Adriana schreef:helaas zijn er erg veel forumleden die erg veel ervaring hebben maar verder niet meer op het forum schrijven, die zie je alleen met problemen..
de aanleiding voor je cholesteroltekst begrijp ik nog steeds niet want te hoog en te veel lever en niet meer doen dan, denk ik.. en opgelost, volgende probleem..
is laparoscopische castratie niet iets? want je schrijft ergens dat het met het hart heel erg goed gaat..
en visolie is volgens mij olie en geen eiwit, dus vet dus gaat niet via de nieren, toch?
en voorover ik weet beinvloeden de diverse omega's geen ureumgehaltes.. hihi..

kattebeest.. je bedoelt gecheckt...? en ja, die indruk heb ik ook maar geeft niet, gebeurt vrij vaak..
en terug naar het begin.. weerstand is niet bijster want niesen en traanoog en urine verliezen.. en wankel op de pootjes..
kijk eens of er in dat mistige overzicht gluco staat en nog mooier een fructosaminewaarde..
neem aan dat urine gecheckt is en dat alles daar in orde is bevonden..
laag gedoseerde metacam is ook metacam en in de bijsluiter staat 'niet toedienen bij nierproblemen', maar die waren toen missch nog niet bekend..
en verder vermoed ik dat ze constant pijn heeft, vandaar wegkruipen en schrikkerig, onzeker gedrag..
Ik denk dat het een misverstand was . Ik snapte iets iet goed wat je schreef. wat betreft die visolie dan.
Dat gaat inderdaad via de lever, via de nieren gaan (normaal) alleen de wateroplosbare zaken.
Hier iets over cholesterol:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cholesterol
Ik heb het dus fout getypt net. Maar ik neem eigenlijk aan dat een cholesterol test de slechte varianten weergeeft.
lever is ook in de voeding maar een (zeer) beperkt deel.
fructosamine waarde is er helaas niet in de test. Urine was niet 100 % in orde. Ik meen iets eiwit, maar niet schrikbarend. Was een stip test.
En pijn... Ik twijfel toch. Als het al zo is dan is het niet constant. Soms is ze ook gewoon wat gestressed. vroeger als we de stofzuiger gebruikten moest ze eerst naar de gang. Anders kon je plas ruimen.
Nierproblemen waren inderdaad niet bekend. haar uitslagen waren toen 100 % in orde.
We hebben hier nog 3 katten rondlopen met niezen en af en toe tranen. dat komt en enkele uren/dagen later is het weg zonder een spoor. Frustrerend. Elke keer als je naar de da wil is het weg

Die urine laat ze niet zomaar lopen trouwens. Dat is echt als ze niet naar de bak wil lopen. Het is ook geen protest meer zoals vroeger.
Ik weet niet of we het risico moeten lopen met die castratie. Ze is 13 en niet in orde. Voor hetzelfde geld wordt alles erger. Of we haar dat aan moeten doen is een goede vraag.
Op dit moment wast ze zich ook weer goed. Dat vind ik altijd bemoedigend. Wel vraagt ze veel aandacht. Ze volgt mij steeds met haar ogen. Dat is ook typisch Aurora. Puur gedrag dat bij haar hoort.
Sinds haar hartproblemen wil ze perse tussen mijn vriendin en mij slapen. En ik moet een half uur mijn arm om haar houden... Ja, een sterke band.