Verhuizen...

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

ok th ps je gelden die 4 druppels per dag dan ook voor djessey zij is nu bijna 15 weken of kan ik dan beter de helft doen.
en kan ik dit spul gewoon bij de dierenwinkel halen.groetjes
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nee dat haal je in de reformzaak. Er is wel een topic over in Ziektes, bij medicatie ;-)
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

jeetje em wat ben je snel
ga ff kijken of dat hier ergens in de buurt is
dat krijg je in zo'n gat als rijsenhout :)
ken je bijna niks vinden
groetjes
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ja ik ben snel ;-)
Een winkel als De Tuinen verkoopt het ook wel, en elke middelgrote stad heeft wel een reformzaak.
Succes!
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

jaa heb er een gevonden moet allen 20 km rijden maar dat heb ik wel over voor mn moppies
bedankt voor al je hulp
hopelijk doorstaan ze de verhuizing stressloos
groetjes
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

WAAAH het is vandaag zover katten zijn niet gestrees dankzij de bach rescue maar ikke wel.
wilde even laten weten dat het goed helpt gizmo windt de back zelfs lekkerder dan zn eten ( hier druppeli ik het over heen )
hij likt dat er eerst af en een half uur later eet ie de rest op
hihihi nou groetjes weer
patricia
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Aanstaande zaterdag gaan wij verhuizen. Ik wilde dit met de katten als volgt aanpakken:
Op de dag van de verhuizing mogen ze gewoon naar buiten en gaan en staan waar ze zelf willen. Waarschijnlijk zullen ze vooral buiten zijn vanwege het gesleep met de spullen. Ik zal de verhuizers (wijzelf en onze vrienden :lol: ) goed instrueren dat ze erop letten dat er geen kat meegaat in het busje. Als alle spullen verhuisd zijn, haal ik de katten op en in het nieuwe huis doe ik ze eerst even in een kamertje met hun eigen vertrouwde spulletjes en de kattenbak. Wij zullen dan even gaan eten met de andere verhuizers en als iedereen dan weg is, mogen de poezels hun nieuwe huis verkennen.
De reden dat ik ze hier eerst nog even buitenlaat, is dat ik zeker weet dat ze hier niet weg zullen lopen en ik heb liever dat ze hier nog een beetje in en om het huis hangen dan dat ze in het nieuwe huis per ongeluk ontsnappen (we hebben daar geen kamertje dat even op slot kan) en we ze kwijt zijn. :-(
Ik heb inmiddels het adres op de chip al gewijzigd en doe deze week ook een extra briefje in hun adreskokertjes met ons nieuwe adres.

Ik vind het erg spannend en word bijna gek bij het idee dat ik ze kwijt zou kunnen raken. Je hoort zo vaak dat er een kat ontsnapt tijdens een verhuizing.
Hebben jullie misschien nog aanvullingen of ideeën over hoe we het anders aan zouden kunnen pakken?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nou, ik denk dat dit een heel goed idee is, Marije en dat je alle voorzorgsmaatregelen al genomen hebt. Knap hoor :smile: Veel meer dan at kun je niet doen; het klinkt in alle opzichten veilig voor de meiden.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Klinkt goed, behalve dat jullie eerst gaan verhuizen en later de meiden ophalen. Wat als ze (in die misschien korte tijd) merken dat jullie allemaal weg zijn en het huis leeg is? Is het een idee om ze, voordat jullie wegrijden met alle spullen, binnen te halen?
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Ik heb ook nog een vraagje over het verhuizen. Zoals de zaken er nu voor staan zouden we op 23 december definiteif kunnen verhuizen. Wij zitten nu, samen met pitou bij m'n schoonbroer, alle spulletjes zijn al in ons nieuwe huis, dus in principe is op 23 december het huis al helemaal ingericht en wel zodat pitou terug tussen haar vertrouwde spulletjes is (kent ze die nog na drie weken????) en zodat er geen dozen ofzo meer zijn waar ze in kan kwijtraken en dat soort toestanden. Nu komt er ook een nieuwelingetje bij, en die kwam rond kerst. In de oorspronkelijke planning was pitou dan al een maand gewend aan het nieuwe huis, nu dus niet meer. Voorzien jullie hier érg veel problemen? De nieuweling komt rond kerst omdat ik in die periode 2 weken vrij heb en dat leek me wel aangewezen voor de gewenning enzo, maar nu de verhuis is uitgesteld weet ik het niet zo goed niet meer, eerst pitou laten wennen en dan pas binnen een maandje de nieuweling (maar dat heb ik liever niet, want waarhet kleintje nu is wordt niet écht naar haar omgekeken, dus hoe sneller ze kan komen, hoe liever ik het heb) of zou ik het toch aandurven om ze allebei, min of meer gelijktijdig in huis te halen?
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Wat leuk dat Pitou er een maatje bij krijgt!!! Dat wist ik helemaal nog niet! Vertel vertel ;-)

