Kammen en borstelen in fases

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Rosalie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2006 13:44
Locatie: ZL

Bericht door Rosalie »

Voordat ik mijn Maine Coonpoesje borstel wrijf ik rijkelijk maizena ( maiszetmeel) in haar vachtje. Daarna kammen en borstelen. Sinds ik maizena gebruik (nee, geen aandelen) heeft mijn Maine Coon Lisa nooit meer klitten.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kammen en borstelen in fases

Bericht door Leonie89 »

hallo allemaal!
Benthe heeft de laatste tijd ineens dagelijks klitten. ze verzorgt zichzelf prima, zoals altijd, maar ze heeft 2 kale plekjes door het (waarschijnlijk) te hard borstelen van mij met een verkeerde borstel, of haar eigen trekken in haar haar..
nu hebben we vandaag een 'FURminator' aangeschaft..
Afbeelding
zoiets staat op de verpakking:
Afbeelding
vanmiddag hebben we het getest en het resultaat is echt heel bijzonder!! BERGEN haar uit Benthe's vacht.. inclusief alle klitten.. en ze vindt het HEERLIJK!!
de FURminator verwijdert vooral de losse haren uit de ondervacht.. er kwam zo veel haar vanaf dat ik dacht dat het een uitdunmesje was, maar de bovenvacht blijft prachtig, dus daar komt niets van af..
het enige nadeel is de prijs, maar met zo'n resultaat hoor je ons niet klagen!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kammen en borstelen in fases

Bericht door Sandra W »

Zo dat ziet er goed uit :-)!

Ik was al bang dat je de verkeerde borstel gebruikte, toen je schreef dat je die met pinnetjes gebruikt (in het topic over de hotelkat), want daar trek je snel te hard mee, maar dit ziet er echt heel professioneel uit en ook fijn dat Benthe het heerlijk vindt, dat scheelt een vervelende worsteling.

Mocht je nog eens grote klitten zien strooi dan een paar dagen wat talgpoeder in haar vacht, dan borstel je er zo doorheen. Vraag me niet hoe dat werkt, maar het werkt ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kammen en borstelen in fases

Bericht door Leonie89 »

die vrouw bood ons een of ander spul aan om haar vacht eerst mee in te smeren, maar ik ben meer voor het kammen, aangezien ze het heerlijk vindt!!
ik deed echt heel voorzichtig met die andere borstel, maar het was blijkbaar toch niet de juiste, jammer want die is ons aanbevolen door een andere dierenzaak :???: als je om advies vraagt neem je toch aan dat ze weten waar ze het over hebben..
de FURminator werd ons aangeboden op proef.. het is een duur ding, maar als het niet zou werken dan zouden we ons geld terug krijgen.. de vrouw vertelde ons eerlijk dat ze geen ervaring met de kam had.. het werd niet veel verkocht vanwege de prijs.. we gaan morgen nog even terug om te vertellen dat het ZEKER WEL werkt!!
we keken naar een varkenskaar borstel, maar bij Benthe geloof ik niet heel erg in de werking ervan.. vandaar dat ik eerst geen vraagtekens bij die met die pinnetjes zette.. als ik het maar voorzichtig zou doen zou het vast geen negatief effect hebben.. hou zou ik anders door die vacht heen komen!!!!!
met de FURminator dus :lol:
ik heb wel gelezen dat je het niet te vaak moet gebruiken.. (hoeft ook niet, denk ik als je ziet hoe veel eruit komt)
iemand ervaring met de furminator op lange termijn?
shiva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:04

Re: Kammen en borstelen in fases

Bericht door shiva »

Hallo, even een vraagje

Ik heb de furminator aangeschaft en ben er heel enthousiast over,maar weet dat je het niet teveel moet gebruiken.
Hoe vaak gebruiken jullie de furminator, 1 keer p week of 1 keer p maand of anders?
Mag t ook voor een kitten gebruikt worden, zij is nu 6 maanden.

