Kat krabt haar neus open
Re: Kat krabt haar neus open
Haha ah ze kijkt vooral gewoon zielig voor de foto, verder loopt ze best onverstoord rond. Liever geen donut natuurlijk maar ze trekt het aardig goed. Ik heb eigenlijk niks in huis om te ontsmetten nee, maar toen ze afgelopen zomer wondjes boven haar ogen had heb ik daar twee zalfjes voor gehaald waarvan eentje nog houdbaar is, dus die heb ik wel gesmeerd gisteren (vandaar dat het er ook wat nattig uitziet). Direct na het krabben, toen het behoorlijk bloederig was, durfde ik dat niet aan, dus dat heb ik pas een paar uur later gedaan. Ik kijk het de komende dagen nog even aan en hou de donut om.
Schoonmaken kan ook met een zoutoplossing.
Maar je hebt het dus wel behandeld. Fijn.
Maar je hebt het dus wel behandeld. Fijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Yes! Hopelijk kan ik snel beginnen met ander voer en gaat dat de oplossing zijn. (maar dat heb ik al vaker gehoopt, dus ik probeer niet te veel te verwachten)
Nog een ander idee wat misschien kan bijdragen is het geven van probiotica. Veel jeukproblemen kunnen voor komen door darmproblemen. Misschien het proberen waard?
Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Ah, dat zou misschien ook nog wel kunnen! Eerst maar eens het vlees proberen, maar dan is dat nog iets om daarna te doen. Bedankt!Juke1982 schreef: 14 jan 2024 19:53 Nog een ander idee wat misschien kan bijdragen is het geven van probiotica. Veel jeukproblemen kunnen voor komen door darmproblemen. Misschien het proberen waard?
Wat zei de da?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
Ik heb vrijdag een afspraak, dus nog even afwachten!
Nu weet ik wel dat elke kat anders is maar is dit wel voedselallergie?
Vaak zie je veel meer wondjes boven de ogen en de oren, het elimineren heeft dus geen verbetering gegeven?
Zou plaatselijke prednison (spray/zalf) niet beter zijn? Ik ben benieuwd wat er uitgekomen is vandaag.
Vaak zie je veel meer wondjes boven de ogen en de oren, het elimineren heeft dus geen verbetering gegeven?
Zou plaatselijke prednison (spray/zalf) niet beter zijn? Ik ben benieuwd wat er uitgekomen is vandaag.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
Nee het elimineren heeft het vorig jaar niet verbeterd helaas. De DA dacht eerst toch nog steeds wel aan een voedselallergie, maar vond de plekjes op haar oren wel afwijkend. Dus ze heeft met een tandenborstel wat haar afgenomen en dat heeft ze opgestuurd voor een schimmeltest. Ze dacht niet dat dat het was omdat mijn andere kat nergens last van heeft, maar ze wilde het kunnen uitsluiten. Zoë heeft nu weer een prednisonshot gekregen tegen de jeuk en een antibioticakuur om de wondjes sneller te laten genezen.
ok die oren wist ik niet en boven de ogen zie ik ook krabplekjes en dat zie ik bij Luna en Lizzy ook als ze iets gegeten hebben waar ze niet tegen kunnen.
Het hoeft echt maar heel weinig te zijn.
Ik zal even een foto zoeken
Het hoeft echt maar heel weinig te zijn.
Ik zal even een foto zoeken
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Ik kon alleen deze nu vinden, maar die krabplekjes op maar ook in de oren en boven de ogen hebben ze hier dus ook, en dat komt bij hen door voedsel.
Soms zie ik dat ook wel als er veel pollen in de lucht hangen of als ze in aanraking gekomen waren met stof ( na de renovatie hier) maar dat zijn dan met name vooral de oren, poten en buik.
Maar ja de ene kat is de andere niet.

Soms zie ik dat ook wel als er veel pollen in de lucht hangen of als ze in aanraking gekomen waren met stof ( na de renovatie hier) maar dat zijn dan met name vooral de oren, poten en buik.
Maar ja de ene kat is de andere niet.

Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Dat lijken toch allergische reacties
Als ik terug lees lees ik alleen iets over annallergenic van rc, heb je nog andere hypoallergene voedingen geprobeerd?
Als ik terug lees lees ik alleen iets over annallergenic van rc, heb je nog andere hypoallergene voedingen geprobeerd?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
Ja dat ziet er wel een beetje hetzelfde uit. En weet je uiteindelijk waarvoor zij allergisch zijn? Hopelijk gaan we bij Zoë de komende dagen wel verbetering zien nu met de prednison en antibiotica
en dan vanaf daar maar weer verder kijken.