Kat eet niet meer

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Kroes
Huiskat
Huiskat

Re: Kat eet niet meer...

Bericht door Kroes »

Vanmorgen was Timo druk aan het spelen en kattenkwaad aan het uithalen. (met pootje tikken tegen de kerstballen)
En likt uitgebreid zijn geschoren buikje haha (gister voor de echo kaal gemaakt + een stukje in z'n hals) Ook liep hij achter mij aan te miauwen dat hij honger had. (hij moest nuchter zijn vanmorgen)
Gebeld met de DA. En na overleg met de arts houden we het eerst nu zo. Ook om dat hij nu wel geplast en ontlasting had gehad. Direct bellen als het minder werd. Na het telefoontje met de DA hem brokken gegeven die er lekker in gingen. Niet alles, maar dat geeft nog niet. Blij dat het beter met hem gaat!!!
margali
Poema
Poema

Bericht door margali »

Kroes schreef:Ik had wel wat aan de info op deze site.
http://home.planet.nl/~boe00645/home.html
Fijn te lezen dat je iets aan deze info had. En geweldig dat het zo te zien beter gaat met Timo. Hopelijk loopt het met een sisser af.

Ik ben de Margali van die website. En misschien is het voor toekomstige spuitvoerders handig om de direkte link te geven: http://home.planet.nl/~boe00645/nier-ti ... WANGVOEREN Op die pagina staat ook een link naar foto's.
Iedereen die moet spuitvoeren ontwikkelt een eigen methode, gebaseerd op wat je aan middelen hebt, wat je handig vindt, en ook op wat de kat accepteert.

Ik laat al veel zien op m'n site over hoe ik het doe. Ik heb jarenlang Benneke met de spuit moeten bijvoeren. En momenteel moet ik m'n nierkat Coco helpen want ze eet niet voldoende uit zichzelf omdat ze haar dieet niet lekker vindt. Dat is echter het enige voer dat ze mag hebben ivm haar colitis, en dus moet ik haar bijvoeren.

Benneke kreeg Hill's a/d wat heel fijn is, en het handigste voer om met de spuit te geven. Aangelengd met een beetje water kan het prima opgezogen worden zonder dat je het uiteinde van de spuit hoeft te veranderen. Hill's a/d is een zg Recovery dieet, het bevat veel calorieën en is lichtverteerbaar.

Moet je bijvoorbeeld een nierkat spuitvoeren dan kun je nierdieet prima gebruiken. Het is alleen veel te grof voor de spuit. Ik gebruik een stalen theezeefje, te koop bij AH of Blokker voor 2 euro, en druk met de achterkant van een theelepel de gewenste hoeveelheid voer door dat zeefje heen. Aangelengd met wat water is het nét zo glad en geschikt voor de spuit als a/d. Ik weet niet of ik hier een foto mag plaatsen?

Afbeelding

Ik heb voordat ik het theezeefje "ontdekte"wel geprobeerd om voer in de blender te stoppen (mislukt) en ook om het uiteinde van de spuit wijder te maken, ongeveer zoals Annet het doet. Maar voor mij en m'n kat werkte dat niet echt lekker (ik heb artrose in m'n handen) en een fijne tuit aan de spuit maakt het voor mij makkelijker om via de zijkant een beetje achterin het bekkie te spuiten. Bovendien is die dikke fijngemaakte pap makkelijk in te slikken.

Veel beterschap voor Timo!
Kroes
Huiskat
Huiskat

Bericht door Kroes »

Oh het theezeef idee is inderdaad wel een goede optie. Ik vond het lastig om blikvoer fijn te krijgen.
Laatste paar keer het met de staafmixer fijn gemaakt. Maar dan moet je direct een bepaalde hoeveelheid hebben. Anders werkt de mixer niet.
Ga hem onthouden!

Met Timo zelf gaat het wel redelijk. Eten gaan nog niet helemaal uit zichzelf.
Vanmiddag met hem brokjes gesjoeld over de vloer. Dat wou hij wel. En toch nog water gegeven met de spuitjes.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

A/D van Hills is meteen vloeibaar als je er water bij doet. Science Plan ook.
Dan heb je echt geen zeef of mixer nodig.

Van Miamor 85 gram blikjes kun je overigens ook heel goed soepjes maken.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

De miamor pastei is inderdaad ook heel zacht en fijn gemaakt. Vinden ze hier trouwens ook ontzettend lekker.

Ik weet niet wat het was, maar ik heb onlangs eens brokjes in gelei (van Bozita) fijngemixed (omdat Kleintje anders, hoe fijn ik het ook plet er toch nog in slaagt het gewoon droog te likken ipv op te eten) en dat viel heel erg zwaar op de maag bij mijn drie katten. Ik weet niet hoe het komt en wat ik eventueel verkeerd gedaan heb. Ik heb het ook aangelengd met water. Maar toch viel het dus niet zo lekker.
Dus mixen kan soms vreemde zaken geven (ik kan het echt niet verklaren). Maar als je voer al bijna gemixed is, zal dat vast wel meevallen.
Dacht: laat het even weten, kan je er misschien op letten...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie