Dingen om met je katten te doen
Re: Dingen om met je katten te doen
We hebben hier pas weer zo'n lampjesgevalletje aangeschaft. Tika vindt het geweldig, maar is te dom om te snappen waar dat rode dingetje blijft als we het een centimeter te veel verplaatsen. Noek kan het echt geen - lelijk woord - schelen. Wel weer leuk is dat ze acuut in de pootjes komt als ik dat lampje pak; daar zit een kettinkje aan en dat geluidje kent ze.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Puzzels vinden ze hier ook leuk.
Filou houdt het meest van puzzels om tegen te meppen, dus zo van die voerballetjes. De andere puzzels raapt hij met z’n mond op en gooit hij rond zodat de inhoud in het rond vliegt. Hij is niet de meest conventionele puzzelaar, maar het werkt.
Pixel kan uren naast een voerpuzzel zitten. Ze likt dan haar pootje nat en wrijft over de brokjes, waarna ze het poeder van haar poot likt.
De favoriete voerpuzzel bij beide katten is hier een gewone eierdoos.
Ik vul de voerpuzzels met 2/3 gewone brokjes en 1/3 andere brokjes die we als snoepjes gebruiken. Zo is het voor hen altijd een verrassing wat ze gaan vangen.
Filou houdt het meest van puzzels om tegen te meppen, dus zo van die voerballetjes. De andere puzzels raapt hij met z’n mond op en gooit hij rond zodat de inhoud in het rond vliegt. Hij is niet de meest conventionele puzzelaar, maar het werkt.
Pixel kan uren naast een voerpuzzel zitten. Ze likt dan haar pootje nat en wrijft over de brokjes, waarna ze het poeder van haar poot likt.
De favoriete voerpuzzel bij beide katten is hier een gewone eierdoos.
Ik vul de voerpuzzels met 2/3 gewone brokjes en 1/3 andere brokjes die we als snoepjes gebruiken. Zo is het voor hen altijd een verrassing wat ze gaan vangen.
Ik kreeg van iemand dit springveertje en ik heb er onmiddellijk een stel gekocht. Ze voetballen ermee, apporteren, en grommen naar elkaar (want prooi!) als ze er een gevangen hebben. Maar door de kamer meppen vinden ze het leukst! Zo’n simpel dingetje en wat een lol!

The catter the better!
Leuk dat ze zoveel plezier daar aan hebben Olga, Ik had deze in huis, maar daar deed ze niet veel mee. Misschien ook een tip voor anderen om uit te proberen

https://poezenparadijs.nl/product/super-boinks/

https://poezenparadijs.nl/product/super-boinks/
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Ja die kreeg ik ook, maar ik snap niet wat ik ermee moet en N&T volgens mij ook niet...Ik lees dat katten "er niet van weg te krijgen zijn", eh...
Snapt iemand hier wat je ermee kunt of moet?
Snapt iemand hier wat je ermee kunt of moet?
The catter the better!
Ik duw die samen en laat ze dan de lucht in schieten. Vinden ze leuk om er dan achteraan te gaan.
Ah, oké. Dank je voor de tip!Guazala schreef: 19 jun 2024 18:34 Ik duw die samen en laat ze dan de lucht in schieten. Vinden ze leuk om er dan achteraan te gaan.
The catter the better!
Ik heb dit besteld, zal wel geen succes worden 

dat zijn vingervallen die staafjes. gebruiken wij in de therapie hahaha als je te hard vasthoud aan iets kom je niet los. als je je vingers er namelijk in stopt en probeert hard los te trekken zit je vast. als je het rustig doet, kom je wel los.
die springveertjes vinden ze bij ons ook superleuk
die springveertjes vinden ze bij ons ook superleuk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- crazycatladyP
- Panter
Die veertjes zijn hier favoriet en worden inderdaad ook geaporteerd door Moira.
Ronja deed het dan weer met muisjes met zo`n rammeltje erin, zo hebben ze allemaal hun eigen voorkeur.
Puzzels bijvoorbeeld zijn aan Moira niet besteed, die blijft achter je aan lopen en mauwen, zo van: geef nou gewoon, doe niet zo moeilijk, terwijl Ronja binnen 1 minuut alle puzzels leegtrok
Moira doet liever een trucje voor een snoepje, veel minder werk volgens haar, terwijl Ronja helemaal gefrustreerd raakte als ik het bij haar probeerde, die mepte het uit je hand
Verder is de Tabby Tijger hengel hier helemaal favoriet en als ze na een tijdje is uitgekeken op wat er aan hangt, hangen we er weer wat anders aan.
De onze is inmiddels aan vervanging toe, helemaal gesloopt.
Ronja deed het dan weer met muisjes met zo`n rammeltje erin, zo hebben ze allemaal hun eigen voorkeur.
Puzzels bijvoorbeeld zijn aan Moira niet besteed, die blijft achter je aan lopen en mauwen, zo van: geef nou gewoon, doe niet zo moeilijk, terwijl Ronja binnen 1 minuut alle puzzels leegtrok

