Kat erg druk als ik thuis ben

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Robijn »

Nee, hoor, dit is niet te klein voor 2 katten. Creeër wel hang/ligplekjes voor je poezels, bv. op de vensterbank, zodat ze lekker naar buiten kunnen kijken, en zorg dat je voldoende speeltjes hebt, waar ze zelfstandig mee kunnen spelen, wat krabpalen, en zorg ook dat je zelf iedere dag voldoende met hen speelt; dat vinden ze geweldig, en is goed voor hun lichaam en geest; zowel voor jou als voor je poezels!! Ik las dat je zelfs van plan was om een klimkleed gaat maken! Heel goed!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Dinky »

Wanneer je in de hoogte gaat werken met plankjes en het klimkleed in combinatie met genoeg ligplekjes dan verwacht ik dat het niet te klein zal zijn ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Michael1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2013 10:25

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Michael1986 »

Op dit moment heb ik een kleedje op de bank, een krabpaal en een klein mandje waar Johnny in kan liggen. En hij ligt natuurlijk het liefst op de bank :P

Hij kan ook eventueel op de boekenkast maar daar zit ie ook nooit :P. De krabpaal staat voor het raam dus hij kan lekker naar buiten kijken ;)

Helaas heb ik geen balkon en alleen twee grote openslaande ramen. Als hij dus naar buiten gaat kan hij via een vensterbank zo naar m'n buurman toelopen. Laten we dat maar niet doen :) Dus helaas zal ie binnen moeten blijven..

Daarnaast heb ik al voldoende speeltjes liggen. 3 balletjes 2 muisjes en nog wat andere dingetjes. Daarnaast vind ie lege toiletrollen ook heel leuk :)

Ik zit er aan te denken om voor een week een camera op te hangen om te kijken of ie zich overdag ook vermaakt. Daar heb ik namelijk totaal geen zicht op helaas
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Dinky »

Het is ook leuk om snoepjes in lege toiletrollen te stoppen zodat die ze daar uit moet hengelen ;) Een camera ophangen en laten draaien als je weg bent is zeker geen slecht idee wanneer je de mogelijkheid hebt :)

Compliment aan jou dat jij zo je best doet om het de kat naar de zin te maken en te willen leren begrijpen hoe de kat denkt en doet :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat erg druk als ik thuis ben

Bericht door Chiquita98 »

Als je in de hoogte werkt dan creëer je 2x zoveel ruimte als je nu hebt. Dus voldoende voor 2 lijkt mij. Goh wat lief dat je ook nog camera's op wil hangen.
Een vergissing is menselijk en jij doet er alles aan om het voor je kat zo leuk mogelijk te maken. Dat je dan veel werkt maakt niet uit. Het gaat uiteindelijk om kwaliteit hoor en niet kwantiteit. Er zijn zat mensen die hele dagen thuis zijn waarbij de kat totaal geen aandacht krijgt.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie