Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door pearlsofpassion »

120-150 euro hier bij ons (consult inbegrepen).
Staat nog op het programma voor Luis nu ik werk heb en geld daarvoor kan vrijmaken.
Op de foto zag zijn hart er toch niet helemaal uit zoals het hoort, maar er is vooralsnog geen ruis te horen...

Mij zou het niet uitmaken voor het nemen van de kat, al zou ik ook wel iets van de kosten van de echo verekend willen zien (die moet er toch komen als je wil behandelen). Maar ik begrijp ook wel dat je een gezonde kat wil of minstens eentje die nog jaren voort kan.
Ik bekijk dat echter vaak van de andere zijde: ik geef zo'n dier graag nog een thuis voor de tijd die hem nog rest. Hoe lang dat dan ook duurt.

Natuurlijk ben ik ook wel heel erg bang dat Luis'je iets mankeert en dat hij een lagere levensverwachting zou hebben. Ik moet er niet aan denken. Je hecht je toch ontzettend aan zo'n diertje, en zeker als je denkt een gezond dier in huis te hebben en plannen maakt voor 20 jaar vooruit. Zeker Luis is echt mijn kindje, hangt zo ontzettend aan mij...

Maar goed, ik hoop voor je dat het asiel mee werkt en dat je duidelijkheid krijgt of het te behandelen valt of niet (onder controle houden is dat dan, genezen kan natuurlijk niet).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Juffie27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 sep 2012 13:39

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door Juffie27 »

Ik verwacht ook niet dat het asiel het gaat doen, maar vind het inderdaad ook nodig. Ik wil het ook best betalen indien er uit komt dat het allemaal goed is, maar dat is natuurlijk een gok voor het asiel...
Lief dat je ook wil doneren. Ik zal het idee aan het asiel doorgeven indien zij mij bellen over of zij het wel of niet willen doen. Ik las ergens op internet dat een echo 80 euro is, daarnaast nog de gewone kosten. Ik wacht het even af en reageer weer als ik meer weet. Ik vind het wel top dat je zo reageert Lidewij!!
Juffie27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 sep 2012 13:39

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door Juffie27 »

Valerie, ik snap dat jij een kat graag een paar mooie (laatste) jaren wil geven. Ik weet dat als ik hem zou halen, en bij een echo zou blijken (want die zou ik toch laten maken) dat er iets goed mis was, dat ik hem nooit meer terug zou brengen. Het wordt mijn eerste kat en dan kies ik er voor een die gezond is of in ieder geval jaren gezond mee zou moeten kunnen gaan.
Vandaag helaas geen reactie van het asiel, hoop morgen wat te horen...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, dat begrijp ik ook heel goed.
Ik heb er ook meerdere, dat scheelt ook al.
Maar je wordt niet minder bang om ze te verliezen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door lidewij020 »

Weet je al meer over de echo en over de kat?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Juffie27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 sep 2012 13:39

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door Juffie27 »

Ik heb contact opgenomen met het asiel al ruim een week geleden en hun de vraag gesteld dat ik graag een echo wilde laten doen. Vervolgens heb ik gewoon niks meer gehoord! Ik heb tussendoor nog een keer gemaild, maar volgens mij vinden ze mij een zeur dat ik het wil of zo, want ze laten niks van zich horen... Mijn reservering liep tot vorige week vrijdag. Dit wist ik natuurlijk en had ook gemaild dat ik (indien ze geen echo wilde laten maken) mijn reservering wilde annuleren. Kortom; ik heb niks meer van ze gehoord en inmiddels is het dier ergens anders geplaatst. Ik vind het echt geen stijl zoals ze het hebben afgehandeld. Dat ze geen echo wilden laten maken kan ik nog begrijpen, maar laat het dan in ieder geval even aan mij weten! Ik hoop dat het dier gezond mag blijven en heeeeeeeeeel oud mag worden, maar ik heb er een slechte nasmaak van moet ik zeggen...
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door Robijn »

Bah, wat een slecht asiel zeg! Waardeloos dat ze niets meer van zich hebben laten horen, en jouw in onzekerheid hebben laten zitten. Heb ik echt zo'n hekel aan he, die laksheid!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door mittenslief »

Misschien is het niet zo'n slecht asiel hoor, maar het is op het moment overal zo ontzettend druk met de katten dat ze er waarschijnlijk geen tijd voor hebben, en de meeste asiels werken met veel vrijwillergers die vast hun uiterste best doen. je moet er echt achteraan gaan als je de kat nog wilt.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door Chiquita98 »

Hmm nou het asiel hier zou dit nooit zo doen hoor!! Die gaan hier sowieso heel ver in de medische kosten om het dier nog een mooi waardig leven te kunnen bieden. Besef heel goed dat dit geloof ik wel uniek is en niet alle asielen draaien zo. Persoonlijk zou ik het dan zelf ook weer niet hebben afgewacht. Maar het heeft denk ik ook gewoon zo moeten zijn. Teveel twijfel bij zo'n dier is ook niet goed. Lekker op zoek gaan naar een ander katje zou ik zeggen!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door Robijn »

Ik denk ook dat het zo heeft moeten zijn.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Juffie27
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 sep 2012 13:39

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door Juffie27 »

Ik heb ze inmiddels weer gemaild (had geen zin om te bellen aangezien hij nu toch ergens anders geplaatst is). Toch even aangegeven wat ik ervan vind. Ik verwacht in principe geen reactie, maar toch fijn dat ik het even "kwijt" ben... Nogmaals, ik kan nog (proberen te) begrijpen dat ze geen geld willen uitgeven voor een echo als een ander hem zo meeneemt. Maar even een reactie terug vind ik normaal.

Inmiddels ligt er nu op de bank een lief poesje te pitten, mooi zwart wit gekleurd. Kitten van bijna 6 maanden, die het beste alleen geplaatst kon worden (angstig voor andere katten). Zou schuw beestje moeten zijn, maar is een enorme kroelkont. Slaapt 's nachts ook al heerlijk spinnend op bed haha.
Misschien moest het inderdaad zo zijn... Mocht ik nog een reactie krijgen, laat ik het zeker even weten. Maar voor nu ga ik lekker genieten van mijn nieuwe huisgenoot (of nieuwe werkgever haha).
Thanks nogmaals voor het meedenken en alle reacties!
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door lidewij020 »

Vreemd dat je geen reactie kreeg van het asiel. aan jou heeft het niet gelegen hoor! Hopelijk is de kat goed terecht gekomen en hebben ze de volgende eigenaren wel laten weten van de hartruis.
Wat fijn dat je een ander poesje hebt gevonden en dat het zo goed gaat!
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door Chiquita98 »

Fijn dat je een nieuwe huisgenoot hebt! Das al lekker snel! Lekker genieten nu en fijn dat ie niet schuw is.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door Robijn »

Heb je al een naam voor haar? En komt zij uit een ander asiel?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Asielkater 2 jaar; wel erg rustig?

Bericht door pinguin »

Vreemd dat het zo met die andere kat is afgelopen. Hoop dat je toch nog een reactie krijgt van het asiel zodat je weet wat er is gebeurd.

Gefeliciteerd met je nieuwe kat. Veel plezier er mee!!
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie