Voor de zekerheid, toch maar wel
Re: Voor de zekerheid, toch maar wel
De waardes zeggen mij niets zonder de normaal-waardes erbij, maar los daarvan:
Ik wil je niet ontmoedigen, maar het lijkt me stug dat je hier te maken hebt met een voedselallergie. De gebruikelijke verschijnselen hierbij zijn huidklachten en jeuk....
Ik wil je niet ontmoedigen, maar het lijkt me stug dat je hier te maken hebt met een voedselallergie. De gebruikelijke verschijnselen hierbij zijn huidklachten en jeuk....
- Mickey_Mouse
- Poema
Ik twijfel er ook aan, maar er is nu gewoon geen zinnigheid over te zeggen. Ik zie dit voer ook maar voor 6 weken komen, daarna zit ie weer op wat anders. ik heb geen geloof in dat voer.
Zal de normaalwaardes er achter zetten
Zal de normaalwaardes er achter zetten
- Mickey_Mouse
- Poema
Mickey_Mouse schreef:De waardes in bezit...
dit zijn de verhoogde waardes (wil je meer weten, mag je altijd vragen)
T4 27.0 (normaal: 10-60) (oh die is dus niet gek hehe ffkes verkeerd gezien...)
Glucose 11.0 (normaal 3.5-7.8)
Leukocytes 15.1 (kan komen door wat stress) (normaal: 6-11)
Eosinophils 10 (normaal: 0-6)
(absolute) 1514 (normaal: 0-600)
Waren aan het afbouwen met prednison. Half tabletje ipv een hele maar dat ging gelijk mis. Meneer ging terug aan de diarree en stond vanochtend snuivend voor mijn neus. Hij is nu weer op een hele gezet en morgen komt er hypoallergeen voer voor de komende 6 weken.
De prednison is nu voor een week en daarna afbouwen
- Mickey_Mouse
- Poema
T gaat trouwens goed met Mickey: prednison nu aan het afbouwen tot donderdag en hypoallergeen voer. De drollen blijven mooi tot nu toe.. Ik wil na de prednison een week hypoallergeen voer doorvoeren en daarna langzaam terug mengen.
Hij mag nu 60 gram...wil dan een week 5 gram ''eigen'' brok toevoegen....55+5
week later weer 5 gram wisselen...50+10
enz...45+15
Kijken hoe lang het goed blijft gaan...
Eerst nog even overleggen hoor, maar dat heb ik voor ogen een beetje
Hij mag nu 60 gram...wil dan een week 5 gram ''eigen'' brok toevoegen....55+5
week later weer 5 gram wisselen...50+10
enz...45+15
Kijken hoe lang het goed blijft gaan...
Eerst nog even overleggen hoor, maar dat heb ik voor ogen een beetje
-
- Tijger
Fijn dat t beter gaat! Xxx
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
Fijn dat het goed gaat 
Weet niet welk voer je normaal gaf en waarom je daar naar terug wilt?

Weet niet welk voer je normaal gaf en waarom je daar naar terug wilt?
- Mickey_Mouse
- Poema
in r geval ook van royal canin
Al zat er ook van alles doorheen voor afwisseling en lekker. Purina one, smila, whiskas zijn ze ook verzot op. 2/3 om 1/3 zeg maar zoiets.
Het hypoallergene voer wat hij nu krijgt is enorm prijzig. Ook kregen ze regelmatig een prak uit de diepvries of blikvoer (almo en smilla) en ook dat zit er nu niet meer bij.
Ik moet nu zo erg opletten wat ik voer en aan wie... en ze apart opsluiten anders gaan ze jatten van elkaar. Om en om hoor. En Mickey vindt de brokjes van fleur echt lekkerder...Komt nu die keukendeur toch van pas, maar het is niet hoe ik het voor ogen had. Ook het voer verrijken is zo een stuk lastiger...want duur en van elkaar stelen.
Al zat er ook van alles doorheen voor afwisseling en lekker. Purina one, smila, whiskas zijn ze ook verzot op. 2/3 om 1/3 zeg maar zoiets.
Het hypoallergene voer wat hij nu krijgt is enorm prijzig. Ook kregen ze regelmatig een prak uit de diepvries of blikvoer (almo en smilla) en ook dat zit er nu niet meer bij.
Ik moet nu zo erg opletten wat ik voer en aan wie... en ze apart opsluiten anders gaan ze jatten van elkaar. Om en om hoor. En Mickey vindt de brokjes van fleur echt lekkerder...Komt nu die keukendeur toch van pas, maar het is niet hoe ik het voor ogen had. Ook het voer verrijken is zo een stuk lastiger...want duur en van elkaar stelen.
