xdenise schreef:Twee DA's gebeld, die van de sterilisaties en mijn eigen DA.
Beiden beaamden wat jullie zeiden, dat ik met metacam mag stoppen als ik dat wil en de poezen geen last meer hebben.

wij baseren onze kennis op wat er in de bijsluiter staat..en daar staat het risico op nierschade ook in..
waar baseer jij je opmerking op dat het een kuur zou zijn? want hoezo kuur en waar tegen dan? het wordt gebruikt als post-operatieve pijnstiller, dus tijdelijk. want als een dier tot een aantal dagen na een operatie pijn blijft houden, dan is er iets goed mis..
en het is ontstekingsremmend, maar als er geen ontsteking is dan valt er niks te remmen. en als er wèl een ontsteking na de operatie is, dan is er ook iets mis.. en heb je denk ik meer aan antibiotica..
tekst bijsluiter: Verlichting van milde tot matige post-operatieve pijn en ontsteking na chirurgische ingrepen
http://www.boehringer-ingelheim.nl/cont ... jectie.pdf
ze worden ervoor betaald en ze hebben ervoor doorgeleerd, maar als je langer op het forum meeleest/schrijft dan weet je dat het verstandig is om ook zelf mee te denken/uit te zoeken/lezen en de adviezen/behandelmethodes van dierenartsen altijd ook zelf even tegen het licht te houden...