Wat ik nu zo lees op dag drie is dat het best wel goed gaat en ook heel normaal gedrag is. Bij mij hebben Amber en Milka de eerste paar dagen ook boven geleefd en waren de kittens beneden. Ze konden wel naar elkaar toe, maar kozen er zelf voor om dat niet te doen. Zo nu en dan was er toch een ontmoeting en dan werd er geblazen en gegromd door Amber of Milka en vluchtten de volwassen katten weer naar boven (misschien dat ze hadden gehoopt dat de logees weer vertrokken waren?

).
Dit heeft ongeveer een week geduurd en toen merkte vooral Milka dat de kittens toch niet zo eng waren. Amber bleef ze uit de weg gaan en zocht de confrontatie ook niet. Cerná en Noa hebben twee dagen naar de kittens geblazen en daarna was het goed.
Pas toen Amber na een maand tot de conclusie kwam dat die kleine dames toch echt niet meer zouden vertrekken, ging ze de confrontatie aan en begonnen de kittens ook zelf te grommen en te blazen.
Inmiddels is het weer een stuk rustiger gelukkig, maar de kittens zijn nog wel op hun hoede wanneer ze Amber zien.
Wat bij jou gebeurt, gebeurt dus overal waar een nieuwe kat komt en is niets om je ongerust over te maken. Laat het gewoon gebeuren.
Ik denk dat het ook scheelt dat Kyran al wat "ouder" is. Ons idee was eerst om Laila en Luna na de tweede enting op te halen ivm Ambers genies en dan zouden ze 17 weken zijn. De fokster raadde ons dit af omdat de introductie dan veel moeizamer zou zijn dan met 13 weken.
Ik heb de kittens de eerste 6 dagen 's nachts wel apart gehouden zodat de volwassen katten niet steeds op hun hoede hoefden te zijn en ik geen zin had in nachtelijke ruzies. Dat heeft bij mij goed gewerkt. Pas toen iedereen een beetje met elkaar op haar gemak was heb ik de gok genomen en dat liep dus ook goed af (scheelt ook dat de kittens meestal op de klimpaal slapen).
Succes ermee en ook bij jou komt het goed!