Jonge kater komt me nooit opzoeken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
katgevonden
Poema
Poema

Re: Jonge kater komt me nooit opzoeken

Bericht door katgevonden »

Mauw is een heelijke kater! Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met zijn vertrouwen in ons. En met een beetje geluk überhaupt in mensen.
Ik geniet ook elke keer dat ik gewoon langs en op hem af kan lopen zonder dat hij bang is. In het begin kroop hij dan met de oren in de nek weg, zijn staart bijna tussen zijn buikje aangedrukt. Heerlijk is het steeds weer te zien dat hij er nu niet meer op reageert.
En er komt de dag dat ik hem ook kan aaien als hij op mijn schoot ligt. Aaien kan wel op de grond. Maar de combi om bij me te liggen en aaien is op het moment nog teveel gevraagt. Maar ik geniet van het knuffelen op de grond en de volgende keer dat hij op mij ligt.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Bericht door Dafpoetser »

Nadia,

Wat heerlijk!
Hij heeft zich gerealiseert dat hij geen vrees hoeft te hebben van jullie, nee eerder liefde!
Dus hij wordt steeds vrijer, telkens een stapje meer...dat je het vertrouwen hebt gewonnen is jouw / jullie verdienste door niks te forceren. Geniet van Mauw! Mauw geniet heel langzaam aan steeds meer van jou.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
katgevonden
Poema
Poema

Ik kan jullie deze foto niet onthouden

Afbeelding

Als hij dan zo half op de rug naast ons op de bank slaapt geniet ik net als van Katie die lekker met mij knuffelt.

Bedankt voor jullie medeleven
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
katgevonden
Poema
Poema

Ik wou even laten weten dat Mauw's vertrouwen alsmaar groeit. Het is niet zo een grote knuffel als Katie maar dat hoeft zeker ook niet! Ik ben blij dat hij bijna nooit meer schrikt of angstig gedrag vertoont (soms schrikt hij nog wel, maar rent dan niet meer zo veer weg. Nu is het meer een reactie maar binnen 1 2 seconden blijft hij staan een kijkt me aan alsof hij wou zeggen dat er helemaal niets aan de hand was). Hij ligt ook vaak ergens naast ons/mij op de bank.
Verder heb ik hier op het forum de tip gekregen om via de huisdierendokter, echinacomplex te bestellen om hem te helpen met zijn chronische niesziekte. En het helpt, hij niest al n stuk minder. Bedankt voor de tip! Ik weet alleen niet meer wie dit advies gaf :edoh:
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Een heerlijke foto, Nadia!
Geeft goed weer hoe de vorderingen zijn :grin:

Overigens zijn er veel katten die het juist fijn vinden om alleen maar in de buurt van hun baasje(s) te blijven. Ze kruipen niet allemaal op schoot.

De echinacomplex schrijf ik even op voor mijn moeder! Tijger heeft namelijk ook chronische niesziekte.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Lidaju
Lynx
Lynx

Bericht door Lidaju »

Lekke relaxed!!

Jouw Mauw z'n buikje is net als mijn Yuci z'n buikje met zo'n witte streep erover, een lekker kroel buikie!!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
katgevonden
Poema
Poema

ja heerlijk zo een nuik he? Vind het echt geweldig dat hij op deze manier bij ons komt liggen!!! Maar mijn gevoel zegt me dat ik het verlangen hem aan zijn buik nog even moet weerstaan. Ben beetje voorzichtig nog met hem, wil het niet verknallen! Waardeer deze manier al zo ontzettend! En heel in het begin beet hij mijn vriend omdat hij hem aan zijn buikje aaide. Waarschijnlijk had het toen nog te maken met angst en ons niet kennen. Maar nu nemen wij de gok nog maar niet, zometeen heeft hij er wel puur een hekel aan als je aan zijn buik zit.
ZOU WEL JAMMER ZIJN MET ZO EEN MOOIE KROELBUIK
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Lidaju
Lynx
Lynx

Bericht door Lidaju »

Oh, ja dat snap ik, dan zou ik daar ook nog een beetje voorzichtig mee zijn. Onze Yuci is ook niet zo'n kroeler, maar afentoe ploft hij voor je neer, op z'n rug, en dan moet je echt ff zijn buikje kriebelen!! (en dat laat hij merken!!)
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Bijten is wel een reflex bij buikaaien. Meestal is het niet hard (als ze vertrouwen hebben) maar het is doordat het eigenlijk een speelreflex is.
Als hij echt schrikt en uithaalt, dan is hij er niet blij mee, maar als hij blijft liggen is het een heel normale reactie... ;-) Gewoon hand stilhouden en dan gebeurt er niets.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
katgevonden
Poema
Poema

Okay dat zou voor nu denk ik wel gelden. Maar toen was dat even anders, maar we hadden hem maar 3 dagen en mijn vriend kon dit buikje niet weerstaan (beetje dom misschien). We hebben het geweten, n halve dag kwam Mauw niet meer uit de slaapkamerkast en mijn vriend had een bloedende hand en even later ontstook het ook nog eens. Maar ondertussen zijn ze ook vriendjes. Ik geef hem nog een beetje tijd en dan zal ik ook een poging doen. Katie vind er niks aan om aan de buik aangeraakt te worden, ze doet niet wat maar loopt gelijk weg en straft je met haar blik zo van hoe durf je? hahahah. Okay, okay princesje, hihi
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Als je echt op z'n buikje wilt aaien, begin dan onder z'n kinnetje.
En dan langzaam tussen z'n voorpootjes door, kijk hoe z'n reactie is.
Je merkt vanzelf wanneer dit niet gaat ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
katgevonden
Poema
Poema

ik zal je advies bij gelegenheid opvolgen! Echter is het nog vaak wel zo dat Mauw helemaal niet aangehaalt wil worden maar gewoon lekker tegen je aan wilt liggen. Ik denk dat hij maar weinig behoefde heeft om gekroelt te worden. Als hij bij ons op de bank ligt, ligt hij al alleen daarom heerlijk te spinnen. Ik kan alleen niet helemaal inschatten of het een kwestie is van geen behoefde hebben aan knuffelen of het toch met angst te maken heeft. Derwijl hij verder niet bang meer is sluit ik niet uit dat hem dit nog wat benauwd. Op de grond wil hij wel aangehaalt worden namelijk. De tijd zal het wijzen. Ik ben zo al heel blij met de vooruitgang! En de momenten dat hij op schoot klimt koester ik dan zeer.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

had onze eerste kat ook. Heeft echt jaren geduurd voordat ze bij ons op schoot durfde te liggen, maar ze was wel altijd bij ons in de buurt of lag tegen ons aan. Maar dat op de schoot komen kroelen ging net te ver. Ze had ook een zeer traumatisch verleden (is op meerdere plekken mishandeld). Maar het belangrijkste is dat ik haar bijna per dag meer zag ontdooien en dat ze zich prettig voelde bij ons. Zelfs nadat we haar al 12 jaar hadden, merkte ik nog steeds kleine veranderingen. Terwijl buitenstaanders dat niet zagen. Vanaf de eerste dag volgende ze ons overal, maar het mooiste moemnt is dan als ze ineens op je schoot komen liggen, of dat ze in slaap viel alngs me, of toen ze op haar ug ging liggen met haar buikje naar me toe. toch allemaal tekenen dat ze zich veilig voelde bij ons. Als er anderen in huis kwamen (ook al waren dat mensen die ze wekelijks zag) dan was ze erg bang en vluchtte ze het liefst. Pas een paar maanden voordat ze stierf ging ze bij mijn vader op schoot liggen (1 v.d. grootste dierenvrienden die bestaat).
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

fijn dat er vooruitgang in zit! de aanhouder wint!

de buik is voor veel katten een "no-go area" qua aaien. de buik is de zwakke, gevoelige plek, dus is 100 procent vertrouwen vereist om daar ook te mogen kroelen. veel katten veranderen van spelen in vechten (bijten, krabben, met de pootjes trappellen) als je aan de buik komt. maar ook hier geld: de aanhouder wint.

maar als ze eenmaal "om" zijn, vinden de meeste katten het heerlijk om op de buik gekroeld te worden.
ook mijn minoes vind het nu heerlijk om op de buik gekroeld te worden. mijn drie poezen hebben nu alledrie geen "no-go area" meer, ik kan iedereen overal aaien.

succes!
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Er zijn echt wel katten die er nooit van moeten weten hoor. En anders wordt het vanzelf wel duidelijk...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie