Korstje op anus van kitten
-
- Tijger
Re: Korstje op anus van kitten
Dan graag morgen een fotootje. Misschien kunnen we je verder helpen en anders maandag naar de dierenarts.
Hierbij even de foto's.
Dit was gisterenavond (wat op z'n vachtje zit is de zalf die er naast is gegaan)

En dit was vanmorgen:

Dit was gisterenavond (wat op z'n vachtje zit is de zalf die er naast is gegaan)

En dit was vanmorgen:

Lijken mij gewoon poepresten hoor. 

Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Nee dat is het zeker niet, dat dacht ik in het begin ook. Vanmorgen kwam er iets bloed vanaf toen ik het schoon wilde maken.
Hier nog een foto van een afstandje:

-
- Tijger
Vind ze niet duidelijk genoeg sorry
. 1 van er rechtvoor en dichtbij. EWne foto lijkt het rood de andere foto niet en dan weer iets gezwollen en op een ander weer niet hihihih sorry 

Even een update..
Ik ga zo meteen met Mika naar de dierenarts. Er komt sinds vandaag namelijk wat bloed en pus uit, ondanks het smeren met dermiel wondzalf. Ik durf er zelf niet meer aan te zitten.
Arm beestje
Ik ga zo meteen met Mika naar de dierenarts. Er komt sinds vandaag namelijk wat bloed en pus uit, ondanks het smeren met dermiel wondzalf. Ik durf er zelf niet meer aan te zitten.
Arm beestje

Hopelijk kan de da wat doen voor deze kleine hummel!
- Kattebeest
- Tijger
Hoop dat er iets uitkomt bij de da, jullie zijn al ruim een maand bezig.
Vooral bij die kleintjes, zo kwetsbaar nog.
Vooral bij die kleintjes, zo kwetsbaar nog.
Nancy
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Tja, eerst wat het nog een gewoon korstje maar nu ziet het er echt pijnlijk uit. Hopelijk is mijn vriend op tijd thuis met de auto anders kunnen we alsnog niet gaan, pfffff...
Honingzalf bij de gewone apothee is volgens mij goedkoper dan bij medpets.
We zijn bij de dierenarts geweest, het korstje ging steeds open omdat Mika er aan zat te likken. Ookal speelde ik soms wel een half uur met hem na het smeren van de zalf. Mika heeft nu een kapje om en we moeten het nu blijven smeren met de dermiel wondzalf zodat het wondje kan helen.
Het is echt heel zielig, hij loopt tegen van alles aan en hij probeert op allerlei manieren dat kapje eraf te krijgen. Hij zit me ook heel zielig aan te kijken alsof hij wilt zeggen ''Je ziet toch dat ik zo niet kan eten, haal dat stomme ding van me af''. Hihi.
A.u.b. tips wat betreft hoe kan ik hem nu het beste eten kan geven, zijn gewone voerbak kan hij niet bij met het kapje

Het is echt heel zielig, hij loopt tegen van alles aan en hij probeert op allerlei manieren dat kapje eraf te krijgen. Hij zit me ook heel zielig aan te kijken alsof hij wilt zeggen ''Je ziet toch dat ik zo niet kan eten, haal dat stomme ding van me af''. Hihi.
A.u.b. tips wat betreft hoe kan ik hem nu het beste eten kan geven, zijn gewone voerbak kan hij niet bij met het kapje

Je kunt zijn voerbak op een verhoging zetten, zodat hij er met de kap als het ware omheen kan. Ook een drinkbak op die manier neerzetten, anders kan hij niet drinken.
Staat beide al op een verhoging maar hij heeft tot nu toe alleen nog maar wat water gedronken, ik hoop toch wel dat hij vanzelf ook gaat eten..
Het ergste vindt ik nog wel dat ik morgen moet werken van 7:30 tot 15:30 en mijn vriend is ook de hele dag aan het werken, ik heb al geprobeerd om mijn dienst te ruilen maar dit lukt dus niet zo lastminute
Het ergste vindt ik nog wel dat ik morgen moet werken van 7:30 tot 15:30 en mijn vriend is ook de hele dag aan het werken, ik heb al geprobeerd om mijn dienst te ruilen maar dit lukt dus niet zo lastminute

Ik weet niet of je hem brokjes geeft, maar weeg ze anders voordat je weggaat. Dan kun je bij thuiskomst zien of hij gegeten heeft of niet.
Mocht hij niet eten, probeer dan contact te leggen met je dierenarts. Omdat zijn kontje echt even moet genezen, denk ik dat de kap wel heel belangrijk is, om te voorkomen dat hij eraan gaat likken. Misschien is het verstandig om hem even op spuitjesvoeren te zetten, of misschien kun je af en toe de kap afdoen als je thuis bent en hem non stop in de gaten houdt. Dan kan hij even eten. Maar verder wel de kap om, anders schiet je er natuurlijk nog niks mee op.
Mocht hij niet eten, probeer dan contact te leggen met je dierenarts. Omdat zijn kontje echt even moet genezen, denk ik dat de kap wel heel belangrijk is, om te voorkomen dat hij eraan gaat likken. Misschien is het verstandig om hem even op spuitjesvoeren te zetten, of misschien kun je af en toe de kap afdoen als je thuis bent en hem non stop in de gaten houdt. Dan kan hij even eten. Maar verder wel de kap om, anders schiet je er natuurlijk nog niks mee op.