Extreem sabbelen, het "varken" uithangen, plots switch v spelen naar pure EVIL

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Stef71
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Re: Extreem sabbelen, het "varken" uithangen, plots switch v spelen naar pure EVIL

Bericht door Stef71 »

Ik heb meerdere krabpalen staan waaronder een heel meubel met meerdere zitniveaus en 2 hangmatten, die doet het bij beide katten heel goed. M'n puber kater probeert nog steeds ook de bank in te lijven en aangezien straffen geen nut heeft bij katten zet ik hem dan aan/bij de krabpaal. De laatste paar dagen heeft ie iets nieuws wat velen ook wel van kleine kinderen zal herkennen; als ik hem oppak als ie weer aan de bank zit maak ie zich helemaal slap, een heel gewicht om de kamer door te slepen naar de krabpaal maar wel heel grappig helemaal als ie dan ook direct weer een sprintje trekt terug naar de bank, hij is echt in een uitdaag periode
... Denk dat ik zelf last heb van de zoomies ...
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Extreem sabbelen, het "varken" uithangen, plots switch v spelen naar pure EVIL

Bericht door nellebel »

ach ja fouten maken we allemaal. we zijn ook maar mensen.
ben trouwens wel benieuwd naar een foto van het prinsje en prinsesje. en hebben ze ook namen?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
mellinda
Huiskat
Huiskat

Bericht door mellinda »

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn ze.

Noir is het kleine vrouwtje.
Blue het mannetje met wit mondje.
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Sjonge, dat is een hele stellage! Leuk hoor!
En wat een leuke poeskes!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
crazycatladyP
Panter
Panter

Bericht door crazycatladyP »

Wat een schatjes!
En het hoeft toch ook geen klimmuur te zijn, dit is toch ook geweldig voor ze, zo via de paal naar de hoge kast, het gaat er maar om dat ze hoge plekken hebben en katse dingen kunnen doen ;-)

Het boek "catification" van Jackson Galaxy is heel leuk en staat vol met goede (ook goedkope/doe het zelf) ideeën.
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

crazycatladyP schreef: 18 jul 2024 14:43
Het boek "catification" van Jackson Galaxy is heel leuk en staat vol met goede (ook goedkope/doe het zelf) ideeën.
Er staat ook heel veel (ik geloof dat Rik zei "alles") op YouTube.
The catter the better!
Miloe
Poema
Poema

Bericht door Miloe »

.Ik heb dat boek ook en ken het YouTube kanaal van Gallaxy. Boek in handen hebben is leuker :D
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Miloe schreef: 18 jul 2024 15:26 .Ik heb dat boek ook en ken het YouTube kanaal van Gallaxy. Boek in handen hebben is leuker :D
Dat is ook waar. Het gaat over katten en dus is het leuk! :grin:
The catter the better!
crazycatladyP
Panter
Panter

Bericht door crazycatladyP »

Miloe schreef: 18 jul 2024 15:26 .Ik heb dat boek ook en ken het YouTube kanaal van Gallaxy. Boek in handen hebben is leuker :D
Precies en anders moet je alle afleveringen van "my cat from hell" kijken :lol:
Ik heb de mijne tweedehands op marktplaats gekocht of op boekwinkeltjes.nl ik heb ze allebei, de andere heet catisfy to satisfy en er staat zoveel inspiratie in!
Ook simpele dingen waar ik zelf echt niet opgekomen was :grin:
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Nou Mellinda, zoals je ziet doen we ons best om je leuke ideeën aan te dragen. En ik zal je zeggen: dat vind ik zelf ook leuk. Andere forummers hier hebben weer ideeën waar ik niet zou zijn opgekomen en dat maakt dit forum tot een leuk geheel. Ik leer hier ook weer veel van.

Succes met eventuele plannen, goed bezig!
The catter the better!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Afbeelding

Een klimmuur hoeft helemaal niet zo ingewikkeld of uitgebreid te zijn. Ik heb op zolder in een van de kattenkamers 2 kuipen van 80 cm lang de muur. Als maks een sjeesbui heeft vindt hij het heerlijk de twee trappen op te scheuren en dan in één run door de muur in.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
mellinda
Huiskat
Huiskat

Bericht door mellinda »

We zijn beiden jullie allen zeer dankbaar.

Euh 1tje heeft net een accident gehad. In z'n kopje gehaald op de kattenkooi nog op die kast en zo op de keukentoog gesprongen...
maar in een plastic bak en kat en bak erv afgegleden ocharme zoals een skiër v een berg. Hij lijkt niks gebroken te hebben maar moet ik ingrijpen of niet stel ze springen weer wnr ik net terugkom v toilet :???:

Of gwn laten doen? En hopen dat ze zich niet bezeren? Het katinnetje heeft veel vaker gespind vandaag. De kater is en blijft een xxl knuffelkous. Heeft voor de 1e x m'n partner en mijn haar afgelekt :esick: :grin: :oops: was wel lief maar ergens ieuw kattenkwijl. Extra werk vanavond in de douche :-P :eclap:
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Hoe graag je het ook zou willen, het is niet mogelijk om 24/7 op te letten.
Dit soort ongelukjes zullen vaker voorkomen.
Ook dit is onderdeel van het leerproces van de kittens.
- hie hoog kan ik springen?
- hoe ver kan ik springen?
Met -letterlijk- vallen en opstaan leren ze daar ook weer van.

Voor gevaarlijke situaties (kiepramen bijvoorbeeld) moet je ze wel beschermen.
De kleintjes kennen nog geen gevaar en zijn nog overmoedig.
Realiseer je wel dat je ze niet altijd en overal tegen kan beschermen. En dat moet je ook niet willen. Overbezorgdheid remt hun ontwikkeling!
De meeste ongelukken zitten nou eenmaal in een klein hoekje.

Je doet het heus goed!
En grote stap: je geniet al van het kattenkwijl!! :lol:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
mellinda
Huiskat
Huiskat

Bericht door mellinda »

Fingers crossed dan dat er geen zware verwondingen gebeuren.

Kiepramen worden volgende week opgelost, helaas echt niet veel tijd gehad owv nog niet zo lang verhuist.
Horren gekocht v aluminium maar aan de binnenkant willen we er een kattennet tegen maken die ook al zijn toegekomen.

Enige vraag, de kiep is maar 15 cm dat het raam open kan.

Beste om dat net tegen datzelfde profiel te maken buitenraam? Of eerder langs de binnenkant over het hele raam?
Ik denk niet dat de gordijnkast dat kan houden en issue gaten boren door huurhuis...
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Bedankt voor de foto’s. Wat een schatjes. Lekker laten dollen en niet te bang zijn. Kiepramen. Vind ik wel eng. Hier staat niets op kiep als er een kat in de buurt is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie