Moeilijke eter?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Anoeska
Huiskat
Huiskat

Re: Moeilijke eter?

Bericht door Anoeska »

Had gisteravond weer een beetje vers voer gegeven en, kom vanochtend de keuken in ligt er een heleboel dikke brij naast haar voerbak. Waarschijnlijk dan te veel vers voer gehad op d'r maag en moet ze toch nog eventjes wennen?
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Kan ook zijn dat ze te snel te veel wilde eten? Verder heb ik geen verstand van versvoer dus kan je daar niet bij helpen. Sorry.

Maar heb hier ook een kat die vreselijk slecht eet. En als snel op brokken is uit gekeken. Dus weet hoe frusterend dit voor je kan zijn.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Heb hier één keer meegemaakt dat het versvoer te snel opgeschranst werd en toen het bijna op was zo ongeveer in een sliert er weer uit kwam (terwijl ze nog bezig was de laatste hapjes uit het bakje te schransen).
Hoeft alleen niet puur met vers te maken te hebben want met onze vorige poes is het wel een keer gebeurt dat ze voor de kattenbak haar droge brokjes uit had gebraakt (vermoedelijk te weinig vocht erbij gedronken?)

Het kan dus best zijn dat ze is wezen schransen/schrokken en dan zou ik een wat kleinere hoeveelheid geven per keer ;) (al is het hier maar één keer gebeurt en daarna niet weer met dezelfde hoeveelheid)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anoeska
Huiskat
Huiskat

Bericht door Anoeska »

Pinguin, ja soms is het heel frustrerend. Ik wist dat katten moeilijke eters konden zijn, wat een gepuzzel. Zou best kunnen dat ze te snel heeft gegeten. Het was wat meer dan ik haar normaal geef en ze had binnen een paar seconden t bordje leeg.

Dinky, ja ik denk dat t aan de hoeveelheid lag en dat ze het te snel heeft gegeten. Heb haar gister even geen vers gegeven en dan krijgt ze vanavond weer een beetje vers blijft toch favoriet. ;-)
Moet zeggen dat de brokjes een stuk beter gaan nu, ze valt er nog steeds niet op aan maar vanochtend was toch heel het bakje leeg. Ik blijf nu even op deze brokjes, daar kan ze dan nu een beetje aan wennen en dan 1 à 2 keer per dag vers. Weet in ieder geval nu dat als ik 2x per dag geef het kleine porties moeten zijn, anders kan ik de volgende ochtend weer schrobben. :-P
Anoeska
Huiskat
Huiskat

Bericht door Anoeska »

Wat voor rauw voer mag ze nog meer behalve rauwe kip? Heb in de supermarkt uit de diepvries vers hart gehaald, maar wil buiten dit nog wat andere dingen proberen.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Je kunt beter een compleet voer als Carnibest of Tinlo of Carnivoer of Darf ed. geven Alleen kipfilet of hart is een snack geen totaal-voeding.
Eendagskuikens kun je ook geven. Of muizen, ratten, hamsters. Dat is wel totaal als je een prooidier geeft. Allemaal te koop bevroren.

Als je kat snel braakt zou je kleinere porties kunnen geven, vaker over de dag.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wanneer je wilt weten waar de merken die Dinie noemt verkrijgbaar zijn kan je even hier kijken. (Tinlo heet tegenwoordig barfmenu kat)
KVV zijn als het ware rauw vlees worsten en ik haal die van mij (Tinlo/Barfmenu en Haaksbarf) hier bij de pet's place ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Anoeska
Huiskat
Huiskat

Bericht door Anoeska »

Dinky, ja ik haal mijn vers voer ook bij de Pets Place. Weet niet precies hoe het heet, maar is ook een Barf menu. De smaak kip is bijna op, heb nu een rol eend en makreel gehaald. Ben benieuwd of dat in de smaak valt. Heb nu hart van Smuldier uit de vriezer gehaald, dat snijd ik dan in stukjes en kijk ik of ze dat lekker vind. Verder gaat het voeren nu wel beter, Felix brokjes zijn altijd zo goed als op en 's avonds krijgt ze vers wat ze altijd heerlijk vind! Geef haar steeds een beetje meer, nu maar afwachten of ze het goed binnenhoud allemaal haha.

