Twee nieuwe huisgenootjes op komst

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Twee nieuwe huisgenootjes op komst

Bericht door pearlsofpassion »

Nee nee, dat is niet de bedoeling. ;-)
Het is gewoon dat de gemiddelde poes net iets anders is dan de gemiddelde kater. Maar dan nog kan je anders treffen natuurlijk. Iedere kat is verschillend. Sommige poezen zullen rustiger en sulliger zijn dan sommige katers.
Maar in het algemeen, hou ik wel van de poezen. Die typisch vrouwelijke kantjes, zoals je bij mensen ook hebt. :-)
Ik hou van de katers ook hoor. Hier zal het vast steeds gemengd zijn, ookal is dat wat onstabieler en is er soms wat onrust in huis... Er zijn wel verschillen tussen poezen en katers, net als tussen meisjes en jongens en ik vind het gewoon alletwee leuk.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 25 apr 2012 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

hahaha valerie, je bedoelt dat het kleine krengetjes kunnen zijn. kan ik over meepraten, maar dat maakt het ook weer leuk. merk zelf dat guusje een sterker karakter lijkt te hebben als gijs. gijs heeft bijna altijd dezelfde sullige blik, terwijl guusje gewoon zo interessant is om te bekijken. die blik, die heeft voor elke situatie een andere blik in haar ogen en haar gedrag.
en dat had onze flippie en nellie ook, terwijl sjefke ook weer zo'n gezellige sul was.
aamr zal inderdaad niet bij elke poes, kater zo zijn, het blijven natuurlijk eigen persoonlijkheidjes.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Precies Wendy.

Iedere kat is uniek, maar je kan er wel een lijn in trekken. En ik hou dus ook wel van dat pittige.
Bij Kleintje ook. Als je haar leert kennen weet je zo dat het een vrouwtje is :lol: Soms kan ze zo'n zaken doen, dat echt typisch vrouwelijk zijn. Beetje onredelijk zijn vb, of wispelturig. En vooral eigenwijs. Kan Stijn ook zo mee lachen: 'Tja, tis een vrouw he'. :-) Hij is ook helemaal gek op haar. ;-)

Dat neemt niet weg dat we onze twee jongens natuurlijk ook ontzettend graag zien. ;-)
Maar die zijn een stuk stabieler en voorspelbaarder. Niet alle katers zijn zo, zeker niet, dat weet ik. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Karinvd
Huiskat
Huiskat

Bericht door Karinvd »

Een 'rampenrekening' zoals je het noemt heb ik al een hele tijd, maar dan voor algemeen, daarvan is de bodem gelukkig nooit ook maar een beetje in zicht geweest. Ik zit nog erg te dubben over het wel of niet afsluiten van verzekeringen bij petplan o.i.d., ook al heb ik een reserve, lijkt me toch wel rot als ik in de knel kom als er iets aan de hand is, ik ben toch zelf ook erg blij met m'n ziektekostenverzekering (en als je daar zelf anders over denkt raad ik aan om eens "Sicko" van Michael Moore te kijken....). Maar ik las hier ook weer (van jou geloof ik Dinie?) dat als je zo'n ziektekostenpot hebt en die is goed vol je er weer leuke dingen voor koopt voor je beessies, dat klinkt natuurlijk ook wel goed :)

Edit: had pagina 3 nog niet gelezen :) Ja wat ik zelf ook al van poezen heb gezien is dat ze soms inderdaad van die typisch vrouwelijke nukken kunnen hebben :) Lijkt me op zich ook wel wat nu ik het ook allemaal zo hoor, maar goed, ik heb deze keuze wel bewust gemaakt. Ben erg benieuwd inmiddels. Met 1 week oud zal je nog niet veel van hun karaktertjes kunnen zien, maar wie weet...
Adriana

Bericht door Adriana »

Karinvd schreef:Er staat namelijk in dat als je kittens uit hetzelfde nest neemt de combinatie zusjes of broer-zus beter werkt dan broertjes (kans op conflicten op latere leeftijd). (
hihihi.. wij hebben twee broertjes en broer+zus en zus woont bij mijn vriend (lat-poes dus), dus heb ik hier drie katers en dat gaat geweldig. en als ik de berichten op het forum even terugdenk dat is het vaak de poes, die voor onrust kan zorgen maar het kan met poezen ook goed gaan..
vaak kun je in het nest al zien dat er koppels worden gevormd en dan is het denk ik handig om die combi te nemen als je er toch twee wilt..
Karinvd
Huiskat
Huiskat

Bericht door Karinvd »

Ja dat zou ik dus heel graag willen Adriana maar helaas heb ik niet de eerste keuze. Er zijn 3 (rode) katers en 1 (grijze) poes in het nest, en ik heb de tweede keus als het om de katers gaat. Ik weet het niet helemaal zeker maar ik denk dat de andere gegadigde naast een van de katers ook de poes wil. Natuurlijk zou het voor die persoon ook het beste zijn om de kater te nemen die het beste is met de poes maar ja, ik kan natuurlijk een ander de wet niet voorschrijven, en die gaat vandaag al kijken dus dan zijn ze nog maar een dag of 5, dan zul je dat ook nog niet goed kunnen merken neem ik aan. Ik blijf gewoon hopen dat het goed gaat komen.....
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

:grin: Nee, op 5 dagen zie je nog niets van karakters, want ze komen het nest nog niet uit.
Ik heb mijn Cuzco uitgekozen op 5 dagen oud, maar dat was niet moeilijk. Er waren 2 kittens en we wilden een katertje. De andere was een poes.
Karinvd
Huiskat
Huiskat

Bericht door Karinvd »

Nou hier zijn ze dan, twee broertjes, namen nog even onbekend.

Afbeelding

Moeder was heel lief en rustig, zorgzaam en liet zich zonder morren aaien terwijl er vier kinders aan het drinken waren. Het is haar tweede nestje (vorig jaar ook een nestje gehad) en het zal ook haar laatste nestje zijn, ze gaat straks naar de dierenarts.

De vader is niet bekend, ze wonen in een buurt met heel veel (huis)katten. Het kan heel goed een grijze zijn geweest als je naar het nest kijkt, 3 rode katertjes en 1 grijs poesje en deze twee broertjes hebben ook een beetje grijs snoetje en wat grijzige pootjes. Het zullen misschien niet de mooiste katten ooit worden maar als ik naar de moeder kijk en de hele situatie in het gezin worden het waarschijnlijk wel lieve katten en dat vind ik het allerbelangrijkste.

Ze mogen wat langer blijven bij moeders (in goed overleg) en ik ga als ze een week of vier zijn nog een keertje kijken hoe het gaat.
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ohhwwww smelt smelt. Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt en dat ze later het nest verlaten.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie