Ik zou ze gewoon allemaal rond 5-6 maanden laten doen. Als je DA daar niet achter staat, loopt hij erg achter, want dat is momenteel echt de norm. Ik zou persoonlijk liever een DA hebben die met zijn tijd mee gaat, maar goed, als hij het wel wil doen, is het niet echt een probleem. Anders zou ik een andere DA zoeken.
Voor 4 maanden spreekt men van vroegcastratie, en daar staat niet iedereen achter, maar 5-6 maanden is prima.
4 maanden is soms nodig als je echt zeker wil zijn dat je de krolsheid bij de poes voor bent (bij boerderij of zwerfkatten).
Als ze gewoon bij je binnen wonen, is dat niet noodzakelijk omdat je ze goed in het oog kan houden en bij vroege krolsheid binnen kan houden en vlak erna castreren, dan is 5-6 maanden prima. Het is voor de gezondheid van de poes wel beter de eerste krolsheid voor te zijn.
Ik zou ook niet langer wachten met de kater. Ten eerste voor het sproeien, maar ook omdat hij de poes kan gaan lastig vallen.
1 van beide katjes bleek dus toch een katertje te zijn.

Maakt niets uit, toch?

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)