Sanabelle?
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Sanabelle?
Er zijn soorten genoeg. Ik waag me in ieder geval niet meer aan Sanabelle. Sjaak en Joep deden het er prima op maar voor Teuntje was het fout. En Teun moet dan gelijk in opname, is niet thuis te "verplegen". Hij gaat nu weer prima. Hij heeft ook alle toestanden met mijn operatie, mantelzorgers en overleden katten-vriendjes heel goed doorstaan. Hij zit prima in zijn vel en dus ga ik door zoals ik voer.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Om hier nog even op terug te komen: Nee, dat mag niet.Adriana schreef:en Zooplus is niet thuis voor klachten, het standaard antwoord is 'wend u zich tot de leverancier' en ik weet niet of dat juridisch wel klopt.. bij mijn klachten over Sanabelle hebben ze me een eindeloos rietveld ingestuurd en brokkenleverancier Sanabelle heeft nooit een mail beantwoord.
Jij sluit een overeenkomst met zooplus en niet met de leverancier. Het geleverde voldoet niet aan wat je mag verwachten (artikel 7:17 BW) en dan dient de wederpartij (zooplus) dit dus op te lossen en niet een derde partij die geen partij is bij de overeenkomst tussen jou en zooplus

Zoals ik hier al schreef voer ik Hills nature best en was ik aan het kijken naar iets erbij om de kosten wat te drukken. Dat heb ik nog niet echt gevonden, maar had wel een proefzakje hills sensitive stomach geprobeerd omdat onze oudste poes vrij veel overgeeft, ik dacht, eens kijken of het wat helpt. Nou, alle 3 de poezen willen dus alleen nog maar die stomach brokken... Ze laten de nature best liggen en gaan zitten miauwen als er geen stomach brokjes meer liggen. Eén van onze poezen (die een beetje lui is aangelegd
) gaat er zelfs voor in voedseltoren zitten hengelen haha.
Dit is de samentelling:
Samenstelling:
rijst (ten minste 14% rijst), gevogeltevleesmeel (ten minste 30% kip), dierlijke vetten, maïsgluten, maïs, gedroogd ei (ten minste 11% ei), proteïnehydrolysaat, havervezels, kaliumchloride, tonijnmeel, natriumchloride, calciumcarbonaat.
Toevoegingsmiddelen:
Voedingsfysiologische toevoegingsmiddelen: vitamine A [E 672] (16.000 IE/kg), vitamine D3 [E 671] (943 IE/kg), ijzer [E1] (87 mg/kg), jpdium [E2] (1,4 mg/kg), koper [E4] (8,6 mg/kg), mangaan [E5] (9 mg/kg), zink [E6] (180 mg/kg), selenium [E8] (0,24 mg/kg).
Met natuurlijke stoffen voor houdbaarheid en met natuurlijke antioxidanten
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... /25155#top
Is dat nou nog wel een beetje OK qua samenstelling volgens jullie?

Dit is de samentelling:
Samenstelling:
rijst (ten minste 14% rijst), gevogeltevleesmeel (ten minste 30% kip), dierlijke vetten, maïsgluten, maïs, gedroogd ei (ten minste 11% ei), proteïnehydrolysaat, havervezels, kaliumchloride, tonijnmeel, natriumchloride, calciumcarbonaat.
Toevoegingsmiddelen:
Voedingsfysiologische toevoegingsmiddelen: vitamine A [E 672] (16.000 IE/kg), vitamine D3 [E 671] (943 IE/kg), ijzer [E1] (87 mg/kg), jpdium [E2] (1,4 mg/kg), koper [E4] (8,6 mg/kg), mangaan [E5] (9 mg/kg), zink [E6] (180 mg/kg), selenium [E8] (0,24 mg/kg).
Met natuurlijke stoffen voor houdbaarheid en met natuurlijke antioxidanten
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... /25155#top
Is dat nou nog wel een beetje OK qua samenstelling volgens jullie?
heb even voor je bij Hills zelf gekeken
http://www.hillspet.com/products/sd-can ... n-dry.html
en een deel van de eiwitten in dit voer is plantaardig, waar nieren veel minder problemen mee hebben. dus ook prima voor seniors.
omdat het eerste ingrediënt bruine rijst is, was ik wel benieuwd of er methionine was toegevoegd en volgens hun gegevens was dat niet zo.
de reviews op deze site zijn vrij goed, zeker bij sensible-tijgertiepjes.
hier reageren de tijgers beter op voer met wat hoger plantaardig dan dierlijk eiwit-aandeel en ook bij mensen zie je dat op het totale eiwit-inname een hoger aandeel plantaardig beter 'valt'.
vegetariërs hebben over het algemeen een wat rustiger gedrag dan fervente hamburger-tiepjes..
maar ik moet uitkijken anders hebben we zo weer een discussie over 'de kat is van nature een vleeseter, mevrouwtje..'
--------------------------------------------
Mirjam, dank je wel voor je info,
die zal ik de volgende keer als het ooit speelt op Zooplus uittesten hihi!
http://www.hillspet.com/products/sd-can ... n-dry.html
en een deel van de eiwitten in dit voer is plantaardig, waar nieren veel minder problemen mee hebben. dus ook prima voor seniors.
omdat het eerste ingrediënt bruine rijst is, was ik wel benieuwd of er methionine was toegevoegd en volgens hun gegevens was dat niet zo.
de reviews op deze site zijn vrij goed, zeker bij sensible-tijgertiepjes.
hier reageren de tijgers beter op voer met wat hoger plantaardig dan dierlijk eiwit-aandeel en ook bij mensen zie je dat op het totale eiwit-inname een hoger aandeel plantaardig beter 'valt'.
vegetariërs hebben over het algemeen een wat rustiger gedrag dan fervente hamburger-tiepjes..

--------------------------------------------
Dinky schreef:Om hier nog even op terug te komen: Nee, dat mag niet.
Jij sluit een overeenkomst met zooplus en niet met de leverancier. Het geleverde voldoet niet aan wat je mag verwachten (artikel 7:17 BW) en dan dient de wederpartij (zooplus) dit dus op te lossen en niet een derde partij die geen partij is bij de overeenkomst tussen jou en zooplus

die zal ik de volgende keer als het ooit speelt op Zooplus uittesten hihi!
Laatst gewijzigd door Adriana op 26 feb 2014 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor het meekijken! En ik ga niet in discussie hoor, ik ben blij met alle informatie
Dus dit voer is in ieder geval prima voor onze senior dame. En ik denk dat het dus ook prima is voor de jongere poezen, ik meng het nu een beetje. Misschien dan ook wel goed voor onze hyperdepiep-spring in t veld-ik speel en ren de hele dag-jonge poes hihi.
Maar hoe zit dat met methionine, sorry, ik heb al veel gelezen hier over voeding, maar dat is me een beetje ontgaan, geloof ik. Is het wel of niet 'goed' als er methionine is toegevoegd (ik zal eens googlen wat het eigenlijk is
).
Ik zag op de zooplus duitsland en engeland site dat veel mensen tevreden zijn met deze brok. Alleen jammer dat ik nog steeds zo'n dure smaak heb hahaha (nou ja, de dames).

Dus dit voer is in ieder geval prima voor onze senior dame. En ik denk dat het dus ook prima is voor de jongere poezen, ik meng het nu een beetje. Misschien dan ook wel goed voor onze hyperdepiep-spring in t veld-ik speel en ren de hele dag-jonge poes hihi.
Maar hoe zit dat met methionine, sorry, ik heb al veel gelezen hier over voeding, maar dat is me een beetje ontgaan, geloof ik. Is het wel of niet 'goed' als er methionine is toegevoegd (ik zal eens googlen wat het eigenlijk is

Ik zag op de zooplus duitsland en engeland site dat veel mensen tevreden zijn met deze brok. Alleen jammer dat ik nog steeds zo'n dure smaak heb hahaha (nou ja, de dames).
Ik realiseer me trouwens opeens dat de ontlasting van de oudste poes veel minder stinkt de laatste weken. Soms was het echt adembenemend
als we 'haar' kamer binnen kwamen en dat hebben we al een tijdje niet meer gezegd tegen elkaar. Misschien is dat toch ook een effect van de stomach brok.

ja, zeker weten.
en dan is dit dus veel beter voer voor je tijger(s) want dierlijke eiwitten die niet goed worden verteerd, gaan liggen rotten in de darmen en dat ruik je dus bij de ontlasting. vandaar dat je ook zodra wordt gepoept, goed kunt zien//ruiken of je iets aan het voer moet veranderen of niet.
bij kittens heb je dit soort problemen ook vaak, nieren nog niet uitontwikkeld en veel te veel eiwit en dat levert forse diarree en stinkende ontlasting op..
plantaardige eiwitten geven ook veel minder 'afval' en dat is vooral bij nierkatzels belangrijk. en als je bij nierdieet kijkt naar het percentage plantaardig eiwit in het dieetvoer, dan zie je dat dit vaak vrij hoog is om de nieren te ontlasten!
vandaar dat ik hier altijd ook vrij verkrijgbaar nierdieetvoer in het brokkenbuffet heb (Happy Cat nietdieet)!
en dan is dit dus veel beter voer voor je tijger(s) want dierlijke eiwitten die niet goed worden verteerd, gaan liggen rotten in de darmen en dat ruik je dus bij de ontlasting. vandaar dat je ook zodra wordt gepoept, goed kunt zien//ruiken of je iets aan het voer moet veranderen of niet.
bij kittens heb je dit soort problemen ook vaak, nieren nog niet uitontwikkeld en veel te veel eiwit en dat levert forse diarree en stinkende ontlasting op..
plantaardige eiwitten geven ook veel minder 'afval' en dat is vooral bij nierkatzels belangrijk. en als je bij nierdieet kijkt naar het percentage plantaardig eiwit in het dieetvoer, dan zie je dat dit vaak vrij hoog is om de nieren te ontlasten!
vandaar dat ik hier altijd ook vrij verkrijgbaar nierdieetvoer in het brokkenbuffet heb (Happy Cat nietdieet)!
dl-methionine wordt extra toegevoegd om urine aan te zuren.
methionine zit van nature in (rood??) vlees..
als je goegelt dan kom je vooral Amerikaanse berichten tegen dat een overmaat nierschade kan veroorzaken.
heb daarom ook Almo holistic weer eens gecheckt en daar is het methionine-gehalte het laatste jaar verhoogd zie ik in de vermelding bij Zooplus.
op mijn pak is dat veel lager en dat gaf een forse frons in mijn toch al niet rimpelvrije voorhoofd......
methionine zit van nature in (rood??) vlees..
als je goegelt dan kom je vooral Amerikaanse berichten tegen dat een overmaat nierschade kan veroorzaken.
heb daarom ook Almo holistic weer eens gecheckt en daar is het methionine-gehalte het laatste jaar verhoogd zie ik in de vermelding bij Zooplus.
op mijn pak is dat veel lager en dat gaf een forse frons in mijn toch al niet rimpelvrije voorhoofd......

Bedankt voor de uitleg. Blijkbaar veranderen dus ook de samenstellingen zo af en toe, dan zal ik onthouden dat ik daar wel af en toe naar kijk! Ik ga nog maar eens door met de test van de stomach brokken, het bevalt goed tot nu toe...
Adriana, ik zat toch nog even op de nederlandse Hills site te kijken en daar zie ik dat bij de stomach brok toch DL-methionine is toegevoegd: http://www.hillspet.nl/nl-nl/products/s ... e-dry.html
Ik zie dat ook staan bij de nature best variant Adult chicken, maar niet bij de Mature Adult chicken (de seniorenbrok). Is dat dan toch per definitie slecht of ligt dat aan de hoeveelheid ? (die kan ik niet terugvinden).
Ik zie dat ook staan bij de nature best variant Adult chicken, maar niet bij de Mature Adult chicken (de seniorenbrok). Is dat dan toch per definitie slecht of ligt dat aan de hoeveelheid ? (die kan ik niet terugvinden).
Ik ben nu helemaal in dubio wat voer voor Pappie (13 à 14) betreft en daarom wil ik me even terug aansluiten bij dit Sanabelle draadje.
Hij heeft een gruisverleden en is daarna quasi altijd op struvietvoorkomend gebleven (afwisselend Hill's c/d en Trovet ASD)+ af en toe gewoon natvoer + wat hij pikte van Piwi en dat was behoorlijk veel. Hij is hier als aangelopen zwerver ingetrokken rond zijn 3 en ongeveer een half jaar later stelden we het gruis vast. Ik ben zeker dat zijn zwerversbestaan (slechte voeding, te weinig vochtinname, stress ook) voor een groot deel aan de basis van zijn struviet lag. Hij is daarna nooit hervallen dus al 10 jaar stabiel wat dat betreft.
Ik weet van de slechte ervaring van Dinie met de Sanabelle Urinary bij Teuntje (maar niet bij de andere) maar ik vind dit voer dan ook geen echt gruisdieet, of struvietvoorkomend…. Dus voor een kat met eventueel zware aanleg is het volgens mij niet voldoende.
Nu at Piwi van 17 het laatste jaar Sanabelle Urinary (en beetje nat) en zoals altijd pikte Pappie elke keer hij de kans zag van haar want hij vindt haar eten altijd lekkerder, wat het ook is
Dat zit echt tussen zijn twee oren!
Intussen is Piwi op nierdieet gemoeten sinds bijna 3 weken, dus geen San Urinary voor Piwi meer.
Maar omdat Pappie de laatste 3 à 4 jaren op Trovet ASD zat wat zowel struvietoplossend als -voorkomend is begin ik wat bang te worden dat zijn urine op den duur misschien teveel zou verzuren en ik zou calcium-oxalaat echt wel willen vermijden. Ook denk ik dat hij misschien minder de typische aanleg voor struviet heeft gehad en dat het bij hem meer door zijn verleden kwam. Dus ik wil eigenlijk af van de ASD voor Pappie...
Sinds Piwi op nierdieet zit wil hij ook dat weer altijd van haar pikken , die sloeber toch! Maar dat is natuurlijk niet zo goed voor hem. Ik speel nu met de idee om Pappie op Sanabelle Urinary te laten…. Zo krijgt hij eindelijk wat hij altijd probeerde te pikken… en heeft hij hopelijk minder interesse in het nierdieet van Piwi.
Het is misschien wat ingewikkeld, maar snappen jullie het plaatje?
Momenteel krijgt hij al half San Urinary/half Trovet ASD maar ik moet binnenkort beslissen want ik heb nog voor een kleine maand en dan is dat allebei op.
Hij heeft een gruisverleden en is daarna quasi altijd op struvietvoorkomend gebleven (afwisselend Hill's c/d en Trovet ASD)+ af en toe gewoon natvoer + wat hij pikte van Piwi en dat was behoorlijk veel. Hij is hier als aangelopen zwerver ingetrokken rond zijn 3 en ongeveer een half jaar later stelden we het gruis vast. Ik ben zeker dat zijn zwerversbestaan (slechte voeding, te weinig vochtinname, stress ook) voor een groot deel aan de basis van zijn struviet lag. Hij is daarna nooit hervallen dus al 10 jaar stabiel wat dat betreft.
Ik weet van de slechte ervaring van Dinie met de Sanabelle Urinary bij Teuntje (maar niet bij de andere) maar ik vind dit voer dan ook geen echt gruisdieet, of struvietvoorkomend…. Dus voor een kat met eventueel zware aanleg is het volgens mij niet voldoende.
Nu at Piwi van 17 het laatste jaar Sanabelle Urinary (en beetje nat) en zoals altijd pikte Pappie elke keer hij de kans zag van haar want hij vindt haar eten altijd lekkerder, wat het ook is

Intussen is Piwi op nierdieet gemoeten sinds bijna 3 weken, dus geen San Urinary voor Piwi meer.
Maar omdat Pappie de laatste 3 à 4 jaren op Trovet ASD zat wat zowel struvietoplossend als -voorkomend is begin ik wat bang te worden dat zijn urine op den duur misschien teveel zou verzuren en ik zou calcium-oxalaat echt wel willen vermijden. Ook denk ik dat hij misschien minder de typische aanleg voor struviet heeft gehad en dat het bij hem meer door zijn verleden kwam. Dus ik wil eigenlijk af van de ASD voor Pappie...
Sinds Piwi op nierdieet zit wil hij ook dat weer altijd van haar pikken , die sloeber toch! Maar dat is natuurlijk niet zo goed voor hem. Ik speel nu met de idee om Pappie op Sanabelle Urinary te laten…. Zo krijgt hij eindelijk wat hij altijd probeerde te pikken… en heeft hij hopelijk minder interesse in het nierdieet van Piwi.
Het is misschien wat ingewikkeld, maar snappen jullie het plaatje?
Momenteel krijgt hij al half San Urinary/half Trovet ASD maar ik moet binnenkort beslissen want ik heb nog voor een kleine maand en dan is dat allebei op.
-
- Tijger
Tot op heden ben ik nog steeds happy met sanabelle en de poezels ook. Voor nu is het dit, maar in de tussentijd wissel ik toch en krijgen ze geregeld wat anders tussendoor.
dat is heel merkwaardig dat op de Ned site van Hills de dl-methionine wel wordt vermeld (zonder hoeveelheid) en op de Amerikaanse niet. dat laatste zou verband kunnen houden met de gevoeligheden daar....Sydney schreef:Adriana, ik zat toch nog even op de nederlandse Hills site te kijken en daar zie ik dat bij de stomach brok toch DL-methionine is toegevoegd: http://www.hillspet.nl/nl-nl/products/s ... e-dry.html
kun jij op de voer zak bij specificaties kijken of het daar staat vermeld en welke hoeveelheid?
k zal bij nature's best kijken bij de kabouterletters of ik het kan vinden..
(bij de specificatie op de verpakking van nature's best mature adult 7+ kom ik geen toegevoegde dl-methionine tegen)
ik weet overigens al heel lang dat fabrikanten niet eerlijk en/of compleet zijn in het vermelden van ingredienten... en heb daarover ook met Hills wel eens een forse aanvaring gehad..
oei!artemis schreef:Het is misschien wat ingewikkeld, maar snappen jullie het plaatje?.
Piwi onlangs bevorderd tot nierfaalkatzel krijgt welke soort nierdieet?
Pappie ex-schildklierkatzel heeft blaasgruis-aanleg.
vraag: welk voer is het beste voor Pappie..?
heb ik het nu goed begrepen..?
Inderdaad ja, want ik heb het gevoel dat ik de Trovet ASD nu beter afbouw bij Pappie...oei!
Piwi onlangs bevorderd tot nierfaalkatzel krijgt welke soort nierdieet?
Pappie ex-schildklierkatzel heeft blaasgruis-aanleg.
vraag: welk voer is het beste voor Pappie..?
heb ik het nu goed begrepen..?
Piwi at eerst een klein zakje RC Renal Special en is sinds gisteren op de gewone RC Renal. Heb ook al een zak Happy Cat nierdieet klaarstaan maar geef dit nog niet.
Haar medicatie krijgt ze bij wat nat, dat was tot nu toe ook RC Renal maar ik heb me intussen voorzien van enkele andere soorten nat nierdieet (Integra, Kattovit, Trovet RID). Van het natvoer kan Pappie niet pikken omdat Piwi het in 1 keer opeet.
(Jammer dat je hier het laatste antwoord niet kan quoten.)