Het gedeelte van het graag weer samen voeren en iets minder opletten kan ik me goed voorstellen 
Zou wel rustig aan doen dus bijvoorbeeld eerst nog natvoer en prakjes uit vriezer weglaten als je van brokjes wisselt (anders weet je nog niet of het aan brok ligt of aan extra's)

Zou wel rustig aan doen dus bijvoorbeeld eerst nog natvoer en prakjes uit vriezer weglaten als je van brokjes wisselt (anders weet je nog niet of het aan brok ligt of aan extra's)
- Mickey_Mouse
- Poema
Nee inderdaad, rustig terugschakelen...daarom 5gram per week.
De periode dat ze met diarree begonnen (ik had ze beiden, fleur stopte, Mickey hield het) hebben ze niks geks gekregen. Geen nieuwe dingen ofzo. Ze gingen aan de diarree omdat ze onbeperkt mochten eten en zich eerst compleet volgevreten hebben. 150gr op een dag de kat was niks.
Overigens eten ze ook het liefst samen. Dat doen ze vanaf dag 2 of 3 en dat trek je niet meer uit elkaar...vind ik dan
De periode dat ze met diarree begonnen (ik had ze beiden, fleur stopte, Mickey hield het) hebben ze niks geks gekregen. Geen nieuwe dingen ofzo. Ze gingen aan de diarree omdat ze onbeperkt mochten eten en zich eerst compleet volgevreten hebben. 150gr op een dag de kat was niks.
Overigens eten ze ook het liefst samen. Dat doen ze vanaf dag 2 of 3 en dat trek je niet meer uit elkaar...vind ik dan
Mengen bij hypo-allergeen is echt absoluut niet de bedoeling en helpt je kat ook niet. De bedoeling is direkt geheel over en geen andere voeding erbij. Hou er rekening mee dat bij een allergie de stoffen 6 weken in het lichaam blijven. Prednison dempt alles, dan is het dus verstandiger hem eerst eens 2 maanden op de hypo-allergeen te laten staan.
En ik sluit mij helemaal bij Adriana aan, prednison is absoluut geen onschuldig goedje "dat wel meevalt". Wat mij bevreemd is dat de dierenarts de ontlasting niet heeft laten onderzoeken, misschien zitten er wel parasieten of overmatige bacterien in de darmen, dan ben je nu aan het vechten tegen de bierkaai.
Als je kat na 6 weken na de laatste prednison opvallend meer gaat drinken en honger heeft ga dan svp naar de dierenarts want dan heeft je kat suikerziekte ontwikkeld. Meld je dan svp aan op het suikerkattenforum want de gemiddelde dierenarts heeft geen bal verstand van een goede behandeling van suikerziekte en de jouwe vast ook niet als hij al zo luchtig doet over pred en het direkt al voorschrijft.
En ik sluit mij helemaal bij Adriana aan, prednison is absoluut geen onschuldig goedje "dat wel meevalt". Wat mij bevreemd is dat de dierenarts de ontlasting niet heeft laten onderzoeken, misschien zitten er wel parasieten of overmatige bacterien in de darmen, dan ben je nu aan het vechten tegen de bierkaai.
Als je kat na 6 weken na de laatste prednison opvallend meer gaat drinken en honger heeft ga dan svp naar de dierenarts want dan heeft je kat suikerziekte ontwikkeld. Meld je dan svp aan op het suikerkattenforum want de gemiddelde dierenarts heeft geen bal verstand van een goede behandeling van suikerziekte en de jouwe vast ook niet als hij al zo luchtig doet over pred en het direkt al voorschrijft.
- Mickey_Mouse
- Poema
paasnini, hij staat nu op hypoallergeen voer. Alleen maar hypoallergeen voer.
Ik heb te vroeg gejuicht, vandaag met uitscheppen toch weer een flats gevonden.
Mijn kater eet altijd veel. Ik ken hem niet anders.
Bloedonderzoek stuurde naar een auto-immuun-iets of allergie. Heb het ook niet bedacht. Rondstrooien met prednison wil ik het ook niet noemen. Het leek even te werken maar ik ga weer terug naar af.
Als Mickey een parasiet draagt, zou fleur hem inmiddels ook moeten hebben. Fleur heeft niks. De flatsen, het hijgen, het wankele voorpoten...das allemaal aan mick
Vriendin kwam aan met aloë vera gel. Goed voor mens en dier...misschien ook wat voor mijn kat?
