Mischien van 3 naar 4...

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Re: Mischien van 3 naar 4...

Bericht door patiani-guusje »

Haha ik heb mijn familie al gewaarschuwd: jullie geven mij niet op voor dat programma!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Cerna

Bericht door Cerna »

Is dat weer zo'n RTL-programma, zoals Help, mijn man heeft een hobby?
Ik vind 4 katten en 2 honden nog wel meevallen, hoor. Ik ben bang dat men dat niet extreem genoeg vindt. :lol:

Mijn cavia's komen uiteindelijk van een andere opvang, dan bij onze vakantie-oppas, vandaan (ik zal foto's plaatsen in "Katten vs cavia's").
Daar was het nog urgenter: een overspannen man met meer dan 40 cavia's waarvan alle zeugjes zwanger. Dus dat is ook nog eens maal 3?
Zo iemand - wanneer hij niet overspannen zou zijn geweest - zou wel in aanmerking komen. Het was bij hem volledig uit de hand gelopen en helaas, dat hoor je veel vaker: dierenverzamelaars.

Nee, daar reken ik jou, Inge of mijzelf (5 katten, 1 konijn (helaas), 2 cavia's en ongeveer 11 goudvissen in de vijver) toch echt niet toe.
En zolang mensen niet zeggen dat ze bij binnenkomst eerst een gasmasker op moeten zetten, is er niets aan de hand want dat zou ik erg vinden, dat mensen kunnen ruiken dat je dieren hebt. En ja, ik ken iemand bij wie je het door de brievenbus heen ruikt :cry:

Een kitten erbij lijkt me ook heerlijk, maar aan de andere kant zit ik ook niet te wachten op alle onrust (blazen, grommen, katten die op hun hoede zijn) die dat met zich meebrengt. Dus we houden het maar op 5.
Maar jouw Nina is een schatje!

Afgelopen dinsdag hadden wij ledenvergadering van de Vereniging van Eigenaren (VvE) en toen kwam het ter sprake dat men vond dat in het huishoudelijk reglement iets opgenomen moet worden over het aantal dieren dat men heeft. Er zijn namelijk mensen in ons complex die hun hond(en) te laat uitlaten en deze doet het dan op de gang, in de lift, in de hal en opruimen ho maar. En dan geeft men de honden de schuld............. :evil:

Gelukkig was de meerderheid niet voor en vond men dat de baasjes aangesproken moesten worden (het zijn meestal mannen die dit doen, heel vreemd) en toen zei iemand tegen iemand anders: "Weet je wel dat Annet 5!!! katten heeft". Wááát, 5 katten?; is toch niet normaal in een appartement (maisonette)!
Ik heb haar uitgenodigd en ze moest het bekennen, ze rook niets en ze merkte ze zelfs niet eens want het was warm en iedereen lag te pitten.
"Hmmm, valt toch wel mee, 5 katten in een appartement".
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Nee, daar reken ik jou, Inge of mijzelf (5 katten, 1 konijn (helaas), 2 cavia's en ongeveer 11 goudvissen in de vijver) toch echt niet toe.
Nou ja ik heb toch 11 konijnen (paar maanden geleden waren het er nog 18), 17 kippen, een vijver met ongeveer 100 vissen, 2 katten en 2 honden. Dat zijn toch 32 dieren zonder de vissen.
Veel mensen vinden dit raar, incl. mijn eigen man :???: .
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
margali
Poema
Poema

Bericht door margali »

Natan gefeliciteerd met je vierde katje! Mooi meiske hoor!
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

@Inge en Marga, jullie hebben mail :-)

@Annet: katten zijn toch anders dan honden op een appartement, 2 honden is voor mij echt de max hier.
En wat je zegt, katten slapen veel zijn toch minder aanwezig en nemen minder ruimte in. Alhoewel.. op bed merk ik het wel hoor ;-) Ze liggen er niet alle 4 tegelijk, maar vooral Saar en Tica eisen hun plekje wel op! En leuk door de deken heen in je benen bijten, of als een ping pong bal tekeer gaan!

Met Nina gaat het heel erg goed! Ik ben zo trots op de meiden en sta er eigenlijk best heel erg versteld van dat het weer zo goed gaat, mijn katten zijn toch wel heel makkelijk! Mis. komt het doordat Tica, Saar en Nina allemaal gewend zijn in een grote groep te leven. Maar Guusje trekt het ook heel goed, wat ik heel belangrijk vind, zij is zo gevoelig! Wat Annet zegt dat de jongste kat vaak het meest moeite heeft met de verandering dat is hier ook. Tica is de jongste en de enige die blaast en bromt. Volgens mij meer uit angst en onzekerheid, af en toe haalt ze wel uit met haar pootje maar meer van blijf op afstand!
Nina loopt sinds gisteravond door het huis, en ook veel op het balkon. Ze is inderdaad heeel aanhankelijk, komt vaak langs voor een knuffel, en heeft ook op schoot gelegen.
Vannacht kon ik haar wel achter het behang plakken (helaas hebben we dat niet hier, toch een eens muurtje behangen ;-)) Ik had haar alleen in de slaapkamer en om 3 uur was het weer zover, een nachtelijk concert :-( Na een uur had ik er genoeg van, en heb haar bij de anderen gezet, en Tica uit voorzorg bij mij. Ik heb Nina nog 10 min. gehoord toen was het stil. Vanmorgen kwam ze meteen weer blij aangehuppeld! Gaat dus veel sneller dan verwacht allemaal, en het is echt een hele lieve zachtaardige kat :-D
Foto's plaats ik vanaf nu weer in het album..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
flower1980
Panter
Panter

Bericht door flower1980 »

Fijn dat Nina een fijn huisje met soortgenoten bij je heeft gevonden!
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.

Kate 01-12-2009 - 22-04-2025
vlindertje26
Kitten

Bericht door vlindertje26 »

Wat een mooi meisje! Super dat ze het zo goed doet
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Dank u dank u ;-) Ze is echt een aanwinst!! En heeft zich vannacht goed gedragen, heb alle deuren open gelaten en heb haar niet gehoord-heerlijk geslapen eindelijk weer :-D
vlindertje26
Kitten

Bericht door vlindertje26 »

Super zeg :-)
Plaats reactie