Ik wilde inderdaad ook haar eerst aan Mystic introduceren en als dat goed gaat, dan aan Rambo en Isis. Maar iemand anders gaf aan dat dat juist ook averechts kan werken, omdat ze dan steeds weer iets nieuws krijgt om aan te wennen, dan beter alles in 1x...
En de één zegt dat ik haar gewoon in de slaapkamer moet laten en dan zo snel mogelijk de deur open moet zetten, en dat ze dan zelf kunnen besluiten om er uit te gaan of dat de andere katten binnen komen, de ander zegt dat ik dus een paar weken moet wachten en haar in de woonkamer moet zetten, waar ze meerdere plekjes heeft om op te klimmen, mocht ze even afstand willen.
Als ik even terugdenk aan hoe het toendertijd met Spooky ging (kat van een vriend van me die hier zou komen) die heb ik toen eerst in de woonkamer gelaten, maar ze was naar mij toe al agressief (uit angst vermoed ik wel).
Toen heb ik haar later in het reismandje gedaan en mijn katten erbij gelaten. Mystic en Pinto* kwamen toen gewoon nieuwsgierig snuffelen maar gaven niet aan dat ze boos of bang werden, Rambo bleef op veilige afstand. Alleen Spooky ging als een gek tekeer, dus die kon echt niet bij mijn katten. Dit heeft uiteindelijk helaas ook niet gewerkt.
Maar als mijn katten net zo rustig op Dizzy reageren, en Dizzy zelf niet agressief wordt ofzo, denk ik eigenlijk wel dat het goed zal gaan.. niet meteen, maar gaandeweg