heb je met deze waardes al eens nagedacht over kwalitatief goed seniorvoer in plaats van zeer fosfor beperkt nierdieetvoer?
het blijkt intussen dat kalium op de natuurlijke manier bijtrekt. kwestie van nog wat tijd..
Kasper's ureum is als een zonnetje en zijn crea is helemaal om, al dan niet met Kasper in je armen, een vrolijk rondedansje te maken.

fosfor wordt een aandachtspunt, hij krijgt met zijn nierdieetvoer dus veel te weinig binnen!
het is de vraag of de vervanger van tumil-k goed wordt opgenomen.
bovendien moet je daar rekening houden met een hele bubs aan toevoegingen..
wat ik eigenlijk bedoel....
wij hebben twee 'nierfalers', Enzo en Mies. Mies de afgelopen 5 jaar strikt nierdieet gegeten, fortekor geslikt, wat ipa en McSamuels om ureum te dempen.
Enzo heeft deels nierdieet gegeten, geen fortekor en wat McSam maar niet indrukwekkend.
hun nierfunctie is intussen zo ver bijgetrokken dat ze beide binnen de referentie zitten en Mies is onlangs voorzichtig van de fortekor af gegaan.
dat alles is gemonitord met regelmatig bloedonderzoek want meten = weten..
ze krijgen allebei een mix van wat nierdieet en nature's best en Enzo eet natvoer en krijgt éen keer per week wat rauw lamsvlees of kalkoen.
wat ik dus bedoel en voorzichtig probeer te schrijven is dat ik denk dat Kasper behoorlijk bijgetrokken is van zijn acuut nierfalen en dat zijn organen dermate voldoende functioneren om waardes bloedonderzoek te hebben die binnen de referentie zitten.
Kasper is dus eigenlijk geen nierfaalkater meer..! (maar een dier met weinig nierfunctie-reserve, waarmee je dus altijd voorzichtig moet blijven..)
op deze T-kruising kun je ook denken aan een ander soort van 'behandeling' en dat is voorzichtig kwalitatief goed seniorvoer bijmengen (hier is dat Hills nature's best senior in gelijktijdige combi met wat ipa met spuitjedrinken) om het lijf zelf in het eigen tempo eventuele tekorten te laten bijspijkeren.
het risico dat je nu loopt is, denk ik, omdat je nu kunstmatig met allerlei stofjes in de weer gaat, dat je het systeem zou kunnen ontregelen.
terwijl het systeem heeft bewezen dat het intussen behoorlijk goed functioneert..
misschien zou je hier, met kopje thee en Kasper op schoot, voorzichtig over na willen denken?