Pippin heeft weer diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Lovecat »

He Stella,
Ik heb een stuk minder ervaring met voeding en aanverwanten dan de meeste hier, maar toen Mosa hier zo aan de dunne was (nadat hij hier net een dag was), ging de sensitive variant van Sanabelle erg goed (ik geloof 2 varianten?) in tegenstelling tot de adultversie (die hij overigens goed at, maar waar zijn ontlasting toch weer minder van werd).

Hoe valt gekookte kip?
Arme Pippin; ik hoop dat je uit de aanbiedingen proefzakjes iets vindt wat alledrie je katzels lusten en verdragen! Ik kan je helaas niet helpen, want ik voer kvv... Succes!
*Dexter & *Mosa
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Wat sneu voor Bram ook.........
Zorro en Snoopy hebben al eens Sanabelle Sensetive gehad, dat ging prima.
Wat ik nu geef, de Perfect Fit Sensetive, is duidelijk minder voedzaam, ze eten er het dubbele van. Dus in principe nog duurder.......

Edit: bijna zijn piemeltje eraf geknipt... :shock: Trok net op tijd de schaar weg.....

Oeh Lovecat, goed nieuws! Ik vind Sanabelle gewoon goed, kijken of ook hij de sensetive versie aan kan.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou ook geen Perfect Fit aanraden. Zit vrij dicht bij supermarktvoer, vind ik...
Ik duim mee dat hij het op Sanabelle sensitive wel goed doet. Dat zou toch een mooie oplossing zijn. ;-)

En wel een beetje opletten met die schaar he Stella! :shock: Moet er ook niet aan denken...
Heb er alle vertrouwen in dat je dat geen tweede keer zal gebeuren. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Ik ga Sanabelle Sensetive proberen, met dank aan Corine. Lief!
Jullie allemaal, voor al jullie aanbiedingen.
Ik weet dat de andere twee, en dan met name Zorro die ook gevoelig is, daartegen kunnen. Snoppy kan tegen alles, da's net een vuilnisvat...
Ik bestel ook een klein zakje Porta 21 Sensible, kijken wat het beste bevalt. ok goed voer, als ik het hier allemaal lees.
Pfffff, ben blij dat jullie meedenken.
Groetjes van Stella
Lebber van hond Marra
Zuri
Poema
Poema

Bericht door Zuri »

Oh Stella, voorzichtig met die schaar! :shock:

Voordat je nu allemaal verschillende merken gaat proberen met kleine Pippin, is het niet een idee om eerst zijn darmpjes weer even tot rust te brengen met het voer waarop hij wel goed deed (dus wat hij bij de fokker kreeg)? Ik ben een beetje bang dat door het weer wisselen niet te achterhalen is of het voer nu wel of niet goed is voor zijn darmpjes omdat hij ook kan reageren op het wisselen van het voer. Ik zou terug gaan naar het voer waar hij het goed op deed en daarna voorzichtig iets anders te proberen.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Hier goede ervaringen met carocat lam en rijst, ook toen ze nog herstellende waren van het caronavirus
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Ben net weer met Pippin naar de DA heweest, zijn poep werd zo mogelijk nog dunner en zijn buikje helemaal opgezet en knalhard.
Hij heeft een ontstoken dikke darm. Dat vermoedde ze al, maar toen hij na het onderzoek in de box ging zitten poepen wist ze het zeker. " Typische dikke darm diarree, met bloed en slijm."
Ik hoef dus geen ontlasting te verzamelen, die heeft ze al... Wordt opgestuurd naar het laboratorium.
En hij staat, ik hoop tijdelijk, op hypoallergeen voer van Royal Canin. Neeeeeee....... Ik moet ze dus apart voeren.
De andere twee ga ik vast overzeten op Sanabelle Sensetive (dank je Corine!), in de hoop dat Pippin daar later ook op kan.
Ook leuk, ik zit nog in de 30 dagen wachttijd van de verzekering. Duur grapje...
Maar ik vind het zo sneu voor Pippin! Hij heeft gelukkig geen koorts, is er niet ziek van. Wel buikpijn uiteraard........
Groetjes van Stella
Lebber van hond Marra
Adriana

Bericht door Adriana »

ach gossie, arme Pippin krijgt het wel voor zijn melkkiesjes.. (en jij natuurlijk ook..)
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Ocharme Pippin! :-(
Hopelijk geneest hij snel.

Ik vind dat hypoallergeen voer wel vreemd. DA'n komen daar bij alles met de darmen mee aandraven, maar ik snap nooit waarom. Dat is toch tegen allergiën? Toch niet tegen darmklachten? Ik zou dan ook sensitive verwachten.
Maar goed...

Krijgt hij AB?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Oh ja, hij heeft ook antibiotica.
Dat hypoallergeen is vooral om zijn darmen te kalmeren.
Groetjes van Stella
Lebber van hond Marra
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Ja, ik weet dat ze het daarvoor voorschrijven, maar ik begrijp niet waarom. Daar is het toch niet voor ontwikkeld? Dat is toch om allergiën te laten kalmeren, niet voor de darmen... Daarvoor dient toch sensitive?
Of hebben ze gewoon een sensitive uitvoering van Royal Canin en schrijven ze daarom dat maar voor? :eeh:
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Sterkte met Pippin. Ik hoop dat hij snel opknapt!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Adriana

Bericht door Adriana »

pearlsofpassion schreef:Ja, ik weet dat ze het daarvoor voorschrijven, maar ik begrijp niet waarom. Daar is het toch niet voor ontwikkeld?
http://www.royalcanin.nl/docs/vet/consf-hypoal.pdf
lees dit en dan deel twee eerst even rustig door, daar is deze voeding dus wèl voor ontwikkeld.
wat bij analyse achterin opvalt is t vrij lage gehalte aan ook nog erg makkelijk verteerbaar eiwit en zeer hoge gehalte zetmeel/kh's en dan in de vorm van rijst.
dat komt heel geleidelijk vrij en belast de alvlklier daardoor niet al te zwaar. waarschijnlijk was het hoge gehalte eiwit bij de jonge kat de aanleiding/boosdoener, in ieder geval was dat hier bij Maks zijn darmproblemen het geval: het voer van de fokker met vrij hoog eiwitgehalte en ook nog melkbestanddelen.
intussen radicaal van voer veranderd en geen last meer gehad.
Aziraphale
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Aziraphale »

Fijn dat je het voer hebt! Ze twijfelden bij het postkantoor of het wel door de brievenbus zou passen ;)
Veel beterschap met je lieve ventje!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Ah ok, dan snap ik het al beter.
Had er niet van gehoord, en vind dat het dan een wat vreemde naam. Maar goed, sorry he.
Plaats reactie