Hoihoi,
Ik met de familie bende

zijn pas verhuisd naar een geheel nieuw gebied. De vorige bewoners hebben er geen erg in gehad om een (prachtig) poesje achter te laten.
Het diertje is erg mensenschuw maar zoekt wel contact door heel soms even te komen kijken, dus wil waarschijnlijk wel maar durft niet. Ze blijft op ruime afstand.
Ik heb der zien lopen en gezien dat ze hinkt. Haar situatie zit me niet lekker. Dus zijn we met brokjes aan de gang. Het neerleggen op plekken waarvan we zeker weten dat ze ze kan vinden. Maar ze blijft op afstand wachten tot er niemand meer is.
Ik weet waar de vorige eigenaar werkt, dus ik ga proberen om wat informatie over het diertje te krijgen. Misschien dat er iets bruikbaars uitkomt.
Natuurlijk vergt het contact leggen geduld, heeeeel veeeel geduld. En de nodige tijd, iets wat niet te overhaasten is. Maar ik vraag me af of jullie nog tips hebben waarmee we het diertje wat meer op der gemak kunnen stellen.
Want ik zou der graag van der angst af willen helpen, hoeveel tijd daar ook in zal gaan zitten...
Alvast bedankt voor de reactie
Groetjes ons
p.s. We hebben haar de naam Mouzsy gegeven, het diertje moet toch een naam hebben, kan der niet poes blijven noemen