Groetjes
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kammen en borstelen in fases

Bericht door Ilone »

Ik lees hier verschillende dingen nu, over katten die wél of juist niet gekamd willen worden.
Pluisje wil dus absoluut NIET gekamd worden. Misschien een beetje mijn eigen schuld, want ik heb het niet genoeg gedaan als kitten zijnde...
Maar ja, ze is halflang harig, en móet regelmatig gekamd worden. Omdat ik haar neit zo vaak kam, heeft ze dus nog weleens klitten, voornamelijk onder har voorpootjes en bij de onderbuik/billen.
Nu is het letterlijk een hel om haar dan te behandelen, moet het echt met 2 personen doen, onder luid gegrom, gegil en buiten en krabben.

Kan een kat die er totaal niks van moet hebben, tóch nog wennen aan het borstelen? Ze is al 6 en een half...

De furminator klinkt trouwens ideaal!!!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kammen en borstelen in fases

Bericht door Siris »

Ik heb iets opgepikt over manenspray bij paarden, dat dit ook zou helpen bij katten, dus ik heb het gekocht, komt van de week binnen, ik laat nog wel weten of het wat is.

Als ik ze borstel/kam doe ik dat in één keer (is 1x stress, ipv van meerdere keren) behalve als ik een klit er niet goed uit krijg of ze heel erg stresserig worden. De klitjes doe ik voorzichtig als Phoebe slaapt, beetje aaien en af en toe knippen of kammen.
Justy gaat er helemaal voor liggen, maar ja die is het gewend is vroeger een showkat geweest.

Simba is kortharig en die vindt het heerlijk, niet zo raar ook, wat hij heeft nooit klitjes
Sinds ik maizena gebruik (nee, geen aandelen) heeft mijn Maine Coon Lisa nooit meer klitten
Nou het is wel lekker om te borstelen ik gebruik droogshampoo, maar geen klitten meer, ik heb helaas niet dat geluk, maar ik gebruik het ook niet zo heel lang.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kammen en borstelen in fases

Bericht door Camoth »

Furminator is ook hier mijn favo borstel voor Coco. Ik gebruik het alleen als ze erg aan het verharen is.
Voor Bindi gebruikt ik het niet. Het werkt op haar vacht niet zo goed (komt vooral omdat Birmanen geen echte ondervacht hebben). Dus daarvoor gebruik ik gewoon een slicker.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kammen en borstelen in fases

Bericht door Ilone »

Ben eens gaan zoeken naar de Furminator, maar klopt het dat het eigenlijk een honsdenborstel is? Of zoek ik verkeerd ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Kammen en borstelen in fases

Bericht door Sann »

Furmaster heb ik ook gevonden, is volgens mij een namaak maar misschien werkt het ook wel goed? Is iets goedkoper. Zie opzich goede reviews.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kammen en borstelen in fases

Bericht door Ilone »

Ik heb nu de furmaster besteld!
Ik ben benieuwd!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Kammen en borstelen in fases

Bericht door Sann »

Ik hoor graag of het bevalt!! :D Heb je de kleinere of de grotere? Ik denk dat ik de kleinere neem, ivm de plekje bij de knieen/elleboogjes
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kammen en borstelen in fases

Bericht door Ilone »

Heb de kleine besteld, die grote zou voor (middel)grote honden zijn.
Ik ben zelf ook heeeel erg benieuwd :-P Zal wel foto's maken :-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kammen en borstelen in fases

Bericht door Leonie89 »

Ilone schreef:Ben eens gaan zoeken naar de Furminator, maar klopt het dat het eigenlijk een honsdenborstel is? Of zoek ik verkeerd ;)
je hebt verschillende furminators.. de paarse is die voor katten, maar volgens mij verschillen ze alleen in kleur en grootte..
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kammen en borstelen in fases

Bericht door Ilone »

Ja, ik vond later zoiets inderdaad. Furminator Cat stond er ook bij.
Bij de Furmaster die ik nu besteld heb, stond bij dat hij voor kleine honden en katten is. Dus ik denk dat dat bij de Furminator ook wel zo zal zijn.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie