Snabbel en weinig eten??
Re: Snabbel en weinig eten??
Hahaha het is zeker goedkoper. Maar ik ben licht allergisch voor katten die zo weinig eten. Maar zolang die levendig is verman ik mezelf en laat ik snabbel de keuze wel of niet eten.
Uhm ik zal eens aan sproet vragen voor een cursus eten. Hahaha
Wil met de volgende bestelling sannabelle eens gaan proberen. Alles wat snabbel niet lust geef ik wel aan sproet die eet toch alles.
Uhm ik zal eens aan sproet vragen voor een cursus eten. Hahaha
Wil met de volgende bestelling sannabelle eens gaan proberen. Alles wat snabbel niet lust geef ik wel aan sproet die eet toch alles.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Zat me ineens te bedenken dat ik misschien is het een idee om sproet weer op destress te zetten. Zodat die misschien een rustiger gevoel krijgt in zijn koppie waar door die wat minder fel op eten zal reageren??
yep, dat zou best wel eens kunnen, kwartje van een klein tabletje per dag.
zo doe ik het met Enzo, die krijgt per maand een weekje wat destress en dat werkt toch wel zo lang dat ie weken zonder kan, totdat ik zie dat-ie weer wegkruipt en dan weer een klein kuurtje..
zo doe ik het met Enzo, die krijgt per maand een weekje wat destress en dat werkt toch wel zo lang dat ie weken zonder kan, totdat ik zie dat-ie weer wegkruipt en dan weer een klein kuurtje..
Pinguin; wij hebben echt dezelfde combo katten in huis.
Een vreetzak en een 'oh, een vlinder, ik-vergeet-m'n-eten-weer-kat'.
Ik zet mijn Kleintje gewoon steeds terug bij z'n voer en Dikkie houd ik tegen. Geen enkele andere oplossing, alles met 'vastzetten, deuren dicht etc'. werkt niet hier.
Heb je Sproet nog niet de hoge kokers gegeven van het voerplateau? Je was bang dat het te uitdagend voor hem was? Ik denk dat je hem echt onderschat... Probeer maar eens 1 hoge koker!
Ik geef nu elke dag de helft van de brokken in het plateau voor Dikkie, is hij net gelijk klaar met eten als de Kleine...
Ik zet mijn Kleintje gewoon steeds terug bij z'n voer en Dikkie houd ik tegen. Geen enkele andere oplossing, alles met 'vastzetten, deuren dicht etc'. werkt niet hier.
Heb je Sproet nog niet de hoge kokers gegeven van het voerplateau? Je was bang dat het te uitdagend voor hem was? Ik denk dat je hem echt onderschat... Probeer maar eens 1 hoge koker!
Ik geef nu elke dag de helft van de brokken in het plateau voor Dikkie, is hij net gelijk klaar met eten als de Kleine...
*Dexter & *Mosa
- Poezevrouwtje
- Huiskat
Een kennis heeft het zelf probleem nu geef haar kat om de dag een kleine blikje natvoer en de andere dag kipfilet of koolvis gekookt. Haar kat heeft een kleurstof en smaakstof allergie.
Bazinnetje van Dufie is maar 14jaar geworden.
Djooky 18 jaar en Pocahontas 16 jaar is op 22 december 2019 overleden 

Die hoge kokers heb ik al staan en die zijn nog wel een uitdaging voor hem maar het lukt hem wel uit eindelijk. Alleen weet hij dat het eten van snabbel makkenlijker te verkrijgen is. En daar voor laat die zijn eigen eten staan. Ondanks dat die een mix krijgt van het eten van snabbel en dieet voer.Lovecat schreef:Pinguin; wij hebben echt dezelfde combo katten in huis.
Ik wil van de week toch wat meer gaan proberen hem zijn eten te geven door middel van dat plateau. Maar ik merk wel dat dit niet echt leuk vind.
Ook ga ik weer starten met destress misschien dat dit toch meer rust brengt in zijn kopie.
@ poezenvrouwtje volgens mij maakt het niet uit wat ik hem geef hij zit toch nooit vol. Ik denk echt dat het voor een deel tussen zijn oren zit.
Dat gaat hier ook zo Pinguin. Tuurlijk rent Dikkie naar het bordje van Kleintje (makkelijk verkrijgbaar) maar toch krijg ik Dikkie zo ver (politieagentje spelen...) bij zijn eigen voerplek te blijven. Hij vond het eerst ook niet zo leuk, maar hij begrijpt nu wel dat het ZO gaat of hij krijgt niks (op dat tijdstip dan...)
Dikkie is zich nu gaan neerleggen bij de nieuwe voermethode en kiest nu dus ook eieren voor z'n geld; proberen zo snel mogelijk het plateau leeg te krijgen en dan snel naar Kleintjes bord rennen om te kijken of daar nog wat te confisqueren valt. Net als Dikkie zal Sproet moeten leren dat ze niet onbeperkt kunnen schransen en zeker niet kunnen jatten van hun ielige 'broeders'....
Dikkie is zich nu gaan neerleggen bij de nieuwe voermethode en kiest nu dus ook eieren voor z'n geld; proberen zo snel mogelijk het plateau leeg te krijgen en dan snel naar Kleintjes bord rennen om te kijken of daar nog wat te confisqueren valt. Net als Dikkie zal Sproet moeten leren dat ze niet onbeperkt kunnen schransen en zeker niet kunnen jatten van hun ielige 'broeders'....
*Dexter & *Mosa
- pearlsofpassion
- Tijger
Waarom kookt ze die kipfilet? Zo gaat alle goede stoffen verloren. Dat zijn gewoon lege caloriën dan, en je moet nog kijken dat je kat zo geen tekorten oploopt. Zowel in vitaminen als in taurine. Dat maak je kapot door ze te koken en naar ik begrijp is dat de hoofdmoot van de kat zijn dieet. Dat zou ik niet vertrouwen hoor.Poezevrouwtje schreef:Een kennis heeft het zelf probleem nu geef haar kat om de dag een kleine blikje natvoer en de andere dag kipfilet of koolvis gekookt. Haar kat heeft een kleurstof en smaakstof allergie.
En koolvis zit niet veel in waar een kat mee kan. Ze kan beter een stukje vette vis geven, dat is goed voor de omega 3 en andere waardevolle vetten, maar niet te vaak. Beter een ander soort vlees meer en maar 10-20% van het dieet vis geven.
Als je niet volgens de regels samenstelt, zou ik voor het grootste deel echt kattenvoer geven. Anders heb je toch wel kans dat je kat wat tekort komt. Je kan zelf een menu voor de kat samenstellen (dat doe ik ook), maar dan moet je al beginnen met alles rauw te geven en dan is kip en vis veel te eenzijdig.
Maar goed, dit gezegd zijnde, terug on topic.

Ik denk dat je goed bezig bent Pinguin. Gewoon zelf wat rust in het kopje krijgen.

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)

Snabbel gaat vaak al vast boven op de tafel zitten. Zo ook vanavond en wat doet sproet die gaat er naast zitten

Destress ben ik gister avond mee gestart. Wil de komende dagen 2 keer per dag 1 kwartje geven en dan terug afbouwen naar 1 kwart per 24 uur.
Ben nu 1 week verder maar is maar weinig veranderd. Sproet is wel weer iets rustiger geworden, maar blijft erg gefocust op het eten van snabbel. Snabbel eet nog steeds niet geweldig maar valt ook niet af en maakt een levendige indruk. Blijkbaar heeft die toch genoeg aan de hoeveelheid brokken die hij binnen krijgt.
Binnenkort wil andere merken gaan bestellen. Want ook sproet gaat af van de hills r/d voer. Hij krijgt het nu bijna 1jr en ik vind dat die genoeg is afgevallen. Het kan zijn dat die in de toekomst die voer nog wel af en toe krijgt.
Alleen waarnaar ga ik over stappen. Sproet eet alles dus dat zal het probleem niet zijn. Snabbel is toch een ander verhaal. Zit te denken om maar van verschillende merken en smaken 400gr zakjes te bestellen en kijken wat er in de smaak valt. Alles wat snabbel niet lust eet sproet wel op
Binnenkort wil andere merken gaan bestellen. Want ook sproet gaat af van de hills r/d voer. Hij krijgt het nu bijna 1jr en ik vind dat die genoeg is afgevallen. Het kan zijn dat die in de toekomst die voer nog wel af en toe krijgt.
Alleen waarnaar ga ik over stappen. Sproet eet alles dus dat zal het probleem niet zijn. Snabbel is toch een ander verhaal. Zit te denken om maar van verschillende merken en smaken 400gr zakjes te bestellen en kijken wat er in de smaak valt. Alles wat snabbel niet lust eet sproet wel op

