Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Zelf heb ik heel wat bakjes gescoord bij kringloopwinkels. Ook hun brokjes bakken en natvoer bakken. Katten houden van ruim eten, zonder dat hun snorharen de rand raken. Doorsnee kattenbakjes zijn vaak te smal. Ik heb heel wat porcelein schalen en rookglas schalen ingeslagen voor een paar duppies per stuk - lekker hygiënisch en goed schoon te maken.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Persoonlijk heb ik geen verzekering voor de katten - ik heb een speciale "rampenrekening" waar ik standaard elke maand een vast bedrag op stort. En dat heeft tot nu toe goed gewerkt. De afgelopen 2 jaar heel veel kosten gehad, allemaal probleemloos kunnen betalen van die rekening.
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Hahaha nee dankje als k jou al over die kuikens hoor denk k nog meer laat maar zitten haha! Nou dan blijft t misschien wel Felix, of inderdaad gwn wat afwisselend.

Heb verzekeringen gebeld en ontwormen ontvlooien en castreren zit er sws niet bij. Consulten alleen als t medisch is 50% of eentje 80% maar dan heb je ook nog een eigen risico van 150 euro ofzo dus dat loont echt niet. Ik denk dat een verzekering alleen loont als je echt medische problemen krijgt en operaties en medicijnen moet geven. En dat is natuurlijk gokken of dat wel of niet gebeurd.

We openen denk ik gewoon een spaarrekening waar maandelijks automatisch na word overgemaakt. Dan zie ik dat geld niet zo dus dan kan ik er ook wat makkelijker vanaf blijven haha!

Van die eerste gratis check Up had ik nog niet gehoord, wel fijn dat je dit zegt, ga t meteen even navragen.

Klopt t dat als je nieuwe kittens krijgt je ze binnen 3 dagen even moet laten nakijken bij de dierenarts? In het koopcontract staat wel zoiets ivm de garantie van 1 jaar op de kat op erfelijke ziektes enzo en als bij die check Up wat naar voren komt dat of een vergoeding of een nieuwe kitten komt.

Nog een vraag.. Hoe kom ik die dagen nog door met wachten.. Ik Wil nu al niet meer wachten ben er non stop mee bezig.. Ik wil ze gewoon NU hebben Hahahha.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Hahaha - heel begrijpelijk dat ongeduld.

Ik zou als ik jou was goed opletten wat er in het contract staat. Als je alleen een jaar garantie heb als je ze zelf laat checken dan zou ik dat zeker doen.

Geen ervaring mee ik heb hier platvloerse boerenlummeltjes.
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Ik heb 3 honden voerbakjes gekocht omdat ik al gelezen had dat anders de snorharen te snel vies worden wat ze niet fijn vinden. Ik denk dat ik het natvoer gewoon op ontbijtbordjes doe en inderdaad even na de action of zoiets voor bakjes en schaaltjes e.d.

Zal als k weg ben ook wat meer bakjes water neer moeten zetten voor het geval er iets omgaat.

Konden jullie op de link van mijnalbum kijken naar de foto's? Wil ze heel graag aan jullie laten zien ze zijn zo schattig!

Keuze voor het katertje staat 100% vast en we krijgen vanavond even foto's van alle poezen om nog een keer daar de keuze over te beslissen.

Het katertje hadden we gekozen omdat die gewoon het allermooiste was qua kleur en tekening, en was echt lekker wild aan het spelen met z'n broertjes en zusjes.

Het poesje was iets minder mooi (volgens de fokker) en was ook 100 euro goedkoper. ( waren een paar duurdere en een paar goedkopere maar had alleen met kleur en tekening te maken)
Maar ik vond het poesje zo lief, was de enigste die lekker in mijn armen bleef liggen en kwam snuffelen de hele tijd. Maarja dat kan ook een moment opname zijn. Of zeggen jullie meestal is t eerste gevoel goed en gewoon bij blijven. Ik vond het poesje zelf wel mooi want had heel duidelijke zwarte spots en dat vind ik bij een volwassen Savannah ook altijd heel mooi, wel was ze een beetje grijzer op de rug maar dat maakt mij niet zo heel veel uit.
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

De fokker heeft een site: http://www.catteryspotlight.nl hier staat een voorbeeld contract op. Ze zei wel als je graag ook nog in dat contract die garantie wilt hebben staan zet ik die er nog voor je bij.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Jazeker ik kon ze zien - schattig!

Ik zou zeker voor DAT poesje gaan waar jij een fijn gevoel bij kreeg.
Beetje raar dat prijsverschil :shock:

Je ziet dat zelfs wel eens bij nesten htk - kittens, dat de rode en lapjes duurder zijn dan de zwarte en zwart-witte.
Adriana

Bericht door Adriana »

dat wordt binnenkort groot feest bij jullie met twee van die hummels! en complimenten voor de beslissing en pak van mijn hart (plaatsvervangend hè..)
ja het klopt dat je binnen drie dagen met ze langs een dierenarts moet en dat zou ik je ook aanraden. wat je wel als voorbehoud bij het tekenen van het contract moet aanvullen is 'dat ze voorzover van de buitenkant is waar te nemen' gezond zijn.
1 jaar is riant, ik had 6 maanden in het contract staan. en ik zou je aanraden bij de castratie gelijk bij beide algemeen bloedonderzoek te laten doen.
ja, de foto's waren goed te zien en ik kan me voorstellen dat je aan bijna niks anders meer denkt.. en hier komt ook heel veel uit de kringloop en op die manier word je ook best wel creatief met spullen!
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Ja, dan lijkt mij het zelf bijhouden van een spaarpotje wel het beste.

