tegenwoordig bemiddel ik voor elke Rus of Nebelung die ik maar tegenkom (al is dat op MP)ben ook voor hen stel ik de kat centraal en niet de aanvraag.
Mijn ervaring met katten op en in bed is dat het even wennen is. Voor beide partijen, een kat vind het leuk en een aantal willen met je tenen of voeten spelen: Leuk een prooi onder het dekbed! Andere liggen stil op het voeteneinde, weer andere liggen in je nek of willen bij je onder de dekens tegen je buik liggen. Ik merk dat katten zich aanpassen aan je slaapritme. Sommige willen net iets eerder eten dan jij wakker wilt worden. Dat heeft de leukste filmpjes op youtube!! Een van mijn katten tikt tegen mijn neus als ze mij wakker wilt maken. Dat is dan net voordat ik zelf wakker wil worden

Als ik dan niet reageer.... tikt ze op mijn oog! Ik vind dat zo grappig, net of ze zeggen wilt... :"Doe je ogen eens open" Mijn dag kan dan niet meer stuk, ik vind het een genot om mijn poezen bij me in bed te hebben. Ondanks dat ik allergisch ben voor katten. Gelukkig valt het mee, ik vind dat ik er mee kan leven. Er staan twee luchtreinigers in huis, 1 in de slaapkamer en 1 in de woonkamer.
Nog niet zo lang geleden zag ik een advertentie van 1 van mijn fokjes op internet. Ik schrok vreselijk, mijn hart zat in mijn keel. Ik belde meteen en kreeg te horen dat de kater weg moest want hij maakte de kastdeur open en poepte in de kast. Ik kreeg mijn eigen fokje niet eens terug, want er hadden al andere mensen gebeld...... We kwamen overeen dat wanneer die andere mensen niet door zouden gaan dat de kater naar mij zou gaan.(zoals ik overigens altijd afsprak met toekomstige kittenkopers en waar zij zich dus niet aan hebben gehouden) Ik besprak met een ander de situatie en vertelde dat deze kater daar weg moest. Diezelfde dag mailde zij mij om mij te zeggen dat ze diezelfde week nog de kater zouden gaan halen......
Om een lang verhaal niet nog langer te maken..... De kater was totaal apathisch. Hij wilde alleen maar in een slaapkamertje blijven, zoals hij gewend was zijn hele leven, 6 jaren lang. Hij had daar alleen het kamertje maar gehad bij een autistische zoon van de familie. De kater was totaal geflipt! Gelukkig hebben de mensen hem met heel veel geduld na 2 maanden over de drempel gekregen en is hij heel erg goede vriendjes geworden met een andere Rus daar in huis, welke een volle broer van hem was van een nestje eerder. Deze arme kater heeft helaas nog maar enkele maanden mogen genieten van zijn vrijheid. Kanker heeft zijn leven genomen.
Ik kan nog wel uren door gaan met dit soort ervaringen van katten vlak om mij heen.
Het is enorm triest, er is zo veel te verbeteren in kattenwereld......
btw ik heb zelfs de trap van mij vliering open staan omdat ik wil dat ze ook daar rond mogen banjeren.
De kattenbakken staan ook op zolder, maar ook in de slaapkamers, logeerkamer, toilet, kast onder de trap, hal, inpandige schuur, wasruimte en woonkamer. De deuren van de wc en badkamer staan dus open.