Moira doet liever een trucje voor een snoepje, veel minder werk volgens haar, terwijl Ronja helemaal gefrustreerd raakte als ik het bij haar probeerde, die mepte het uit je hand

Verder is de Tabby Tijger hengel hier helemaal favoriet en als ze na een tijdje is uitgekeken op wat er aan hangt, hangen we er weer wat anders aan.
De onze is inmiddels aan vervanging toe, helemaal gesloopt.
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Binnenkort naar I'tuin, daar hebben ze ook het nodige, We moeten er flink aan het natvoer (ze lusten hier niks) om toch weer te proberen en verder gaan we nog eens goed naar allerlei speeltjes kijken.
Die hengeltjes - we hebben die waar je van alles en nog wat aan kunt hangen - vinden ze één minuut leuk. Soms vraag ik me af wat we toch verkeerd doen, we blijven er echt niet mee staan
. Soms spelen we gescheiden omdat Noek altijd sneller is dan Tika en dan doet ze al gewoon geen moeite meer. Die rammeltjesmuizen hebben we ook, die vinden ze wel leuk, maar ook niet lang. Ik ga weer eens kijken wat we tegenkomen! Kan man P intussen mooi de plantjes uitzoeken die hij wil hebben voor de tuin. Daar zijn we een beetje laat mee maar ik was eerder niet mobiel vanwege mijn dwarse rug. Ze hebben vast nog wel het e.e.a. Voor voerpuzzels zijn ze hier te dom geloof ik. Daar blijven ze een beetje bij staan kijken. Eerder lukte het wel, kon ik soms maar in die koppies kijken. Wat Tika trouwens wel leuk vindt is zo'n lampjesdingetje. En daar doet Noek dan weer geen enkele moeite voor. Zucht.
Die hengeltjes - we hebben die waar je van alles en nog wat aan kunt hangen - vinden ze één minuut leuk. Soms vraag ik me af wat we toch verkeerd doen, we blijven er echt niet mee staan

The catter the better!
Ik vind dit boek een enorme aanrader:OMH schreef: 02 jul 2024 14:58
Die hengeltjes - we hebben die waar je van alles en nog wat aan kunt hangen - vinden ze één minuut leuk. Soms vraag ik me af wat we toch verkeerd doen, we blijven er echt niet mee staan.
https://www.bol.com/be/nl/p/play-with-y ... 152011815/
Zou in augustus ook in Nederlandse vertaling uitkomen. Ik heb er alvast heel veel uit geleerd, vooral over goede manieren om met een hengeltje te spelen.
Pixel kruipt bv. vaak ergens in of onder en kijkt dan vooral. Ik had het gevoel dat we haar dan kwijt waren, terwijl dat net wil zeggen (als ze nog kijkt) dat ze in volle jacht-modus zit. En effectief dan even volhouden en er komt gegarandeerd een plotse uithaal.
Hengeltjes zijn hier altijd een succes, maar de tabby tijger vogel is toch onevenaarbaar, beste aankoop tot nu toe.
https://new.tabbytijger.be/product/tabb ... uxe-vogel/
De veren hangen er zo aan dat ze ook het geluid van een vogel maken. Je kan hen helemaal gek maken met die boven hun hoofd te laten vliegen en dan ergens te laten landen. Ze spelen sowieso graag met hengeltjes, maar de deze lokt toch wel het meeste schuddende kattenkontjes uit.
Dank voor de links, weer studeermateriaal!
The catter the better!
Tis toch een succes, ze speelde er gelijk mee

Oh wat leuk, waarom zou het geen succes worden?
Die doos is zo te zien alvast een toppertje!
Die doos is zo te zien alvast een toppertje!

The catter the better!