Overstappen naar vaste voedingstijden

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overstappen naar vaste voedingstijden

Bericht door Adriana »

Annet: zal ik proberen om je vraag te beantwoorden? hoop dat ;-) Dinie dat OK vindt..
dus
als je gezonde volwassen katzel niks anders wil eten dan nierdieetvoer
dan krijgt die katzel van mij vrij verkrijgbaar (ds en zpls) nierdieetvoer, want mits van goeie kwaliteit, is daar niks mis mee.
er zit minder/ander type eiwit in en stofjes om bv beter te drinken en anders. ik zou bij het betreffende voer wel kijken naar brede samenstelling en stofjes als methione en nog een paar en naar de kwaliteit van de ingrediënten en als me dat verder OK lijkt, dan krijgt die katzel dat nierdieetvoer.

ze krijgen hier zeker weten geen da-nierdieetvoer zoals RC renal (special), Hills k/d, Trovet, Specific en de hele riedel. ik heb daar heel specifieke negatieve ervaringen mee, maar die voeren te ver voor dit topic over 'vaste voedertijden', hihi...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Overstappen naar vaste voedingstijden

Bericht door Cerna »

Ja, ik weet het: we zijn behoorlijk Off-Topic :oops:

Bedankt in ieder geval voor je antwoord waaruit ik kan concluderen dat jij dus geen KD zou geven aan een niet-nierpatiënt. Maar dat is het enige wat Milka wil en volgens mijn da hoef ik me daarover geen zorgen te maken, dus dat doe ik dan ook maar niet.

Om te voorkomen dat ze alleen dàt eet en een klein beetje oceanfish, geef ik haar dus zo nu en dan een halve Periactin en dan eet ze alles wat eetbaar is voor een paar dagen :lol: Ik zie geen andere oplossing helaas.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Overstappen naar vaste voedingstijden

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk zou ik ook geen nierdieet van de dierenarts aan een gezonde jonge kat geven.
Ik voer het Sjaak daarom als snoepjes. Ik heb 8 katten waarvan 4 met een probleem, dus dat is wat passen en meten.
Mijn dierenarts heeft me ook jarenlang blaasgruisdieet van RC aan al mijn katten laten geven.
Was prima volgens haar. Ik weet nu wel beter. Daar zit medicatie in en er wordt zout aan toegevoegd. Om ze te stimuleren meer te drinken. Bob is daar enorm van geworden.
Als ik toen wist wat ik nu weet, zou ik dat uiteraard nooit gedaan hebben.

Ik kan me echter voorstellen dat jij in een situatie zit dat je niet apart kunt voeren, kan ik hier ook niet.
Dus dat er daarom altijd nierdieet staat.
Je zou eens een ander soort brok kunnen kopen en Milka dat een paar maal daags als snoepjes aanbieden. Als de show eromheen goed is, lusten katten opeens opmerkelijk veel is mijn persoonlijke ervaring.

Dat je dierenarts je aangeeft dat het geen probleem is Milka 100% op nierdieet te zetten verbaast me daarom niks. Er wordt immers ook geadviseerd dat gewone brokjes uit de supermarkt prima zijn.

Door schade en schande wijs geworden trek ik op voedingsgebied mijn eigen plan. Er wordt ook bij iedere afwijking gezegd geen rauw vlees meer te geven. Maar het antwoord op een probleem/vraagstuk zit hem bijna nooit in het weglaten van rauw vlees.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Overstappen naar vaste voedingstijden

Bericht door Cerna »

Ik kan heel eenvoudig geen KD-brokjes meer kopen want de beide nierpatiënten, Cochi en Noa, eten ze niet. De beide nierpatiënten eten gewone brokjes en de gezonde katten dus nierbrokjes :-( . Geen KD meer kopen en het probleem is opgelost.

Ja, dat zou je zeggen, ware het niet dat Milka dus absoluut geen andere brokjes wil. Wat ik ook al eerder schreef: ze lijdt liever honger dan dat ze normale brokjes eet. Ik heb bijna alle soorten RC geprobeerd, dan via Zooplus de merken die jullie aanbevelen. Het werd allemaal afgewezen en het leverde zowel bij Milka als bij mij enorm veel stress op. En veel dank bij het asiel.

Cerná heeft haar hele leven CD-brokjes gegeten en is, behalve haar Brittenomvang terwijl ze HTK is, goed gezond. En dus denk ik dat KD met mate ook niet ongezond is vooral nu de da het ook zegt. En wanneer ik dan mbv Periactin zo nu en dan wat KD-loze dagen kan inlassen, dan houdt zich dat hopelijk wel in evenwicht.
Tenzij iemand nog brokjes weet die werkelijk iedere kat lust.........
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Overstappen naar vaste voedingstijden

Bericht door castratenkoor »

heb je geprobeerd het als snoepjes aan te bieden? Dat werkt hier prima.
Ik heb op zolder 2 x daags Sanabella Urinary staan. Maar geef 2 x anderhalve mok zodat het wel op is voor ik nieuwe geef.
Dus als ik om 23 uur naar bed ga leiden ze me "hongerig" naar de zolder.
Ik ga om 20 uur op de keukenvloer zitten met drie soorten brokjes als snoepjes, in drie aparte
bakjes en deel zo uit - kat voor kat.
Ze zitten dan allemaal om me heen.
Ik heb het idee dat ik met die show ze echt alles kan laten eten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie