Nooit stoppen met Felimazole

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
catsini
Poema
Poema

Re: Nooit stoppen met Felimazole

Bericht door catsini »

radiojood therapie dat is het!! probleem opgelost, wat zijn de bijwerkingen op de leverwaardes en nieren, daar als eens over nagedacht?

maar.. je moet het laatste woord hebben, dat zie je op het forum terug.

iedereen moet stoppen met medicijnen, denk... aan de bijwerking, kan je beter ziek blijven :pdtmad3:
wij hebben hele goede ervaring met de felimazole,
wij raden het wel aan, gaat het niet met de felimazole, dan terug naar de dierenarts, niet wachten, dat is mijn advies, iedereen is vrij in zijn eigen keuze, ik dring niemand wat op,
het welzijn van je eigen poes staat voor op.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Adriana

Bericht door Adriana »

ik heb hier een kater die zowel medicatie als een operatie als radioactief jodium behandeling achter de rug heeft. en heel veel meer ervaring met instellen en begeleiden van op zijn minst twee schildklierkatten dan jij met je winnetje.
ik heb daar voor en na de operatie en voor en na de ra joodbehandeling van Enzo de gegevens van de uitgebreide bloedonderzoeken van.
en niets maar dan ook werkelijk niets wijst erop dat de leverwaarde en nierwaardes structureel zijn achteruit gegaan.
tot vervelens toe leg ik uit dat pas wanneer je een normale t-4 hebt, je dan pas de actuele nierwaardes ziet, daarvoor worden ze geflatteerd door de te hoge t-4.

en er is nogal wat onderzoek naar de effecten van ra joodbehandeling en ik ben nog geen waarschuwingen, niet voor lever, niet voor nier tegen gekomen, dus weer een indiananverhaal van jouw kant..!
en ik ben hier zeker weten geen pleitbezorger voor een ra joodbehandeling, het is vrij kostbaar maar in vrijwel alle gevallen wel effectief en soms voldoet een goed uitgevoerde operatie.
Enzo's nierwaardes zijn alleen maar verbeterd intussen nu anderhalf jaar geleden en dat staat in een ander topic maar dat gaat allemaal aan je voorbij.
en zijn t-4 is meer dan keurig, zonder die behandeling had hij niet meer geleefd.

ik hoef helemaal niet het laatste woord, liever niet zelfs.
maar onder echte onzin/onjuiste informatie wil ik nog wel eens een bericht met de echte feiten en de links zetten
en daar kun je blijkbaar niet tegen.

ik vind dat jij in dit geval op de stoel van de dierenarts gaat zitten, katzel eet niet en dat is een bijwerking van felimazole en dan toch roepen: niet stoppen met felimazole.... te genant voor woorden.. je advies (en ook gedram vind ik) om vooral niet te stoppen is zelfs gevaarlijk en wordt weersproken in de bijsluiter van felimazole!
maar die zul je ook wel nooit gelezen hebben....
mickey130
Huiskat
Huiskat

Bericht door mickey130 »

Beste mensen het is niet mijn bedoeling om een wellus nietus discussie te starten over hoe en wat, ja of nee...etc..

Waarmij het omgaat is dat ik hier mijn bevindingen van Mickey met schildklierproblemen wil delen, zodat mensen die net zo twijfelen aan hun DA of Medicijnen of aan een behandelingen. Hier de ervaringen kunnen lezen uit de praktijk (werkt het wel of niet en de reacties). Vooral de reacties van medicijnen/behandelingen bij de kat zijn voor mij belangrijk. Hieruit maak ik uiteindelijk de beslissing. En niet op basis of iemand zegt dat iets slecht of goed is.

Vanaf 17/2 neem ik de volle 100% beslissingen over mijn kat Mickey en niet de DA of een Forum.
Want ik voel me ook 100% verantwoordelijk voor de zorg. Daarvoor was er ook een deel voor de DA.
Op dit moment ben ik inderdaad in de DA teleurgesteld.

Maar de status nu.
22/2 mickey eet als een tijger (vraagd om de twee uur om eten)
Voeding is nu 70% carnibest en alexia (aldi)
ze gaat 3 uit 4 op de bak en plast dus nog af en toe naast de bak. Ontlasting is prima en altijd op de bak.
24/2 urinemonster genomen van het geen wat naast de bak lag. Niets in te vinden geen gruis, geen niersteen en de glucose is oke.
25/2 blijft eten als een tijger. Vacht is weer 100% (dit moet de invloed zijn van carnibest). Ze blijft rustig maar zeurt om de 3/4 uur om eten en gaat dan wachten bij haar bak.

27/2 De beslissing is genomen. Alle alternatieven zijn bekeken en beoordeeld. We gaan voor radioactief jood in Gent. Maandag 5/3 gaan we haar brengen tot 9/3. Vanmiddag krijg ze nog een bloedonderzoek voor haar T4 waarde en de nieren. Kortom ik heb er volkomen 100% vertrouwen in deze behandeling.
Kans van slagen 95% op basis van een goedaardige tumor 98% van de gevallen. Voor Mickey zijn de kosten voor deze behandeling € 660,- (incl BTW).
Mickey
Adriana

Bericht door Adriana »

het ging niet om welles-nietes maar gewoon om feiten.. en de tekst in de bijsluiter was duidelijk. en iedereen is zelf inderdaad verantwoordelijk voor de uitkomst van de genomen beslissingen.

ben blij dat je kogel door de kerk is en dat jullie een beslissing hebben genomen
en radioactief jodium is vrijwel de enige afdoende behandeling met hoge slagingskans.
heeft Mickey voor Gent een internationaal dierenpaspoort met extra entingen nodig?
en is euro 660,- echt een all-in prijs? want dat scheelt nogal wat met De Lingehoeve.
haar conditie zal dankzij de carnibest prima zijn! kun je haar dat meegeven naar Gent?
mickey130
Huiskat
Huiskat

Bericht door mickey130 »

heeft Mickey voor Gent een internationaal dierenpaspoort met extra entingen nodig

Geen flauw idee, zal eens informeren?
Mickey
catsini
Poema
Poema

Bericht door catsini »

27/2 De beslissing is genomen. Alle alternatieven zijn bekeken en beoordeeld. We gaan voor radioactief jood in Gent
Dat is het beste wat je kan doen, alle alternatieven bekijken en beoordelen, doen wat je het beste vind voor Mickey, dat is wat wij ook doen.

Winny is heel makkelijk met het innemen van de tabletjes, ze heeft geen last van de bijwerkingen, ze staat goed onder controlle,

Of Felimazole, of radioactief jood, maakt niets uit, als je poes zich goed voelt is het belangrijkste, daar gaan we tenslotte allemaal voor.

groetjes, Catsini.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
mickey130
Huiskat
Huiskat

Bericht door mickey130 »

Onderweg naar Gent om Mickey op te halen....

De afgelopen dagen ging alles naar wens!
- de behandeling was aangeslagen
- de tumor was niet overdreven groot
- ze at al weer binnen 12 uur na de behandeling
- ze hebben de bijtwondjes behandeld.

Kortom reuze benieuwd hoe Mickey is.
Mickey
Adriana

Bericht door Adriana »

k heb er de afgelopen dagen nog aan gedacht en wat fijn dat je even terugmeldt..
gelukkig was het overzichtelijk en zat het blijkbaar maar op één plaats.
heb je de scintigrafie opnames gezien?
wat zal jullie tijger blij zijn je straks weer te zien, alleen wel heel kortstondig knuffelen de komende tijd..
en vraag het overzichtje van de waardes bloedonderzoek mee of hebben ze jullie dat al toegestuurd? ook wel benieuwd naar zijn huidige T-4 en dan over 3 en 6 maanden?
reken op erg langzaam maar erg gestaag herstel, bij Enzo heeft het bijna een jaar geduurd maar die zit nu zo ongelogelijk goed in zijn velletje dat ik er ook nog altijd heel blij mee ben dat ik uiteindelijk voor deze behandeling gekozen heb!
DaVinci
Poema
Poema

Bericht door DaVinci »

Hallo Mickey,

Hopelijk gaat het goed met je poezel na de ra behandeling?

Ik heb eigenlijk dezelfde vragen als Adriana:
- Is de € 660,- in Gent inclusief? Geen bijkomende kosten? Want dat scheelt behoorlijk met De Lingehoeve (tegenwoordig rond de € 1100,- dacht ik)
- En had je een internationaal dierenpaspoort met extra entingen nodig? Of andere zaken?

Mijn Eusie zit na een zeer, zeer slecht Felimazol avontuur, en daarna Chinese kruiden die niets hebben gedaan, op de carbimazol. Heb in mijn achterhoofd een deurtje naar ra behandeling openstaan, maar i.v.m. de hoge kosten probeer ik het eerst met carbimazol.

Ben heel erg benieuwd naar jouw ervaringen in Gent. Zou je die met me willen delen? Je mag me ook privé een bericht sturen.

Alvast bedankt en veel beterschap voor je Mickey!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Adriana

Bericht door Adriana »

eigenlijk zou dit topic anders moeten gaan heten
bv 'stoppen met Felimazole bij niet-eten' oid.

de huidige naam suggereert een medisch advies
en gaat lijnrecht in tegen een advies van je dierenarts
èn tegen het advies dat bij de bijwerkingen waaronder niet-eten in de bijsluiter van Felimazole staat vermeld.. (ik zal het Admin. voorstellen..)
--------
nog even klieren over schildklieren..
soms volstaat een goed uitgevoerde operatie en dat is het geval als de goedaardige tumor zich in één van de twee schildklierlobben bevindt.
dan is er geen zwerfweefsel (ectopisch weefsel) en zeer grote kans dat je dan met het verwijderen van de bron ook van de kwaal af bent.
je da kan dat voelen en missch is het ook op een echo te zien. k weet niet of je dat alleen op een scintigrafie kunt zien, dat gebruiken ze wel voor het zichtbaar maken van het zwerfweefsel.

@Jeannette, missch zou je dit pad eens door moeten spreken met je da of met JT van KAkkeren. als dat het geval is bij Eusie, dan is de behandeling stukken voordeliger, ik was voor Enzo's operatie geloof ik ruim euro 250,- kwijt, maar hij bleek zoveel ectopisch weefsel te hebben en T-4 van > 100 dat ra joodbehandeling uiteindelijk onontkoombaar was..
mickey130
Huiskat
Huiskat

Bericht door mickey130 »

DaVinci schreef:Hallo Mickey,

Hopelijk gaat het goed met je poezel na de ra behandeling?

Ik heb eigenlijk dezelfde vragen als Adriana:
- Is de € 660,- in Gent inclusief? Geen bijkomende kosten? Want dat scheelt behoorlijk met De Lingehoeve (tegenwoordig rond de € 1100,- dacht ik)
- En had je een internationaal dierenpaspoort met extra entingen nodig? Of andere zaken?

Alvast bedankt en veel beterschap voor je Mickey!
inderdaad € 660,- voor verblijf van maandag t/m vrijdag.
Het enige wat we mee moesten nemen was haar favoriete kussen en eten. Naast de behandeling hebben ze haar beetwondjes verzorgd, gecontroleerd op vlooien en zelfs de nageltjes geknipt. Dit hebben ze uit zichzelf gedaan zonder te vragen. Elke dag kregen we een telefoontje met de status. De voorziening voor Mickey was een compleet Hilton. Een prive ruimte met een eigenbak een kartonendoos om weg te kruipen en zelfs een warmtelamp voor als ze het koud zou krijgen. En dan nog een 4 x daagse controle. Kortom super fantastisch geregeld, helemaal TOP.

Ze hebben om het paspoort inentingen en de chip niet gevraagd. Dit hadden wij ook niet en was ook niet in 5 dagen te regelen. Maar als je word aangehouden in Belgie loop je wel een risico.
Mickey
mickey130
Huiskat
Huiskat

Bericht door mickey130 »

Op dit moment weet ik totaal niet wat de status is, dat gaat de eerste bloedtest uitwijzen. (over 3 weken)
Mickey is wel iets rustiger maar vraagd toch vaak om eten. Iets minder snel als voorheen maar ik vind het nog wel te veel.

Het niet knuffelen of niet bij je op de bank hebben is een verd*md lastige opdracht. En vooral na elke aanraking je handen wassen.
Mickey
DaVinci
Poema
Poema

Bericht door DaVinci »

Bedankt voor je antwoord Mickey. Zo te lezen een zeer goede ervaring in Gent. Gaat het inmiddels wat beter met Mickey?

Dat paspoortengedoe zou voor ons een struikelblok kunnen zijn. Ik laat mijn katten al jaren niet meer enten en ze zijn ook niet gechipt. Al is het op zich geen moeite om dat alsnog te doen. Zoals het er nu uit ziet, is een ra behandeling op korte termijn geen noodzaak. Eusie zit nu 4,5 week op carbimazol en het lijkt nog steeds goed te gaan. Hij lijkt af en toe wel wat afwezig en een beetje wezenloos, maar hij eet nog steeds goed en lijkt wat aan te komen. Misschien gewenning aan de medicijnen, hij heeft ruim een jaar geen medicatie gekregen. Komende maandag laten we opnieuw bloed prikken om T4 te bepalen.

Ik heb inderdaad Korte Akkeren in mijn achterhoofd als het niet goed (genoeg) gaat met de carbimazol, Adriana. Heb er al kort met AR over gesproken, ook over onze nare ervaring met Felimazol. Op zich houd ik alle opties open, ook een operatie eventueel. Maar voor mijn gevoel is dat misschien een onnodige stap omdat je daarna toch nog kans hebt dat het niet geholpen heeft en alsnog voor ra moet gaan. Net als jij met Enzo. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Hangt ervan af of er ectopisch weefsel is, en volgens mij kunnen ze dat alleen met een scintigrafie aantonen en niet met een echo. Dat weefsel kan alleen toonbaar gemaakt worden door middel van contrastvloeistof, dacht ik.

We wachten eerst de volgende T4 bepaling maar even af. Vraag me trouwens wel af waar dat grote verschil tussen Gent en De Lingehoeve vandaan komt, het scheelt bijna de helft...

Adriana

Bericht door Adriana »

universiteit van Gent is een overheidsinstelling, dus sowieso goedkoper omdat het ook een onderwijsinstelling is en ik denk dat de inkoopprijs van hun ra jodium ook anders is. Lingehoeve is een particuliere onderneming (zonder subsidies dus) en hun materiaal komt dacht ik uit Duitsland.
DaVinci
Poema
Poema

Bericht door DaVinci »

Ach, dat zou het inderdaad verklaren! Dank je wel Adriana.

En misschien is het toch niet zo'n gek idee om de mogelijkheid van een operatie open te houden... Als daarmee al het overbodige schildklierweefsel is weggenomen, zijn we overal van af. Hoe groot is dan de kans dat er opnieuw woekerweefsel van de schildklier groeit? Zal ze eens stellen in Gouda en misschien eens met Eusie naar Gouda togen voor een uitgebreid lichamelijk onderzoek en bespreken van alle mogelijkheden.

Maandagavond even bloed laten prikken bij mijn eigen da, ben benieuwd naar de T4 waarde! Die zal ik dan waarschijnlijk donderdag of vrijdag weten.

Plaats reactie