Selma117 schreef: 26 jun 2023 17:32
Isa heeft helaas weer een mindere periode.
Ze had 'ineens' ontzettende keelpijn.
Ik zag op vrijdag dat ze iets 'duidelijker' slikte, maar dacht dat ze zich misschien verslikt had in een grasspriet.. In de gaten gehouden en zaterdag duidelijk veel moeite met slikken. 2 dagen ervoor had ze een paar keer wat brokjes uitgebraakt, en daarna een flinke haarbal.
Op advies van de dierenarts
wat honing gegeven, dat leek iets te helpen. Zaterdag toch savonds laat naar de kliniek hier vlakbij.
Ze begon te kuchen en er kwam 1x dik slijm uit.
Longen klonken goed, keel was heel erg gevoelig, injectie metacam gehad.
Advies aankijken, kon evt een virus zijn, of geirriteerd/ ontstoken keel/slokdarm / van het braken.
Paar dagen metacam, evt lysine/weerstandsverhoger geven in voer.
Ze knapte wat op, klonk weer normaal (eerst heeel schoor) , at weer en kon weer goed slikken.
Maar, eerst krabte ze al weer wat aan de kop/kin en de oortjes.
Nu schud ze heel soms met haar oren, ze lijken wat gevoelig. Dus van plan weer naar de dierenarts te gaan.
Ik ben al eeuwig bezig met het proberen goed passende voeding te geven om de voedselintolerantie uit te sluiten, maar het is ongelooflijk lastig bij haar en lukt gewoon eigenlijk niet.
Ze is snel verveeld, vindt iets soms lekker en dan na 2 weken niet meer. Eet dan minder, eet iets nieuws weer wel.. afwisselen geprobeerd maar pff.. ze gaat gewoon niet snel akkoord (om dus te voorkomen dat ze weer intolerantie opbouwd voor wat ze constant krijgt)
Soms lijkt iets een tijd goed te gaan en lijkt ze toch weer wat klachten te krijgen.
Ze eet opzich goed, zeker als ze eenmaal gegeten heeft, maar ze lijkt na de nacht een staakmomentje te hebben af en toe.
Maar, poepjes zijn normaal, ze braakt niet. Heeft verder geen gekke plekken behalve en mini plekje soms onder de kin). Nooit koorts, ook vorige keer bij de dierenarts niet.. de vorige keer leek het voor de dierenarts toch niet heel typisch op voedselintolerantie.. maar.. wat dan wel? Omgevingsfactoren? Pollen..?
Mijn laatste post was november.. dat kan dan toch niet? Plus ze niest niet.. hoest normaal niet.. geen vieze ogen oid. Ik weet het soms echt niet meer..
Tips wat te doen? Ik weet ook niet meer zo goed waar ik nou de focus op moet leggen.. heeft het nou echt zin om enorm veel spijsvertering onderzoeken te laten doen als braken, afwijkende ontlasting ontbreekt? Antihistamine, prednison?! Ik dacht nog aan brandend maagzuur (soms lichte maagklachten, en keel klachten), maar die oren.. die horen er dan weer niet bij..
Ik ben eigenlijk even hardop aan hrt brainstormen nu maar.. moest het even kwijt..