Of de check-up in een koopcontract staat weet ik niet. Maar het is gewoon ook een beetje kennis maken met je DA (kun je zien hoe je "gevoel" bij hem/haar is), er wordt natuurlijk naar de algemene gezondheid van de kittens gekeken, je kunt bespreken wat er allemaal bij komt kijken de komende maanden (enting/ontworming/castratie/chippen/e.d.). Google maar eens op gratis check-up kitten.

http://www.dedelftsedierenkliniek.nl/wp ... rcheck-up/
http://www.dierendokters.com/kittens/ge ... dscheck-up

Je zou t.z.t. ook eens kunnen informeren naar kortingen bij castratie en chippen (en zoals Adriana al voorstelde, e.v. bloedonderzoek) als je er 2 tegelijk laat helpen.

Ja... als je moet wachten dan duurt het laaaaaaaang... :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Ja het gaat bij Savannah's net zoals veel andere katten ook om het uiterlijk en een klein "foutje" is waarschijnlijk waar het prijsverschil in zit.

Ik denk dat we ze rond de 15 à 20 weken wel laten castreren, dan zullen we meteen dat bloedonderzoek laten doen. En bedankt voor de tip voor in het contract.

Die fokker zelf had megaa veel speelgoed binnen maar maakte zelf ook vanalles voor haar katten die buiten zaten. Zon kattenspeeltje van de action maar dan met een lichtgevende vlinder erop voor savonds die dan deed knipperen en wiebelen. Maar wat ik toch zag is dat de meeste katten allemaal samen aan het spelen met elkaar waren of samen met zon rails met balletjes erin.. Ik krijg een hele drukke tijd met werken in november en december. (Werk bij Rituals en de feestdagen komen er weer aan) en ben wel heel blij dat ze dan toch gezelschap van elkaar hebben!
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Gechipt zijn ze al als het goed is. Ik ben van plan naar dezelfde dierenarts te gaan als waar de fokker waar we eerst naartoe zouden gaan te gaan. Is gelukkig niet zon hele dure dierenarts en is dus wel goed bekend met Savannah's. inderdaad wel slim om te vragen voor korting met 2 katten en castreren en onderzoek als dat allemaal tegelijk gedaan word, ga ik even navragen.

En ik ben alleen maar op YouTube kattenfilmpjes aan het kijken en alles op dit forum aan het lezen om de tijd te doden hihi
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Zo'n rails met balletjes is een echte aanrader. Hier spelen ze ook veel met elkaar, maar ieder afzonderlijk toch ook met de rails, en flink fanatiek. Met kleine speeltjes is het vaak wel uitkijken, dat ze het niet slopen en dan scherpe dingen binnen krijgen. Hier die ervaring met "crazy Bug" van action. Rik bijt die dingen kapot en dan zijn ze echt bloedlink!

Waar je met kittens/katten ook mee uit moet kijken is chocolade. Niet laten slingeren, is pure gif voor katten.
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Heb net een reep chocolade voor me liggen die zal ik dan maar snel opeten nu ze er nog niet zijn hihi!

Heb de bestelling bij de dierenwinkel doorgegeven,, Pff wat een lijst volgens mij moeten we met een vrachtwagen gaan. 2 kattenbakken een reismand slaapmandje krabpaal tot aan het plafond kattengrit 2 zakken brokken en die Felix zakjes krabplank zon tunnel, nagelschaartje voerbakjes die speelrails en weet ik wat allemaal. Zaterdag en zondag gaat de tuin katproof worden gemaakt. Waarschijnlijk schuin en dan nog extra met een stoekdraad ( of hoe noem je dat) vind t wel zielig als ze eraan komen maar wil gewoon echt niet dat ze weg kunnen. En dan volgende week alles bij de dierenwinkel ophalen en klaar gaan zetten, en dan nog even wachten
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

O, maar voor die tuin heb je nog heel veel tijd hoor. Voorlopig moet je de kittens gewoon binnen houden (zeker 2 maanden en het liefst tot castratie). Het kan natuurlijk wel handig zijn dat de tuin al afgeschermd is voor het geval ze een keer per ongeluk naar buiten glippen :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Ja daar is het eigenlijk ook voor bedoeld, dat als ze naar buiten glippen ze niet meteen weg zijn. Onze achterburen hebben een megaa vogelkooi met echt heel veel vogels, we hebben een schutting met horizontale planken dus daar zijn ze zo overheen en dan zijn ze al bij die vogelkooi, als k ze kwijt ben zal ik ze waarschijnlijk daar wel kunnen vinden dan haha!

Maargoed voorkomen is altijd het beste en we zijn nu toch alleen maar daar mee bezig dus beter kun je dan ook wat te doen hebben. Is t ook zeker optijd af
Plaats reactie