Gister bij een bijeenkomst geweest. Ben enigszins sceptisch (maar dat ben ik over dat voer ook) en aan de andere kant; baat het niet, schaad het ook niet...
Ik heb te vroeg gejuicht, vandaag met uitscheppen toch weer een flats gevonden.

Mijn kater eet altijd veel. Ik ken hem niet anders.
Bloedonderzoek stuurde naar een auto-immuun-iets of allergie. Heb het ook niet bedacht. Rondstrooien met prednison wil ik het ook niet noemen. Het leek even te werken maar ik ga weer terug naar af.
Als Mickey een parasiet draagt, zou fleur hem inmiddels ook moeten hebben. Fleur heeft niks. De flatsen, het hijgen, het wankele voorpoten...das allemaal aan mick
Vriendin kwam aan met aloë vera gel. Goed voor mens en dier...misschien ook wat voor mijn kat?
Gister bij een bijeenkomst geweest. Ben enigszins sceptisch (maar dat ben ik over dat voer ook) en aan de andere kant; baat het niet, schaad het ook niet...
Hè bah... eerst denk ik "joepie, het gaat beter", en nu dus weer niet
. Ik denk dat dat toch komt door het afbouwen van de prednison. Ik zou niet aan de aloë vera gaan. Ik ben ook ooit eens bij zo'n bijeenkomst geweest en jeetje, als het waar zou zijn, was er niemand meer ziek
. Geen 'rare' dingen geven nu, dan weet je straks écht niet meer wat nou wat doet. "Baat het niet, schaadt het niet" gaat helaas niet op.

- Mickey_Mouse
- Poema
mja dat was mijn insteek ook...als hetzo goed is, waarom gebruikt het ziekenhuis het dan niet enzo...
Maar ja scepsis wordt in die kringen weinig gewaardeerd.
Ik baal even. T ging zo goed... zijn nu sinds donderdag aan het ''afbouwen''. Morgen nog een halve pil en dan is t klaar.
Maar ja scepsis wordt in die kringen weinig gewaardeerd.
Ik baal even. T ging zo goed... zijn nu sinds donderdag aan het ''afbouwen''. Morgen nog een halve pil en dan is t klaar.
Logisch dat je baalt!
Weet niet of het logisch is maar kan het zijn dat mickey niet tegen granen kan en daardoor ook niet tegen rijst wat in de royal canin is verwerkt? Weet wel dat Anne (Anne87) problemen heeft gehad met Milo en diarree. Zodra er granen in voer zitten heeft hij weer diarree (weet alleen dus niet of het ook voor rijst geldt). Bij haar heeft een rauw vlees 'kuur' geholpen om van de diarree af te komen. Na de kuur krijgt hij er weer graan vrije brokken als ik het goed heb.
Volgens de site van prins zou door het rauwe vlees de bacterie populatie in de darmen herstellen.
Maar vind het wel enorm lastig wat je nu zou moeten doen zonder teveel tegelijk te veranderen.
Denk wel dat je kan concluderen dat de prednison het blijkbaar onderdrukt omdat het nu bij laatste stapje afbouwen mis gaat.
Zou ook voorzichtig kunnen concluderen dat het voer onvoldoende helpt aangezien het toch weer terugkomt.
Weet niet of het logisch is maar kan het zijn dat mickey niet tegen granen kan en daardoor ook niet tegen rijst wat in de royal canin is verwerkt? Weet wel dat Anne (Anne87) problemen heeft gehad met Milo en diarree. Zodra er granen in voer zitten heeft hij weer diarree (weet alleen dus niet of het ook voor rijst geldt). Bij haar heeft een rauw vlees 'kuur' geholpen om van de diarree af te komen. Na de kuur krijgt hij er weer graan vrije brokken als ik het goed heb.
Volgens de site van prins zou door het rauwe vlees de bacterie populatie in de darmen herstellen.
Maar vind het wel enorm lastig wat je nu zou moeten doen zonder teveel tegelijk te veranderen.
Denk wel dat je kan concluderen dat de prednison het blijkbaar onderdrukt omdat het nu bij laatste stapje afbouwen mis gaat.
Zou ook voorzichtig kunnen concluderen dat het voer onvoldoende helpt aangezien het toch weer terugkomt.
Heb je al contact met je da gehad na de teruggekeerde flats? Misschien moet je toch prednison weer iets opvoeren...? Aan het voer ligt het dus blijkbaar inderdaad niet... die kans leek ook al niet erg groot.