Maar over je vraag; ik denk juist dat het heel gunstig is dat ze tegelijkertijd in de nieuwe omgeving komen. Het is dan nog niemands territorium en voelt Pitou zich minder bedreigd. Ik denk dus dat het juist beter is. En als ze toch ruzie krijgen (Pitou is natuurlijk niet echt andere katten gewend) dan was het ook zo geweest (misschien wel meer) wanneer Pitou al een maandje in het nieuwe huis zat. Maak je je daar maar niet te druk om. Je hebt het tenslotte al druk genoeg met verhuizen ;-)

En alvast veel plezier in je nieuwe huis met je nieuwe katje natuurlijk :-D
Vertel je er snel meer over?

Succes!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Mischien is het een optie om de kleine de eerste paar dagen apart te houden en dan pas als Pitou wat gewend is ze kennis laten maken met elkaar?
Zeker als er niet naar omgekeken word zou ik ook niet wachten :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

apart houden en elkaar wél zien sandy, of elkaar helemaal niet zien? Beneden hebben we namelijk wel een afgesloten ruimte met een glazen deur, dus daar kan het kleintje wel in apart gehouden worden, maar dan zien ze elkaar dus wel. Anders moet het kleintje boven in onze slaapkamer, maar pitou slaapt bij ons, dus dan zou dat willen zeggen dat ik pitou niet bij ons mag laten slapen en dat wil ik eigenlijk ook niet (ik denk dat het heel belangrijk is om geen vaste gewoontes te veranderen toch?)

Sandra, bij m'n schoonouders is in de garage een aantal weken terug een nestje kittens gevonden. We hadden er eerst twee uitgekozen, maar m'n schoonouders zijn er al in geslaagd om d'r eentje te laten ontsnappen (de mensen hebben gewoon niet met katten wat wij hebben, 't is niet dat ze katten gaan mishandelen ofzo, maar meer dat ze er geen energie in willen steken "een kat, dat is gemakkelijk, want dat trekt zijne plan" begrijp je :roll: )dus ik wil dit overblijvende écht wel zo snel mogelijk bij ons halen, wil namelijk niet het risico lopen dat daar ook wat mee gebeurt en wil ook niet het risico lopen dat het beestje helemaal niet meer opvoedbaar blijkt. Er komen best wel foto's hoor, als ik de camera terug gevonden heb ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Mja ik denk dat het beter is als ze elkaar even niet zien, maar meer voor Pitou zodat zij even aan het huis kan wennen.
Kan je niet iets ervoor doen tijdelijk zodat ze elkaar niet kunnen zien?
Pitou zal 'r best wel ruiken dus mischien voor een daggie en dan achter glas elkaar bekijken.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Hey!

Ik ben nog steeds van mening dat het juist helemaal geen kwaad kan om ze tegelijkertijd te introduceren in het huis. Pitou denkt dan dat het nieuwe katje ‘bij het nieuwe huis hoort’. Je kunt zoals Sandy zegt ze eerst apart in een deel van het huis laten wennen aan het huis, maar ik denk zelf dat dat niet echt nodig is.
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe drummel. Laat je snel weten hoe het gaat? Maar first things first; allereerst alvast veel succes met verhuizen!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gesloten