ach ja ,het blijft een aandachtspunt, hier ook. vanmorgen weer. biede kregen hun natvoer )bij guusje dus ook de homeopatische druppel tegen de astma'. guusje ziet een vogeltje buiten en zit weer voor de raam. gijs schrok schrok bakkie leeg. hij probeert weer aan guusjes eten te zitten. nee gijs. hij heeft echt 10 minuten op 20 cm van het bakje zitten kijken en zooooooo zielig. guusje wel 80x geroepen, aangetikt, kom eten. uiteindelijk heeft ze het meeste opgegeten. gijs mag dan het bakje uitlikken, hij kijkt er zo zielig bij. guusje laat altijd wat achter in het bakje terwijl gijs.....ik hoef het niet eens af te wassen zo goed maakt hij alles schoon. hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ik heb hier ook een gratis afwas machine. Sproet likt ook altijd de bakjes uit of er nu hard voer of natvoer in heeft gezeten.
Ik moet er echt op blijven letten want sproet is erg koppig en blijft het proberen om het eten van snabbel te pakken te krijgen. En snabbel vind het allemaal wel prima en laat zich gewoon weg jagen zonder protest.
Ik moet er echt op blijven letten want sproet is erg koppig en blijft het proberen om het eten van snabbel te pakken te krijgen. En snabbel vind het allemaal wel prima en laat zich gewoon weg jagen zonder protest.
Ben inmiddels wat andere smaken en merken aan het testen. Sproet die vind alles lekker
En snabbel eet nog steeds alleen maar als die honger heeft. Dus ik denk dat het voor snabbel niet uit maakt welke brok je hem geeft.

En snabbel eet nog steeds alleen maar als die honger heeft. Dus ik denk dat het voor snabbel niet uit maakt welke brok je hem geeft.
Effen een update plaatsen. Snabbel bijft gewoon moeilijk met eten. Als die geen honger heeft dan eet meneer ook niet. Inmiddels heb ik zo iets je krijgt 5min om aan je eten te beginnen loop je binnen die 5 min weg van je eten dan haal ik het gewoon weg en moet je wachten tot de volgende ronde. Begin je wel aan je eten prima dan wacht ik gewoon tot die vol zit en weg loopt. Hij eet graag op zijn gemak dus dat kan wel even duren.
Het blijft erg wisselend de ene dag eet die 3 keer maar het kan ook zijn dat die maar 1 keer per 24 uur eet. Dat is zijn keus en daar heb me bij neer gelegd.
Sproet ga ik deze week langzaam over zetten op ander voer. Hij gaat van de hils r/d af en ik ga hem Almo Holistic geven. Verschillende smaken. Ik heb namelijk de indtuk dat die met dat voer langer een vol gevoel heeft dan met andere merken.
Het blijft erg wisselend de ene dag eet die 3 keer maar het kan ook zijn dat die maar 1 keer per 24 uur eet. Dat is zijn keus en daar heb me bij neer gelegd.
Sproet ga ik deze week langzaam over zetten op ander voer. Hij gaat van de hils r/d af en ik ga hem Almo Holistic geven. Verschillende smaken. Ik heb namelijk de indtuk dat die met dat voer langer een vol gevoel heeft dan met andere merken.