terug bij af?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
bayou
Huiskat
Huiskat

Re: terug bij af?

Bericht door bayou »

Dus wel Okugest?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Ja hoor okugest is tegen die diarree. helpt eventueel ook tegen misselijkheid dat klopt ook. Helpt trouwens ook goed bij mensen hoor. is tenslotte voor mensen :grin: heb het wel eens gebruikt. mijn honden ook en katten ook.
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

typ dit nu voor de 3e keer..phh gaat steeds mis.
omdat de sensitivity niet aanslaat nu gewoon om intestinal vragen, daar zit ook iso gel in en dat legt een beschermlaagje om de darmen.....mijn katten en pleegkittens doen het hier heel goed op en vinden het allemaal lekker.
mijn maine coon is ook erg achtergebleven met groei...maar daar zal ik me niet het ongerust over maken
hij is helemaal gezond geworden.
hoe vaak heeft ze ontlasting?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Shimbalaya

Bericht door Shimbalaya »

Brittenbolletje schreef:Ja en wat voor de 1 werkt hoeft niet voor de ander te werken. Vandaar.

Ik heb eerder in dit topic gevraagd of dit kitten ook braakte en dat was niet het geval anders had ik wel anti braakmiddel geadviseerd. Dus vergelijk mijn eos niet met het kitten van bayou.

De ene kat reageert weer anders op problemen dan de ander. geen 1 kat is gelijk. dus dat eos wel braakte tja ze is een individu. net zo goed de uk van bayou
Dan verschillen wij hierover behoorlijk van mening.
Als een kat diarree heeft in combinatie met braken zou ik beslist geen anti-braakmiddel adviseren.Dan zou ik denken aan IBD of een andere ernstige aandoening van het maag-darmstelsel.
En omdat een anti-braakmiddel alleen symptomen bestrijdt en niet de oorzaak aanpakt zou dat beslist niet mijn 1e advies zijn.
Maar goed, dit is tenslotte een forum.Zoveel mensen, net zoveel verschillende meningen.
bayou
Huiskat
Huiskat

Bericht door bayou »

mittenslief schreef:typ dit nu voor de 3e keer..phh gaat steeds mis.
omdat de sensitivity niet aanslaat nu gewoon om intestinal vragen, daar zit ook iso gel in en dat legt een beschermlaagje om de darmen.....mijn katten en pleegkittens doen het hier heel goed op en vinden het allemaal lekker.
mijn maine coon is ook erg achtergebleven met groei...maar daar zal ik me niet het ongerust over maken
hij is helemaal gezond geworden.
hoe vaak heeft ze ontlasting?
wisselend, op haar slechtere dagen heeft ze veel drang, maar vandaag, een betere dag, 3 keer.
Op dit moment erg dun, nog net niet waterdun.
beetje als vla.
intestinal ga ik overleggen.
Maar was het bij jouw kat nou ook de tritrichomonas?
ik heb je eventuele antwoord gemist denk ik.
Laatst gewijzigd door bayou op 11 okt 2013 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Nou en echt wel als ik dat niet had gedaan droogde mijn eos uit. dus ja soms heb je geen keuze en moet je kiezen tussen 2 kwaden.

en ja ik weet het effect van braakmiddel. ik vraag niet voor niks of het kitten braakt?

Maar ga niet discussieren over braakmiddel want dat is hier niet aan de orde. gaat om het kitten van bayou.
mittenslief
Tijger
Tijger

er is bij hem geen tritrichomonas aangetoont, maar volgens mij is er toen voor giardia getest...het is alweer ruim 3 jaar geleden.....wel weet ik dat hij verkeerde e colie had.....maar ik werk heel veel met kittens en sommige zijn gewoon gevoelig op de darmen en andere kunnen gewoon weer alles vreten...maar ik vindt het wel logisch dat door alle medicatie de dampjes van slag zijn....
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Als je nog geen flagyl wilt geven kan je het homeopatisch doen. nou weet ik niet hoe sterk het kitten nu is. maar als jij denkt dat je de weerstand om hoog kan krijgen met de middelen die ik je gegeven heb en met die andere diingen de darmen en maag rustiger kan krijgen mag je het ook eerst zo proberen.

Ik had echt geen keuze meer. het was erop of er onder (met braakmiddel waar ik later mee gestopt ben omdat Eos er doorheen ging braken).
bayou
Huiskat
Huiskat

Bericht door bayou »

Het gaat op dit moment vrij goed.
Ze heeft de nacht bij mij geslapen en is een keer op de bak geweest voor een nattige ontlasting.
Kopje staat weer helder en fier.....
Ik wil niet teveel mij onbekende middelen gaan toepassen, maar homeopathisch wil ik wel proberen.
En overleg met d.a. over het andere voer morgen.
kun je dat voer ook in de dierenwinkel halen of is het echt alleen bij een d.a. te krijgen?
Want deze moet het eerst bestellen en dan duurt het soms een week voor het in huis is. :-(
mittenslief
Tijger
Tijger

je kunt het ook hier bestellen http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... inary_diet
als je dat nu doet heb je het dinsdag in huis
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

bayou schreef:Het gaat op dit moment vrij goed.
Ze heeft de nacht bij mij geslapen en is een keer op de bak geweest voor een nattige ontlasting.
Kopje staat weer helder en fier.....
Ik wil niet teveel mij onbekende middelen gaan toepassen, maar homeopathisch wil ik wel proberen.
En overleg met d.a. over het andere voer morgen.
kun je dat voer ook in de dierenwinkel halen of is het echt alleen bij een d.a. te krijgen?
Want deze moet het eerst bestellen en dan duurt het soms een week voor het in huis is. :-(

Bij medpets.nl kan je het ook bestellen dit soort voeren, je moet alleen daar een lijstje invullen. tot op heden heb ik alles wel gekregen daar.

Sommige dingen die ik opnoemde kan je ook bij medpets kopen. misschien ff googlen voor in jou omgeving. Wil echt graag helpen hoor en bedoel niks verkeerd.

Als het je lukt om met alles die weerstand op te krikken zonder dat ze als je echt met alles start weer zieker zwakker word, hoeft misschien de flagyl niet. ik zou het als laatste optie zien dan. homeopathie zoals weerstand verhogers helpen prima maar is wel langdurig om te geven.
Plaats reactie