en toen werden het er twee.

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: en toen werden het er twee.

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat je daar een hele leuke dankbare kat aan zult hebben. Onvoorspelbaar hoe dat gaat lopen met die aandoening, maar komt tijd komt raad denk ik zo. Gewoon zelf een spaarpotje aanmaken door elke maand wat apart te zetten.

Verwacht alleen niet dat Joost hem meteen met open pootjes zal verwelkomen. Stel je in op een weekje lawaai en zo. Heel veel tijd, geduld en liefde en dan komt dat met de tijd vast wel goed.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

spannend hoor, als er een nieuw vriendje bij je komt wonen, Ben heel benieuwd hoe het zal gaan.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Inderdaad gewoon vast geld opzij zetten voor het geval een operatie wel nodig is en vond het ook klinken als een lichte vorm van patella luxatie. Je hebt in elk geval de tijd gehad erover na te denken en het klinkt alsof hij steeds meer je hart veroverd ;-) veel plezier vrijdag met het kijken :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
AnneLore
Poema
Poema

Bericht door AnneLore »

dank jullie wel voor het meedenken.
@ Adriana: ja, heb me vrij goed ingelezen. er zijn veel gradaties in, en deze lijkt niet heel erg. Hij springt waar hij nu woont vrij hoog. springen, rennen en dollen gaat allemaal prima, het enige waar hij nu moeite mee heeft is onder een bed of bank kruipen, dat kan hij niet. zijn pleegmama vertelde dat er geen direct verband is tussen heel actief zijn er het 'eruit schieten' van het knietje, het kan ook gewoon met lopen gebeuren.
Joost is niet erg wild, hij heeft zo z'n momenten, maar ook met mij speelt hij vrij zacht, van nature al. ik heb daar weinig aan hoeven opvoeden. het hele ding van spelen is voor hem meer contact dan woestigheid.

Analgos had ik inderdaad in mijn achterhoofd, persoonlijk heb ik de indruk dat dit in de jonge jaren vrij rustig zal blijven, en bij het ouder worden een grotere (pijnlijker) rol gaat spelen.

ze vermoeden trouwens aziatenbloed bij hem, wat ik ook wel erg leuk vind.

@ Dinie: ja, dat idee had ik ook al, dat er een héleboel lawaai aan te pas gaat komen in het begin. Ik had bedacht het zo te doen dat ik de eerste anderhalve/twee dagen thuis ben als hij komt (mits het een klik is natuurlijk bij kennismaking met hem en mij ;)) en vanaf daar zal ik weer moeten werken, dus dan zullen ze het toch echt even zelf moeten uitzoeken voor een aantal uur. maar eerlijk gezegd vind ik dat ook wel gezond. zolang ze elkaar niet de staart afbijten vind ik het prima, de valeriaan is al in huis, en verder mag het ook gewoon hun proces zijn. ja toch? het klinkt misschien een beetje hard, en zo bedoel ik het niet, de liefde en geduld is er ook in overvloed. maar het voelt voor mij ook alsof het noodzaak is dat ze het samen uitvechten.
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
flower1980
Panter
Panter

Bericht door flower1980 »

oh wat leuk dat je gaat kijken vrijdag! :-)
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.

Kate 01-12-2009 - 22-04-2025
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Inderdaad moeten ze er onderling uitkomen en als het die eerste paar dagen oké gaat (dus geen bloed aan te pas komt) is het misschien ergens niet verkeerd er niet bij te zijn omdat je dan eerder geneigd bent om in te grijpen (denk ik).
Hoop dat ze elkaar snel accepteren wanneer voor jou de klik er in het echt ook is ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Veel succes vrijdag! :D
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
AnneLore
Poema
Poema

Bericht door AnneLore »

oh, dit is ook weer zoiets voor mij :D zit ik daar gezellig in de woonkamer en in de tuin. en ik heb de foto's die zij op de pc had gezien en ik weet wat ie eet en ik heb al haar andere katten gezien. maar geen pietto... hij was buiten en had, kennelijk bij hoge uitzondering geen zin om binnen te komen. dus nou weet ik nog niks. volgende week dan maar poging twee... ;)
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Dat is ook raar.. Als je als gastgezin weet dat er iemand voor een kat komt, zorg je toch dat de kat binnen is??
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
AnneLore
Poema
Poema

Bericht door AnneLore »

drie keer raden wie er in mijn reismandje zit! :D
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Dat kan niet anders dan Pietto zijn aangezien je het in dit topic neerzet ;)
Wat leuk dat de klik er blijkbaar toch was :D
Benieuwd wat Joost ervan gaat vinden ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Joost, Tommie, Bruno ;)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Ahhh wat leuk! Ik hoop dat de 2 mannen snel aan elkaar gewend zijn :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
AnneLore
Poema
Poema

Bericht door AnneLore »

Pietto it is :D

mijn hemel. dit is best spannend. ik heb van te voren alles doorgelezen wat ik kon vinden over introductie, en het hele huis ruikt naar valeriaan...

de reis ging erg goed, hij was vrij relaxed en zat naar me te knipogen. ik mocht m ook al aaien bij zn pleegmama, dus dat was erg goed.

Nu zit hij in de hobbykamer nog in het reismandje, met het deurtje open. hij kijkt naar buiten. Joost heeft gegromd en geblazen naar hem toen ik binnenkwam en toen ik dichterbij Pietto zat dan bij Joost...
Ze staren vooral heel erg naar elkaar, of eigenlijk, Joost loopt laag bij de grond en staart naar de vreemdeling... Bij mij is ie relaxed, Joost, en hij vind het vooral heel gek geloof ik.

wat is de beste plek voor mij om te gaan zitten? In de kamer waar ook de reismand staat? daar staat ook een bank. of in de woonkamer?
Pietto heeft de kattenbak naast zich, en wat speeltjes van zichzelf en zijn eigen mandje.

wat is handig nu?
AnneLore
Poema
Poema

Bericht door AnneLore »

oh, haha, volgens mij was Pietto uit het mandje gekropen, want er brak me toch een geblaas los... hihi. ik laat het wel even op zn beloop.
Plaats reactie