De dagen na blaasgruis
- mittenslief
- Tijger
Re: De dagen na blaasgruis
ik heb een tijdje eurologist gebruikt van de huisdierendokter.nl dat zijn chinese kruiden, bij mijn kat heeft het wel geholpen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
- Pisces2202
- Lynx
dank je Mittenslief, had ook al iets gelezen over Cystease of zo? Maar moet me nog even inlezen wat het allemaal doet. Zal eens naar die eurologist kijken.
Hier geen ervaring met katheter en dergelijke maar begrijp zeker de knoop in je buik en de tranen die hoog zitten
Dikke knuffel voor jou en Stitch!

- Pisces2202
- Lynx
Net terug van de weekenddienst....Stitch blaas was mooi leeg, de catheter doet zijn werk! Ik ben zo opgelucht. Deze horde genomen, nu mag hij gewoon ff 2 dagen bijkomen thuis voordat de catheter eruit mag en hij het zelf moet gaan doen. Dat wordt spannend maar ga om extra pijnstillers vragen om de overgang zo pijnloos mogelijk te maken.
Iemand gehoord en ervaring met Zylkene? Deze dierenarts gaf me dat als Stitch een stresskater blijft.
Iemand gehoord en ervaring met Zylkene? Deze dierenarts gaf me dat als Stitch een stresskater blijft.
Ja, ik geloof dat Adriana daar ervaring mee heeft. Telizen is ook een destressend middel. Qua 'natuurmiddeltjes' zou je bij de drogist een flesje valeriaan kunnen kopen en een paar drupjes op een doekje kunnen doen (en daarmee wapperen). Er is ook een verdamper van Feliway. De werking is niet bewezen, maar ik merk bij mijn katten wel duidelijk verschil (minder ruzies). Het duurt alleen even voordat je echt effect ziet.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Wat betreft ervaringen met middeltjes kan je natuurlijk altijd de zoekfunctie gebruiken en krijg je voor zylkene dit als resultaat 
Hoe is het nu met Stitch? Wordt nou vandaag die catheter eruit gehaald?

Hoe is het nu met Stitch? Wordt nou vandaag die catheter eruit gehaald?
- Pisces2202
- Lynx
Ja de catheter is eruit =) Vrolijke Stitch weer die nu ff een poetsdag houdt. Bah Bah wat was hij gefrustreerd dat hij zich niet kon wassen zeg. Zo zielig! Maar hij heeft prima gegeten net, en heb ook snel een drinkfontein en Solidago van Vogel gehaald. Nu is het afwachten wat meneer zelf gaat doen. Gister heeft hij na dagen gepoept op de bak. Was hard en zat hem niet lekker. Nu zit er nog wat harde ontlasting, maar de da zegt dat ze wel los zitten in het darmkanaal dus dat moet geen moeite zijn. Ben nog steeds gespannen of hij gaat plassen of niet.
Maaike, Valeriaan ben ik ook van plan te gaan wapperen. Zal een stuk schelen in de portemetnaks als hij het goed zou doen op homeopathie.
Ben benieuwd!
*Hij heeft geplast!! Uit zichzelf!! Geen uitgerekte blaas gelukkig. Geen bloed, en volgens mij een aardige plas voor een kat die 2 uur geleden nog helemaal leeg was
GO Stitch!!
Maaike, Valeriaan ben ik ook van plan te gaan wapperen. Zal een stuk schelen in de portemetnaks als hij het goed zou doen op homeopathie.
Ben benieuwd!
*Hij heeft geplast!! Uit zichzelf!! Geen uitgerekte blaas gelukkig. Geen bloed, en volgens mij een aardige plas voor een kat die 2 uur geleden nog helemaal leeg was

Wat enorm fijn
Go Stitch!

- Pisces2202
- Lynx
Hij deed net nog een klein plasje waarna hij uit de bak sprong met een kreetje en weer begon te likken. Toch nog een beetje gevoelig denk ik. Kan straks weer wat blaasontspanners halen, want vanmorgen waren ze nog niet binnen...niet stressen niet stressen pffff haha
- Pisces2202
- Lynx
Ik geloof dat Stitch de goede kant op gaat. Vanmorgen een sprintje naar zijn voer, en schrokkoppen. Speelt heerlijk met zijn schoenveter. Vannacht een aardig plasje in de bak gevonden, en de plastic tas van de boodschappen was net weer een favoriet plekje. Als hij zo is kan ik het ook weer wat meer van me af laten glijden. Hou hem nog wel in de gaten, maar niet meer zo krampachtig als de afgelopen dagen. Pfff wat een hel was dat. Heb gister eurologist besteld. Hoop dat dat ook gaat aanslaan bij hem.
Fijn dat jij nu zelf ook weer een beetje kan ontspannen en het de goede kant op lijkt te gaan met Stitch
Houdt deze stijgende lijn vol Stitch!

- Pisces2202
- Lynx
Wat ben je toch een lieverd Mirjam!
- mittenslief
- Tijger
goed zo dat gaat de goede kant op, ik hoop dat de eurologist heel goed aan gaat slaat
- Pisces2202
- Lynx
Geloof dat de eurologist zijn werk doet. Stitch lijkt helemaal de oude te zijn. Hij was wat humeurig vorige week, niet willen knuffelen, beetje depri, maar sinds zaterdag krijgt hij de tabletten, en hij knort weer lekker, koppies geven, mag hem weer optillen, en vandaag een flinke plas mogen vinden in de bak. Denk dat we een klein vlaggetje mogen uithangen. Morgen gaan we een bedankje brengen bij de DA voor het adequate handelen, en dat ze ons zo vreselijk hebben gematst in de kosten. Wil dat niet als vanzelfsprekend aannemen
Iedereen bedankt voor de tips en adviezen!
koppie van TiddyPoo

Iedereen bedankt voor de tips en adviezen!
koppie van TiddyPoo
- mittenslief
- Tijger
goed nieuws houde zooo......toppie