Heb nu een bestelling geplaatst via Zooplus voor het voer TotW en Hills Feline, op aanraden van jullie. Dan kan ik dat een keer gaan afwisselen. Laat haar nu eerst lekker aan Felix wennen, dan moet het een tijdje goed gaan.
Anoeska
Huiskat
Huiskat

Bericht door Anoeska »

Nou het is weer feest ... De brokjes laat ze doodleuk staan, 's avonds zit ze in de keuken op me te wachten tot ze vers voer krijgt. De brokjes gingen even goed, maar ook die zijn nu niet lekker/interessant meer helaas. Zit me nu toch af te vragen of het een idee is om eerst 2x per dag vers te geven, brokjes toch gewoon neer te zetten en als ze een beetje aan het vers gewend is 3x per dag geven. Als je vers voer als complete maaltijd wilt geven is drie keer verspreid over de dag dan genoeg? Brokjes laat ik wel gewoon staan, mochten mijn vriend en ik een keer 's middags niet kunnen geven heeft ze toch iets te eten. Heb nu van die rollen BARF menu, dit is genoeg qua compleet voer toch? Heb ook hart van Smuldier gehaald, maar las van iemand hier dat dat alleen als extra geven mag worden?
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Zelf voer ik geen vers, er zijn meerder forum leden die je daarmee kunnen helpen. Maar wat ik wel weet is de brokken en versvoer niet tegelijk samen gaan. Misschien weet je het al
Door de brokjes (koolhydraten) veranderd de Ph-waarde van de maag. Hierdoor kan de maag niet goed de bacteriën van het vers bestrijden en vers verwerken.
Je moet minimaal 3 uur tussen de verschillende maaltijden laten.

Katten eten overigens meerder maaltijden per dag.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Barfmenu is compleet wanneer je meerdere diersoorten afwisselt (was voorheen tinlo) als ik het goed heb ;-)
Heb geen ervaring met volledig vers voeren.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Anoeska
Huiskat
Huiskat

Bericht door Anoeska »

Dan ga ik om te beginnen maar twee keer per dag BARF voeren, als dat goed gaat naar drie keer per dag.

Bloemtetsu, dus dit betekent dat ik geen brokjes mag neerzetten?
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Hier staat het beter uitgelegd.
Dus of onbeperkt brokken of barf en dan uren later of eerder brokken.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
LauWieJ
Huiskat
Huiskat

Bericht door LauWieJ »

Mijn poes Misty is ook een hele moeilijke eter. Nu nog steeds heel erg kieskeurig. Ik wissel af met vis en darf (rauw vlees) in het begin liet ik het staan zodat ze kon eten wanneer ze wil. Dus ze ging op het laatst niets meer eten, omdat mevrouw het niks vond. Brokjes aangeschaft zonder graan erin (cat lovers gold) en dat eet ze nu ook erbij, omdat ze anders te weinig binnen krijgt. Nu geef ik haar te eten wanneer ik het wil en niet zij. Gaat stukken beter! Ze is nu niet meer zo verwend als toen ik het de hele dag liet staan.

Succes ermee, ik weet hoe frustrerend dit is.
Groetjes van Laura en Misty
LauWieJ
Huiskat
Huiskat

Bericht door LauWieJ »

Ikey schreef:Wat Brittenbolletje zegt is een goed idee, dan eet ze in ieder geval :)

Natvoer is niet perse nodig, zolang de kat goed drinkt kan ze best zonder. Mijn ervaring hier is dat ze Hill's brokken het lekkerst vinden, RC is hier ook geen succes. Van Hill's zijn ook genoeg varianten en smaken, dus dat zou je kunnen proberen. Gewoon kleine zakjes halen bij de dierenwinkel of kijken of je online aan gratis samples kunt komen.
Een tijdje geleden was er hier ook iemand die Taste Of The Wild gaf aan haar poes die ook een slechte eter is. En dat was ook een succes.

Dan nog een vraag. Waar koop je Carnibest? Ik wil dat ook eens proberen, maar heb wel eens op Zooplus gekeken en die verkochten het bijvoorbeeld niet.
Nat voer is juist nodig, een kat krijgt nooit de juiste hoeveelheid vocht binnen uit brokjes en water drinken. Ik zou lekker op rauw vlees overgaan, gaan ze ook voller van zitten, dan weet je zeker dat je goed zit.
Carnibest kan je op internet kopen dacht ik. Of anders daar kijken voor een winkel bij jou in de buurt.
Groetjes van Laura en Misty
Plaats reactie