Kat jaagt op dingen die er niet zijn

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Kat jaagt op dingen die er niet zijn

Bericht door pearlsofpassion »

Of een speelkameraadje bij voor de jongste, werkte hier prima...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
GekiritZ
Kitten

Kat ziet spoken?

Bericht door GekiritZ »

Sinds een dagje of twee is een van mijn 2 poezen geobsedeerd met... nouja... niks...

Ze zit op willekeurige plekken in 't huis omhoog te staren of iets te volgen wat na een kwartier met haar meekijken er voor mij duidelijk niet is. Soms doet ze alsof het "spook" haar aanvalt of dat ze 't zelf bespringt en springt ze zonder reden recht omhoog en klauwt ze naar niks of probeert ze iets tussen haar beide pootjes te klemmen midden in de sprong.

Ze is iets over een half jaar oud, Europees korthaartje met gele oogjes, is hier met 8 weken kerngezond gekomen en heeft een baarmoederontstekinkje gehad wat in de kiem is gesmoord met antibiotica. Tijdens haar behandeling met antibiotica is één oogje dof geworden enkele daagjes, maar dat is al gauw opgeklaard; sindsdien is de reflectie in haar toen doffe oogje blauw/groenig in plaats van gewoon helder/wit in haar andere oogje. Ze komt verder niet buiten (we wonen 9 hoog in een penthouse appartement), heeft nog nooit wondjes gehad of iets van een trauma meegemaakt. De dierenarts gaf aan dat wat er ook was met haar oogje opgelost zou zijn dankzij de antibiotica, als het iets was wat behandeld moest worden zou het na de antibiotica nog dof zijn geweest volgens haar.

Verder is Peach een heel lief aandoenlijk katje die graag knuffelt en speelt en goed met haar zusje Zelda omgaat. Iemand ervaring met dit gedrag? Is het mogelijk gerelateerd aan haar oogje? Zou ik er goed aan doen een second opinion in te winnen of is dit gewoon een puberale fase waarin ze haar eerste encounter met een vliegje continu nabootst?
MarjanR
Tijger
Tijger

Re: Kat ziet spoken?

Bericht door MarjanR »

Het zou kunnen dat er een gaatje op haar hoornvlies zit.
Ik heb dat zelf ook, hb er zelf geen last van tenzij m'n bloeddruk wat lager wordt.
Dan is het net of er een fruitvlieg je voor m'n ogen danst... de hele tijd.
Of er is iets anders aan de hand met haar oogje.
Want dat denk ik wel, dat er iets is met het oog.
Nu ben ik natuurlijk geen arts

Misschien is het wel helemaal niets, en het is ook nog maar 2 dagen.
Ik zou, als je het mij vraagt, nog twee dagen aankijken en dan inderdaad eens voor een second opinion gaan. Lijkt me niet verkeerd.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Adriana

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum met kleuterkat Peach! mijn ervaring hier is dat jonge katten vanuit het niets of schijnbaar vanuit het niets het op hun heupen kunnen krijgen. hier heb ik twee broertjes, die dan even de tent moeten afbreken want ze steken elkaar aan.. en soms loopt er een spinnetje over het plafond waar ze dan net niet bijkunnen... kleine vliegjes of nachtvlindertjes s nachts, ook dolle pret..
katten horen en ruiken zo ontzettend veel beter dan mensen en zien beweging op afstand ook veel beter..

en misschien is er nog wel wat met één van haar ogen, maar dan zou ze er constant last van moeten hebben en uit je verhaal krijg ik de indruk dat het af en toe gebeurt.. op vaste tijdstippen, bijv vroeg in de morgen en tegen de avond?
en wie weet hebben jullie een lief en aardig huisspookje.. :uunk: :nshocked:
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ik heb zelf ook last van een aandoening dat er eiwitdraadjes in het oog dwarrelen, kan verder geen kwaad. vooral last van in het zonlicht (dus nu weer veel meer) Onze flippie heeft ook vaak dat ze zit te staren en ineens rondvliegt. Had mijn eerste kat ook. Dan zat je een kwartier mee te kijken en dan ineens keek ze jou aan alsof ze wilde zeggen waar zit jij naar te kijken?
Ook wel eens meegemaakt dat er uiteindelijk toch een fruitvliegje ofzo blijkt te zitten, maar 9 van de 10 keer kan ik ook niets ontdekken. Ik denk dan maar, schroefje los.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie