Dinky schreef:Ben benieuwd naar je resultaat Adriana

tarwegras zaaien is een peuleschilletje!

je neemt een plastic potje met gaten aan de onderkant, plastic boterhamzakje eromheen, vochtige aarde (bv van molshoop of uit tuin oid) erin tot bijna aan de rand, zaden sprenkelen zodat ze elkaar niet raken, cm aarde er over heen, aandrukken, boterhamzakje sluiten met sluitstrip.
na 4 dagen beweegt de aarde en komen de eerste sprieten boven en binnen een week.....
ziet het er zo uit! plastic zakje kan erom heen blijven en klein beetje water geven.
de wattenmethode vind ik voor tarwe niet geschikt want dat wortelt te diep en die sprieten hebben dan geen houvast en vallen om. wordt ook veel te nat..
(dit is aarde uit mijn volkstuin vermengd met wat fijne cocosvezel (action) om het mengel luchtig te maken en vocht wat beter vast te houden. ik geef dus tussendoor geen water want het zakje houdt al het vocht binnen en als het zakje open is af+toe een beetje maar niet echt veel. met tuinaarde uit een zak lukt het ook goed maar houd het vochtig en maak het niet te nat. tarwe heeft niet zo veel water nodig om te kiemen in een gesloten plastic zakje..)
het tarwezaad van de firma Peuleschil bevalt prima, het geeft lekker zacht, sappig tarwegras, kiemt uitstekend en snel!

aan de linkerkant missen al een paar sprieten want je dacht toch zeker niet dat ik dit rustig kon fotograferen zonder dat er een boef kwam grazen hè...??

BolletjeBoef heeft zijn eigen weilandje maar opgezocht, want..
Bolle: ' .....k mag weer 'ns helemaal niks hier.....!!'