De ontwikkeling van Snickers roept vragen op.

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: De ontwikkeling van Snickers roept vragen op.

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat te horen. En dan kan hij beter altijd even wat langer buiten blijven zodat hij alles nog flink buiten uitademt. Dat scheelt best wel.

Een kennis met 2 blauwe russen, die beide astmatisch zijn, haar vriend rookt wel binnen. Ik kan daar met mijn pet niet bij. Die katten moeten elke dag met een pufje gestoomd.
Dus vandaar dat ik het vroeg......

Ik heb zelf een longziekte (Sarcoïdose) en kan slecht tegen sigarettenrook. Ik heb last van collega's die weliswaar buiten roken maar dan te snel weer binnen komen. Als ik een slechte dag heb krijg ik daar meteen last van.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Adriana schreef:en ja, alle aziaten hebben een min of meer wigvormig hoofd, dat is een beetje driehoekig. dus als je vindt dan Snickers beetje op Enzo lijkt dan klopt dat helemaal, zelfde slanke bouw en ook soepele bewegingen. vaak kun je het aan de neus ook al zien, die steekt vooruit..
Ik doelde meer op Bounty, haha. Die zat me net aan te kijken terwijl ik naar de foto van Enzo keek.
Ik dacht; Wow.. Gelijkenis!
Anne87

Bericht door Anne87 »

Poeh... Ik kan erin komen hoe je je voelt. Zit natuurlijk met Noodle in hetzelfde 'schuitje', ook daar wordt astma vermoed en we moeten morgen terug naar de DA daarvoor. Ook hij zal waarschijnlijk aan de pufjes moeten. Ik ga me er goed in verdiepen.

Wil je wel heel veel sterkte wensen. Verstandig dat er buiten gerookt wordt. Ook ik rook alleen buiten. Katjes, ratjes, en de stank an sich.. Heel vies als dat binnen is.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Fijn dat je de DA nu achter je hebt staan qua medicatie :-)

Dat van die kennissen snap ik dan ook niet Dinie :-( hoeveel moeite is het nou om buiten te roken wanneer dat de katten ten goede komt....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Adriana

Bericht door Adriana »

ik geef een kwart, die halveer ik en dat stop ik in twee stukjes vitakraft geel, dat is het best kneedbaar.
en hier ben ik niet kinderachtig met pillen e.d. ik spreek ze rustig toe en zeg dat ze moeten meewerken. het gaat of in easypill of vitakraft en anders in een lege, smaakloze capsule (apotheker). en dan katzel tussen mijn knieën, linkerhand met duim en wijsvinger op twee kanten kaak over het katzelhoofd, dan gaat het bekje open, capsule met klodder spuug op tong, bekje dicht, keeltje kriebelen en joepie! even borstelen om te ontstressen en 'graag volgende keer beter meewerken boef!'
dit vergt wat oefening maar het moet gewoon en ik ben nog altijd de baas hier...
Renatevanderveer

Haha, sorry, ik moest er even om lachen.

Ik ben echt een mietje met dat soort dingen.. Ik ben veel te bang dat hij dan uithaalt ofzo..
Misschien kan ik Vitakraft proberen, dat 'kent' ie nog niet. Easypill vind hij drie x niks.

Weet je mijn adres nog, of moet ik die ff pb-en? :)
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Och arme Snickers... Hoop dat er goed met de astma om te gaan valt. Echt niet leuk nieuws om te krijgen. :(
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
flower1980
Panter
Panter

Bericht door flower1980 »

sterkte met Snickers!
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.

Kate 01-12-2009 - 22-04-2025
Renatevanderveer

De vragen over de astma van Snickers zal ik stellen in het Astma topic, wellicht dat het dan overzichtelijker word.

Al een paar dagen staat hier een bakje met Almo Holistic. De Foodmaze is gevuld met TOTW.
En gisteravond heeft hij genoten van zijn eigen portie Gourmet Mousse, die ging er goed in.
Het grappige is, hij knabbelt een paar brokjes Almo, pakt dan een paar brokjes TOTW en gaat dan weer terug naar het bakje met Almo.
Hij eet dus van allebei een beetje.

Ik denk dat ik vooralsnog laat staan, de Almo brokjes, zodat hij zelf kan kiezen.
Renatevanderveer

Vandaag op de praktijk geweest voor de vlooienpipetjes voor de kitten crèche.
De assistente vroeg hoe het met de aanvallen van Snickers ging.

Ik vertelde dat hij sinds het gebruik van de destress geen aanval meer heeft gehad.
De veearts die naast haar zat, pakte het dossier erbij. 'Geeft u de Prednoral nog?' wilde hij weten.
'Nee.. Ik schrok behoorlijk van de bijwerkingen en ik wilde graag iets anders proberen..'
'Maar Mevrouw, niet iedere kat krijgt de bijwerkingen die vermeld staan..'
'Dat weet ik.. Maar ik wilde niet dat hij zieker zou worden van de bijwerkingen dan van de aandoening zelf..'

Dat vond hij een vreemde uitspraak.. Dit is trouwens de veearts van de zaak, hij behandeld sporadisch huisdieren.
'En heeft u Feliway al geprobeerd?' 'Nee.. Ik weet van Feliway dat deze enkel verlichting geeft in het gebied waar hij in het stopcontact is gestopt..'
'Waar dacht u dan waar uw kat de stress vandaan haalt?'
'Ik denk dat hij slecht tegen veranderingen kan en dat hij buiten zijn energie kwijt kan..
Sinds de kater van mijn schoonouders erg agressief is, kan hij buiten niet altijd zijn ei kwijt..'

'Uw kat zal daar aan moeten wennen.. Ik denk dat u zijn situatie vermenselijkt..'

Daar sta je dan.. Flabbergasted.. Ik heb gezegd dat ik de situatie van Snickers met Dr. Wentzel ga bespreken.
Dr. Wentzel is de vaste dierenarts van Bounty. Ik denk dat ik ga vragen of dat ook voor Snickers mogelijk is.
De afgelopen weken heb ik verschillende meningen en opvattingen gehoord van verschillende artsen.
De één denkt dat Snickers allergisch is, een ander denkt dat hij moet 'wennen'..

Ik denk persoonlijk namelijk helemaal niet dat ik zijn situatie vermenselijk.
Ik probeer zijn situatie te begrijpen en het te bekijken vanuit zijn kat zijn.

Wat denken jullie? Wat moet ik nu doen?
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Niks van aantrekken. Het is een veearts en hij heeft Snickers nog nooit gezien. Bij Dr. Wentzel voelen jullie je goed en deze houdt rekening met jullie.
Vermenselijken hoort een beetje bij de mensheid. Maar als ik zo lees wat je allemaal neerzet, bekijk het vooral vanuit de kat. De Destress helpt, dus jullie zitten goed :)
Als veearts kom je weinig mensen tegen die hun vee vermenselijken, dus een gezelschapdier houder vermenselijkt dan al snel zijn dier in zijn optiek, denk ik zo.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Klinkt als een lompe vee-arts als ik het zo mag stellen.
Wat je moet doen is je niets aantrekken van deze persoon die blijkbaar alleen zijn eigen gelijk kent en niet open staat voor andere ervaringen dan de "reguliere". Lijkt mij inderdaad verstandig om Snickers dan ook bij de vaste dr. Wentzel omdat jij daar wel een goed gevoel bij hebt ;)

Daarnaast moet je kijken naar wat je zelf ziet en dat is dat Snickers geen aanvallen meer heeft gehad sinds jij destress geeft. Voor Snickers werkt dit dus goed.
Maakt in mijn ogen de kans van allergie als oorzaak ook kleiner en de kans van stress als oorzaak juist waarschijnlijker (ook gezien het meer ontspannen gedrag van Snickers).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ga maar op je eigen gevoel af. jij kent snickers het beste en weet welke stress hij oploopt. vaak staan lichamelijke ziektes echt wel in verband met psychische. migraine is ook niet psychisch, maar als ik flink stress heb kan het wel een aanval uitlokken.
onze guusje is ook astmatisch. heeft er ook een tijdje medicatie voor gehad. ben daar uiteindelijk ook mee gestopt. ze heeft een langere tijd dr cat vitaal en fit gehad. vond ze heerlijk, poeder over het natvoer. langzaam weer afgebouwd en afkloppen, ze heeft al lang geen aanval meer gehad. mogelijk is ze het nu ook ontgroeid, ze is inmiddels 2 jaar jong. op dagen dat 1 van de 2 wat hoest of ziekjes is geef ik een paar dagen dr cat en daarna loopt alles weer gesmeerd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie