Allergische reactie op inenting of vlooienpipet?
Re: Allergische reactie op inenting of vlooienpipet?
zou destress ook niet wat voor jouw angsthaasjes en hazinnetjes zijn?
Enzo vertoont af+toe soortgelijk en als er iets engs gebeurt dan valt hij weer helemaal terug in zijn oude angstgedrag. hij krijgt dan weekje destress (kwartje) en in de loop van de week zie je hem ontspannen en weer beetje zichzelf worden. dan eet hij ook nauwelijks en voor dat doel heb ik kittenvoer van RC, dat is heel voedzaam en blijkbaar heel lekker.
Enzo vertoont af+toe soortgelijk en als er iets engs gebeurt dan valt hij weer helemaal terug in zijn oude angstgedrag. hij krijgt dan weekje destress (kwartje) en in de loop van de week zie je hem ontspannen en weer beetje zichzelf worden. dan eet hij ook nauwelijks en voor dat doel heb ik kittenvoer van RC, dat is heel voedzaam en blijkbaar heel lekker.
- BloemTetsu
- Tijger
Het kan zeker geen kwaad. Zal het vanavond bestellen.
De RC kitten klinkt ook als een goede 'probeersel'. Misschien ook weer goed om de feliway bijvulling te kopen en gebruiken. kijken of ze die in de dierenwinkel hebben.
S. denkt dat ze ook niet zo goed meer kan ruiken.
De RC kitten klinkt ook als een goede 'probeersel'. Misschien ook weer goed om de feliway bijvulling te kopen en gebruiken. kijken of ze die in de dierenwinkel hebben.
S. denkt dat ze ook niet zo goed meer kan ruiken.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
- BloemTetsu
- Tijger
Ze wil nog steeds niet eten. Zodra ik eten voor zet, vliegt ze onder het bed.
Ook heeft ze net gekotst. Het zat vol haar, als een drapje en het stonk.
Ik heb wel de RC kitten in huis en de feliway staat aan. Verder zit ze nu in de bieb, geen mogelijkheid om onder het bed te zitten.
Morgen maar weer de DA bellen...
Ook heeft ze net gekotst. Het zat vol haar, als een drapje en het stonk.

Ik heb wel de RC kitten in huis en de feliway staat aan. Verder zit ze nu in de bieb, geen mogelijkheid om onder het bed te zitten.
Morgen maar weer de DA bellen...
- mittenslief
- Tijger
neem dan voor de zekerheid ook convelesance mee...dat vinden ze vaak wel lekker
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
- BloemTetsu
- Tijger
Om 10:50 is de afspraak S. is thuis en gaat met haar mee. Ik heb de convelesanse doorgegeven.
Dit is dag 4,5 van het niet(amper) eten.
Dit is dag 4,5 van het niet(amper) eten.
Bah, wat akelig! Ik hoop dat de dierenarts snel ontdekt wat er met haar aan de hand is en mocht het inderdaad de combinatie inenting - vlooienpipet zijn geweest (wat ik me nog steeds niet kan voorstellen want ik doe dit al zeker 10 jaar en heb nooit iets gemerkt van enige reactie), dan weten wij als vaste forumbezoekers in ieder geval dat dat dus ook heel slecht kan uitpakken.
Veel sterkte en de
draaien hier, dat alles snel weer goed komt met Elfie.
Veel sterkte en de

- BloemTetsu
- Tijger
Dank je wel Annet.
Kan niet wachten tot ik wat van vriend hoor.
Nog een tip: als een kat minder eet en overgeeft, moet je er niet vanuit gaan dat het door het warme weer komt. In dat geval ook niet gaan enten en pipet geven.
Edit: Net bericht gehad. Ze heeft een bul water gehad en verder was alles goed. Koorts was weg. DA houdt het op opstartproblemen. Voer smeren op haar bekje werkte wel. Dus dat gaan we de komen tijd doen. We hebben genoeg natvoer verzamelt.
Kan niet wachten tot ik wat van vriend hoor.
Nog een tip: als een kat minder eet en overgeeft, moet je er niet vanuit gaan dat het door het warme weer komt. In dat geval ook niet gaan enten en pipet geven.
Edit: Net bericht gehad. Ze heeft een bul water gehad en verder was alles goed. Koorts was weg. DA houdt het op opstartproblemen. Voer smeren op haar bekje werkte wel. Dus dat gaan we de komen tijd doen. We hebben genoeg natvoer verzamelt.
Wat ik nog dacht is dat er misschien iets van een haarbal dwarsligt gezien de kots die je gisteravond vond met allemaal haar er in. Weet niet of je iets van lax-a-paste in huis hebt maar anders zou je haar daar misschien iets van kunnen geven?
Wel erg fijn dat er geen koorts meer was
Hopelijk gaat ze snel weer zelfstandig eten!
Wel erg fijn dat er geen koorts meer was

Gelukkig, geen koorts meer. En nu lekker eten hoor Elfie!
Ik weet niet of ze erg schoon is op haar lijf, maar bij mij werkt het prima om zacht voer aangelengd met wat water op de achterpoot(en) te smeren (voorpoot mag ook, maar die trekken ze vaker dichter naar zich toe en dan heb je nauwelijks oppervlakte).
Cerná heeft soms van die buien dat ze absoluut geen zin heeft in zacht voer en dan gaan we "poot eten". Fanatiek worden dan steeds de poten weer schoongelikt en in een mum van tijd is het bakje leeg.
Maar bij Amber werkt dit bijvoorbeeld totaal niet. Die sprietst het alle kanten op. Fijn!
Ik weet niet of ze erg schoon is op haar lijf, maar bij mij werkt het prima om zacht voer aangelengd met wat water op de achterpoot(en) te smeren (voorpoot mag ook, maar die trekken ze vaker dichter naar zich toe en dan heb je nauwelijks oppervlakte).
Cerná heeft soms van die buien dat ze absoluut geen zin heeft in zacht voer en dan gaan we "poot eten". Fanatiek worden dan steeds de poten weer schoongelikt en in een mum van tijd is het bakje leeg.
Maar bij Amber werkt dit bijvoorbeeld totaal niet. Die sprietst het alle kanten op. Fijn!

- BloemTetsu
- Tijger
Bedankt dames. Ik geef het door aan Elfie.
We hebben nog nooit anti haarbal pasta gebruikt. De natuur regelt het zelf (met wat keukenapier en schoonmaakmiddel), maar toch maar gebruiken. Kan voor Tetsu ook geen kwaad.
Ik moest wel lachen, zie het zo voor me dat een kat alles onder spetter.
Bij Tetsu werkt het niet. Uren later zit er nog eten op zijn poot. Dwaas. Elfie is minder dwazig en veel properder. Haar achterpoot gaat smerig worden.
We hebben nog nooit anti haarbal pasta gebruikt. De natuur regelt het zelf (met wat keukenapier en schoonmaakmiddel), maar toch maar gebruiken. Kan voor Tetsu ook geen kwaad.
Ik moest wel lachen, zie het zo voor me dat een kat alles onder spetter.

Bij Tetsu werkt het niet. Uren later zit er nog eten op zijn poot. Dwaas. Elfie is minder dwazig en veel properder. Haar achterpoot gaat smerig worden.
- BloemTetsu
- Tijger
Update:
Elfie eet nog steeds niet zelfstandig. Het insmeren met voedsel gaat wisselend. Het spuitjedrinken is ook gelukt. Echter poept ze nog niet. Terwijl er wel drollen vastzitten. Ook waren haar oren warm gisteren.
Vriend heeft om 11:00 afspraak.
Elfie eet nog steeds niet zelfstandig. Het insmeren met voedsel gaat wisselend. Het spuitjedrinken is ook gelukt. Echter poept ze nog niet. Terwijl er wel drollen vastzitten. Ook waren haar oren warm gisteren.
Vriend heeft om 11:00 afspraak.
Arme Elfie.. Ik krijg flashbacks naar Bounty's ziek zijn..
Zet hem op Elfie!
Speciale poezenkracht opgestuurd namens Bounty!
Zet hem op Elfie!
Speciale poezenkracht opgestuurd namens Bounty!
- BloemTetsu
- Tijger
Dank je wel Bounty en Renate!
Ik zat ook vaak aan jullie episode met Bounty te denken. Zij is er goed uitgekomen. Ik vind dat Elfie het ook weer moet gaan doen.
Ik zit er over te denken om een kattenfluisteraar in te schakelen, mag ze zelf zeggen waarom ze niet wil eten.
Edit: Ze blijft nu bij de DA. Ze gaan groot bloedonderzoek doen en kijken of ze bv FIV heeft of wat dan ook. Vriend heeft groot gevecht moeten leveren om haar te vangen.
Ze had weer 40 graden koorts en was 0,43 kilo afgevallen.
Ik zat ook vaak aan jullie episode met Bounty te denken. Zij is er goed uitgekomen. Ik vind dat Elfie het ook weer moet gaan doen.
Ik zit er over te denken om een kattenfluisteraar in te schakelen, mag ze zelf zeggen waarom ze niet wil eten.
Edit: Ze blijft nu bij de DA. Ze gaan groot bloedonderzoek doen en kijken of ze bv FIV heeft of wat dan ook. Vriend heeft groot gevecht moeten leveren om haar te vangen.
Ze had weer 40 graden koorts en was 0,43 kilo afgevallen.
Kippenvel tot onder mijn tenen..
Kom op Elfie. We denken aan je lieverd!
Voorzichtig kopje van Bounty!
Kom op Elfie. We denken aan je lieverd!
Voorzichtig kopje van Bounty!
-
- Tijger
Wat een naar bericht
strekte! Kom op elfie word naar gauw de ouwe! Xxxxxxx
strekte! Kom op elfie word naar gauw de ouwe! Xxxxxxx
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya