Kitten wil niet groeien
-
- Huiskat
Re: Kitten wil niet groeien
Hier is 2 foto's van zijn buikje. Ik hoop dat je het goed kan zien.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=upl ... ltipa=true
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=upl ... ltipa=true
Die linkt werkt helaas niet. Je moet de foto in je album selecteren en dan kun je links op wat symbooltjes klikken. Een daarvan is het delen van een link. als je daarop klikt, krijg je een link die je hier kunt plaatsen.
-
- Huiskat
-
- Huiskat
Net bij een kittenopvang hier in de buurt geweest en heb van hun kmr melk gekregen.
Hun adviseerde mijn dat ik binky zoveel melk kan geven als hij wilt. En om de 2 uur voeden.
Het lijkt mij dan dat hij te veel krijgt zoals jullie al aan geven. Wat is nu verstandig om te doen???
Me aan het schema van jullie houden 1 à 2 ml per keer of laten drinken totdat hij niet meer hoeft.
Ze zeiden ook tegen mij dat een kitten zich niet kan overvoeden.
Het blijft allemaal maar lastig
Hun adviseerde mijn dat ik binky zoveel melk kan geven als hij wilt. En om de 2 uur voeden.
Het lijkt mij dan dat hij te veel krijgt zoals jullie al aan geven. Wat is nu verstandig om te doen???
Me aan het schema van jullie houden 1 à 2 ml per keer of laten drinken totdat hij niet meer hoeft.
Ze zeiden ook tegen mij dat een kitten zich niet kan overvoeden.
Het blijft allemaal maar lastig
Ja, nu kan ik ze wel zien...
Over het voeden zou ik even wachten op Eveline en Brittenbolletje.
Over het voeden zou ik even wachten op Eveline en Brittenbolletje.
- eveline1982
- Tijger
Een kitten kan zich met de fles wel degelijk overvoeden. Persoonlijk vind ik 1 a 2 ml wel erg weinig, kittens van die leeftijd krijgen hier zo een 3 a 4 ml per voeding verdeeld over 7 voedingen per dag (incl de nacht). Kijk is op http://www.kittencoach.nl ik heb hier altijd veel aan gehad met de flessenkittens. Aangezien hij nu 90 gr weegt zou ik het houden op 3 ml per voeding. Er staan op kittencoach goede tips mbt de verzorging.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
- eveline1982
- Tijger
Ik kan eerlijk gezegd niet veel bijzonders zien op de buik. Zorg je er overigens wel voor dat de kitten zelf kan bepalen of hij bij de kruiken ligt of een koeler plekje opzoekt? Ik heb die hele kleintjes altijd in een soort aquarium liggen van 60cm lang, de kruik ligt in 1 hoek zodat de kitten, als het te warm word, ook een "koel" plekje heeft. Lekkere warme fleece deken erin, en dan blijven ze wel mooi op temp.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
-
- Huiskat
Dank je Eveline ik ga daar eens een kijkje nemen op de site.
Ik leg binky niet tegen de kruik aan. Hij zoekt zelf naar een warm of koeler plekje.
Ik leg binky niet tegen de kruik aan. Hij zoekt zelf naar een warm of koeler plekje.
-
- Tijger
Wij de britten fokkers voeden elke 2 uur ook snachts. zeker als een kitten nog geen 1 week oud is dan geven we max 2 ml per keer. na 1 week word het verhoogd met 1 ml per keer.
Als ik kijk naar buikje lijkt het meer verbrand eigenlijk.
Wat evelien zegt. een kitten kan zich ook overvoeden
Als ik kijk naar buikje lijkt het meer verbrand eigenlijk.
Wat evelien zegt. een kitten kan zich ook overvoeden
Poept en plast het kitten wel?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
-
- Huiskat
Ja binky poept en plas wel.
-
- Tijger
Ms Maaike schreef:Poept en plast het kitten wel?
Bedankt voor het opnieuw vragen had ik ook al gesteld maar nog geen antwoord gehad

-
- Huiskat
Ohw sorry hihi
-
- Huiskat
We hebben om 18.00uur binky voor het eerst KMR melk gegeven. Toen woog hij 93gram
Hij heeft 3ml op
Om 20.00uur heeft hij 2ml op
En om 22.00uur heeft hij 0,5ml op
Hij hoefde niet meer.
Zijn buikje is nu aardig dik en voel ook bol aan.
We hebben hem extra over zijn buikje gekregen om te poepen. Mama heeft ook nog gelikt.
Maar hij heeft niet gepoept. Vanmorgen wel.
Hebben we nu teveel gegeven?
Hij heeft 3ml op
Om 20.00uur heeft hij 2ml op
En om 22.00uur heeft hij 0,5ml op
Hij hoefde niet meer.
Zijn buikje is nu aardig dik en voel ook bol aan.
We hebben hem extra over zijn buikje gekregen om te poepen. Mama heeft ook nog gelikt.
Maar hij heeft niet gepoept. Vanmorgen wel.
Hebben we nu teveel gegeven?
-
- Huiskat
Om 22uur woog hij 96gram
Dus in 4 uur tijd is hij 3gram aangekomen
Dus in 4 uur tijd is hij 3gram aangekomen