Voeding na sterilisatie

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door pinguin »

oke dat wist ik niet. voorlopig mag die toch van mij zelf bepalen hoeveel die eet. (kan het niet de hele dag laten staan i.v.m sproet) weer wat geleerd.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, niet op de weegschaal afgaan.
Je kan hem natuurlijk wel wegen om het te weten, maar om te bepalen of hij te dik wordt moet je gewoon voelen.
Krijgt hij een hangbuik of is hij van bovenaf aan zijn buik breder of heeft hij geen taille meer, dan wordt hij wat te dik. Maar zolang de ribben goed voelbaar zijn en er geen bal vet onderaan aanhangt, zou ik hem niet onmiddelijk gaan beperken...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door pinguin »

heb effen zitten kijken naar dat plaatje hier op het forum en zie dat snabbel netjes op gewicht is. er zit een dun laagje vet op zijn ribben. ga hem dan ook minder wegen en gewoon wat meer afgaan op het uiterlijk. maar wilde gewoon even kijken wat zijn gewicht deet omdat die toch verhuisd uit het asiel naar een huis. maar hij weegt al 2 weken het zelfde. dus nu denk ik dat ik hem nog maar 1 keer per maand ga wegen. gewoon voor mijzelf.
thanks voor het advies.

anousje heb je het voer al binnen? en geprobeerd? ben erg benieuwd wat ze er van vinden
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anousje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mei 2011 17:04
Locatie: Rotterdam

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door Anousje »

Jaa! ik heb het al binnen. Droppie begon er meteen van te eten, dus viel wel redelijk in de smaak, maar lucy heeft tot nu toe alleen nog natvoer gegeten (ze zijn gister gesteriliseerd) dus die is nog een beetje van de kaart. en die heeft ook de brokjes die ze normaal eet ook niet gegeten. dus ik hoop dat het morgen beter gaat
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door pinguin »

de eerste tekenen zijn goed. meng je het nog wel met het oude voer? om darm problemen te voorkomen. je kan ze niet ineens ander voer geven het is beter om gelijkdelijk aan over te stappen.
ze zullen ook nog wat van slag zijn door de ingreep.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anousje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mei 2011 17:04
Locatie: Rotterdam

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door Anousje »

ja dat doe ik inderdaad. maar normaal geef ik ze ook natvoer erdoorheen maar daar wil ik eigenlijk ook vanaf dus iik ga daar langzaamaan mee minderen.
maar is het normaal dat ze nu d e3e dag na operatie nog niet eten zoals gewoonlijk?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door pinguin »

dat weet ik niet zeker. maar denk dat ze toch wat van slag zijn. en ze hebben toch een narcose gehad. ik zou me er persoonlijk nog niet al te veel zorgen over maken. maar misschien dat er andere forummers zijn die er anders over denken.
enne bij twijfel altijd effen de dierenarts bellen dan weet je zeker waar je aan toe ben!!!!!!
ik ben ook maar een leek op medisch gebied.
anders eens effen zoeken bij de topic castreratie/ sterilisatie misschien kan je daar je antwoord vinden.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door castratenkoor »

Poesjes zijn inderdaad vaak een paar dagen wat van slag na de operatie, het toch toch een buikingreep.
Zolang ze maar wat eten en drinken dan hoef je je geen zorgen te maken. Moet wel iedere dag een beetje beter gaan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anousje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mei 2011 17:04
Locatie: Rotterdam

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door Anousje »

oke dankje! ja het gaat al beter hoor, ze eten elke dag een beetje meer.
en drinken doen ze zoiezo goed.
maar normaal vul ik hun bakjes in de ochtend, en zo na het eten. maar nu is 1x per dag voldoende, maar elke dag meer eten dan is het goed
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door pinguin »

het nieuwe voer dat je ze gaat geven. zal ook meer vullen dan het oude voer. daar door zullen ze misschien ook wat minder gaan eten.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anousje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mei 2011 17:04
Locatie: Rotterdam

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door Anousje »

ja dat merk ik wel.. maar komt ook normaal geef ik ze natvoer, maar daar wil ik toch eigenlijk wel vanaf en ik merk dat ze dat missen. is wel grappig eerste dag dat ik voer had begon droppie meteen te eten. en vandaag had ik gegeven en ze zaten me aan te kijken waar blijft het lekkere? nou toen begon lucy toch maar te eten.. en toen dacht droppie, nou ja dan ga ik ook maar eten :P
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door pinguin »

gewoon even door zetten. ze hebben snel genoeg door dat ze niet altijd meer nat voer krijgen. je zou het b.v 1 keer per week kunnen gaan geven. of wil je helemaal af van het natvoer?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anousje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mei 2011 17:04
Locatie: Rotterdam

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door Anousje »

nee voor zo 1x per week vind ik prima, maar als ik beter voer geef wil ik niet van dat flutvoer erbij geven. en die zakjes van rc voor 1 euro per stuk gaat elke dag een beetje te ver.
en ze eten het wel hoor, vanmorgen waren de bakjes toch wel leeg. dus iis meer dat ze hun zin willen :)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door pearlsofpassion »

Heb je al eens bij de goedkopere maar goede merken natvoer gekeken? 1 euro per 100gr is inderdaad erg duur.
Het kan ook voor de helft of zelfs een vierde van de prijs (maar dan per 400gr) als je even rondkijkt.
Gewoon geen natvoer met granen, suikers of melk (of andere rare zaken) en 4% regels met argwaan bekijken. (als er vb staat vlees en dierlijke bijproducten waarvan min 4% kip, dan is de kwaliteit niet zo goed. Staat er echter konijn 4%, rund 50% en gevogelte 45%, mineralen 1%, dan is het wel ok)
Hou het gewoon basic en wissel af in smaken, merken enz... In het kader van een gevarieerder voeding.
Je hebt complete voeders en aanvullende voeders in natvoer. Als je echt dagelijks natvoer geeft zou ik persoonlijk opletten steeds een compleet voer te geven, omdat het toch een groot deel van de dagelijkse hoeveelheid inneemt. Geef je het maar 1-2 keer in de week, steekt het niet zo nauw. ;-)

Met een beetje verstandig inkopen kan je heel veel besparen en in dierenvoer geldt zeker niet dat duurder altijd beter is! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Voeding na sterilisatie

Bericht door pinguin »

ik heb hier van een mede forumer de tip gekregen om eens te kijken bij het merk natvoer van miamor is een stuk goedkoper dan r.c. vind je portenmonnee ook leuker. maar er staan er denk ik nog wel meer goeie soorten natvoer, maar die wel goekoper zijn r.c.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie