Wie kan Dexter aan?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Cari
Tijger
Tijger

Re: Wie kan Dexter aan?

Bericht door Cari »

Hokazo is in ieder geval een prima asiel, waar ze zich ook zeker bezig houden met gedrag. Ik heb daar ook een kat vandaan gehaald, een langzitter.
Ik zou niet een te bazig type nemen Natasja, want kittens worden groot en dan heb heb je meer kans op strubbelingen. Je moet een beetje laconiek type hebben.
Allebei succes met jullie speurtocht! Ik weet zeker dat jullie een goeie match gaan vinden :grin: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Cari schreef: Als je twijfelt over Vlekkie, vraag eens aan de opvangmama of ze misschien foto's of filmpjes heeft, waarop Vlekkie zichzelf is en met de andere kat speelt. Ik maakte ook altijd veel foto's en filmpjes om aan mensen te laten zien - je krijgt dan toch een duidelijker beeld. Je kan tenslotte wel zoveel vertellen :???: .
Super idee op dit te vragen. Bij het dierenasiel in Maastricht maken ze ook filmpjes van katten die er al wat langer zitten btw. Pjotr was weliswaar volwassen toen we hem uit het asiel haalden, maar hij was ook ontzettend schuw. Nu is dat helemaal bijgetrokken. Hij blijkt een enorme knuffelkont en komt ook als er bezoek is een kijkje nemen. Vermoed dat het van kat tot kat verschilt. Ga op je intuïtie af en maak dan je keuze. Doe wat goed voelt voor jou en Dexter.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Waalwijk en Uden hebben we niet gered vandaag, lees; sneeuw en files, dus alleen in Utrecht geweest en ja hoor; het was 6 dubbel raak!

We waren de enige in het asiel, en mochten met een medewerker zowat een uur in de kittenkamer zitten. Ze hadden 2 kittenkamers, 1 met 4/5 maanden kittens en de ander van 2/3 maanden. we zijn natuurlijk bij de oudere kittens gaan kijken. Ik kwam binnen en ben meteen gehurkt gaan zitten, even kijken wie er zo nieuwsgierig was om naar mij toe te komen.. nou.... binnen 10 seconden had ik 5 zwartjes op m'n schoot, hoofd en nek :lol:

Ze waren geen van allen verlegen, kwamen allemaal kijken, spelen, heel hard spinnen en binnen 5 minuten lagen er 5 zwarte kittens op m'n schoot te slapen :verliefd: :verliefd:

Maar ja, met mijn zwarte katjes liefde is de keuze NOG moeilijker geworden met 5 BB'tjs.
Er zat ook nog 1 wit met rode kater, en ik ben eigenlijk niet zo van het wit met een beetje rood, maar toen ik hem in m'n armen kreeg :woow: Dat roze neusje wat meteen tegen mijn neus begon te neuzen (wat een zin..) het rode vlekje op z'n achterpootje... poeh, toen had ik dus de keuze uit 6 (!) geweldig leuke kittens.

Nu ben ik aan het 'afstrepen', vindt dat zo naar he, maar het moet... 3 zwartjes vallen al af, want die lijken teveel op Dexter; zwart, witte haartjes onder de kin en groene ogen.

1 zwartje was helemaal zwart en had amberogen (zoals Bo!!), die vond ik prachtig!
1 zwartje was de kleinste van het stel, maar die had ook een enorm rond en 'plat' hoofdje, heel apart (beetje richting Wibi-look zeg maar) en die zou ik denk ik nog makkelijker kunnen onderscheiden van Dexter.
en nummer 3; de rood witte; die was de enige die niet uit hetzelfde nest kwam (de zwartjes waren allemaal broertjes en zusjes) en mijn vriend zei; als je die rooie neemt, dan heb je 2 weesjes (dex en rooie), die zwartjes zouden leuk samen geplaatst kunnen worden.. + de rooie is zeker makkelijk te onderscheiden van Dex en het is ook leuk voor de variatie zeg maar ;-)

Ik week dat het per kat individueel is, maar rooien zijn vaak wel pittig en deze leek me wel een geschikt maatje voor Dex, maarja, dat zijn ze in principe allemaal.

Wat ik wel zeker weet is dat het 1 van die kittens gaat worden, want hier had ik echt een goede 'klik' mee!

Oke, het wordt dus of 'Rooiwitje' of 'Wibilook-a-like' :grin: Ga maar eens heeel heeel goed nadenken vanavond...

Ze mogen trouwens pas over 2/3 weken opgehaald worden want ze hebben allemaal niesziekte :-|
Dus veel snotneusjes en derdeoogleden te zien, ach gussie... Heb m'n handen net wel goed gewassen en even mezelf buiten 'gelucht' ook al is Dex al volledig gevaccineerd..

oke, ik klets weer een eind in de ronde, *gaat nadenken nu* :roll:
*Dexter & *Mosa
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Natas,

Een rooiwitte is een aanrader!

*ervaring mee heb* ;-)

Succes en ik lees het graag!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Hier is de rood-witte ook een aanrader, maar die wordt wss wel een stuk sneller geplaatst tussen al die zwartjes. En jij wil geen die op Dex lijkt, dus willen de andere mensen wss ook geen 2 van die 3 die zo op elkaar lijken...
Ik wil je niet beïnvloeden hoor! :-) Je moet gewoon je hart volgen en niet kijken naar de kleur of te veel gaan nadenken... Gewoon een paar nachtjes over slapen en zien welke maar door je hoofd blijft spoken... Als je niet te veel piekert en daar voor open staat zal er wel eentje steeds naar voren komen. En dat is jouw katje ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik zou voor de zwarte met het wibi-hoofd gaan zo als eerste reactie. Die rood-witte heeft meer kans geplaatst te worden en je hebt meer kans dat dat een dominant beest is.
Ik heb 2 rood-wtte in de groep en geloof me die zijn pittig.
Ik denk dat je bij Dexter beter een relaxte kat kunt zetten.

Sluit me bij Valerie aan - mensen nemen niet zo gauw twee zwarte van dat nest.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Zwart Wibi-hoofdje was juist drukker en 'bijteriger' dan de wit-rooie> die was juist rustig. (In dat uurtje dan, daar moeten we het maar op baseren)
En ja, rood-witte is wel kans op dominant, maar Dex is zwart en is uberdominant, dus die kleuren weet ik ook niet of je daar op af moet gaan. En Dex was eerst ook heel lief en aanhankelijk en nu is hij wel anders geworden...

Ze kunnen allemaal nog anders worden, dat is iets wat je nooit van tevoren kan zeggen en deze leken allemaal zo op elkaar; allemaal speels, lief en nieuwsgierig..

De medewerker van het asiel zei dat de zwartjes bij hun net zo snel geplaatst worden als roodjes, witjes, tijgertjes noem maar op. Dus dat kan ook niet als criterium nemen.
*Dexter & *Mosa
Aziraphale
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Aziraphale »

Net zei ik de Amber-eyes in je fototopic maarrrr als je de riodwitte neemt hebben we samen een mooie match ;) ;) ;)
Mijn roodwitje is trouwens wel fel/pinnig maar komt ook doordat ze een poes is.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Maar is Bella omdat ze pittig is geen goede match met Bo? Bo was toch op het begin de dondersteen en knuffelkont, en Bella namen jullie mee omdat ze wat angstig was en dat was juist een goede match? En nu is het al heel erg veranderd, toch?

Ik vraag me nu ook af of Dex wel echt zo pittig is (hij valt allen aan in de ochtend en dat is duidelijk speels, niet agressief)? Misschien is hij nu alleen zo omdat hij geen maatje heeft en is 'ie met soortgenoten een goede sul?

Tja, in de toekomst kan ik niet kijken en ik denk de ene 5 minuten dat ik voor de rooie ga en de 5 minuten erna wil ik de zwarte... :edoh: :edoh: :edoh:

En moeten jullie nagaan dat ik in een restaurant ook iedereen ophoudt omdat ik maar geen keuze kan maken, arme mensen om mij heen..
*Dexter & *Mosa
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Haha kan me je moeite met kiezen wel voorstellen hoor - succes!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Aziraphale
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Aziraphale »

Lovecat schreef:Maar is Bella omdat ze pittig is geen goede match met Bo? Bo was toch op het begin de dondersteen en knuffelkont, en Bella namen jullie mee omdat ze wat angstig was en dat was juist een goede match? En nu is het al heel erg veranderd, toch?
Bella is júist een supergoede match met Bo inderdaad :D Bo is een echte goedzak haha, maar wel een ondeugd. Bo was degene die parmantig rondliep, totaal geen angst en altijd knuffelen. Nu is Bella getransformeerd in de oude Bo en is Bo veel meer een goedzak, wat lui, nog wel knuffelig (vooral met m'n vriend!) maar hij slaapt soms ook alleen op de krabpaal. Hij pikt ook best veel van Bella.
Bella is superspeels, echt tijgerachtig als ze speelt, heel fel, eigengereid, bazig en nooit bang voor iets. Zelfs na pas een maand bij ons liep ze gewoon over alle schoten van de verjaardagsvisite heen (een heel huis vol) :lol:. Bo zat onder de bank... ;) Maar ze is ook een dikke lieverd, die als eerste 's ochtends al grommend de trap oprent om degene die nog in bed ligt een dikke kus te geven. Ze gaat dan weer net zo snel weg als dat ze kwam, maar ze doet dit echt standaard elke dag! En elke avond/nacht ligt ze bij me op schoot/voeteneind (nooit bij m'n vriend...;)).
En samen met Bo, ach die twee zijn getrouwd zo klef :D Ze wassen elkaar, ze slapen samen, spelen samen, slopen samen de orchideeën...^^

Ik denk dat het 'rooie zijn pittig' lang niet altijd klopt, maar ik ken wel veel rode, pittige katten :lol:
Laatst gewijzigd door Aziraphale op 02 dec 2010 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Je moet echt een onderscheid maken tussen omgang met mensen en met andere katten.
En zoals ik Dexter ken (niet heel erg goed natuurlijk, maar ik probeer het wat aan te voelen) zal hij niet kunnen aarden bij een superdominant vriendje, maar moet je er ook geen watje bijzetten omdat hij die dan gewoon onder de voet zou kunnen lopen...
Je moet inderdaad kijken dat de kittens goed met elkaar om gaan. Dus geen nemen die bang heeft van een ander katje, blaast of ineen krimpt als hij een ander tegenkomt. Maar ook niet diegene die op alle anderen afvliegt. Gewoon speels, de ene keer eens vangt, de andere keer eens gevangen wordt. Eentje die ook rustig bij een ander kan liggen en een likje geven. Gewoon een zelfzeker en levenslustig katje...

Maar als ik het zo bekijk zijn ze dat allemaal wel daar waar je geweest bent. Neem dan gewoon niet het haantje de voorste maar eerder een middenwegje... Ze zijn precies ook allemaal aanhankelijk, dus daar moet je je ook al geen zorgen in maken... Ik denk wel dat Dex blij zou zijn met een kater vriendje... Ik weet niet juist waarom, maar ik kan me voorstellen dat hij minder goed zou overeenkomen met een poesje dan met een katertje... Er is toch een verschil in karakter, en om samen de donderstenen uit te hangen in huis, is een katertje meestal geschikter... (ik ben normaal niet zomaar voor katers boven poezen, integendeel, maar dat gevoel heb ik hier wel...)

Maar laat vooral je hart spreken he!... ;-)

Wanneer zouden ze weg mogen??
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Ik vind het heel leuk te lezen dat bij jullie de katten ook naar de een of ander 'trekken'.

Voordat ik een kat nam, las ik verhalen over meisjes die ene kat namen, ze eten gaven, knuffelde, kattenbak verschoonde en de vriend nergens naar omkeek; 3 x raden waar de kat uiteindelijk 's avonds op schoot klom?
Juist ja... Ik was zo bang dat dex dat ook zou gaan doen.

Alleen de eerste 2 dagen kon ie niet kiezen bij wie hij wilde zitten; liep hij heen en weer tussen mn vriend en mij, daarna lag hij alleen nog maar bij mij. Hij was net als Bo, heel knuffelig, maar nu is hij wat 'zelfstandiger' , maar als hij komt knuffen, dan is het bij mij, en dat is altijd 's avonds als we op bed liggen.

Tegen een uur of 6 gaat hij wel naar mijn vriend; om te vervelen :D
Vanochtend ook, Dex kroop onder de dekens en kroop in mijn knieholtes, aangezien het bij ons binnen vriest, vond ik het heerlijk, zo'n warm bontje aan m'n benen, maar blijkbaar zat hij ondertussen naar m'n vriend z'n benen te maaien en te bijten xD En dan hoor ik ineens; K*tbeest, rot opppppp, oeps :(

M'n vriend is nu verliefd op die rood-witte; die zwarte zat ook al in z'n handen te knauwen en was vrij druk; hij is bang dat ie er nog een 'wekker' bij krijgt ;)

Edit; lees net jouw bericht Valerie;

Geen 1 was superdominant, geen een was schuw, ze waren echt allemaal speels, niet bang, gingen allemaal goed met elkaar overweg :roll: (viel me wel op dat roodwitje meer *buiten de groep viel* dan de zwarte broertjes en zusjes; hij lag er niet steeds tussen te knuffen, maar lag ook wel weer een tijdje met een zwartje te knuffen op de schoot van de mw, en tja, die rooie viel sowieso meer op, want bij de rest wist ik steeds niet meer wie wie was en wat deed, dus kan ik ook niet met zekerheid zeggen))

Er was maar 1 poesje bij en juist die is niet van m'n zijde geweken :roll: Maar gelukkig leek die TE veel op Dex dus die heb ik 'afgestreept'...

Ik begin nu heel erg naar rood/wit te trekken, hij leek zo 'neutraal'
*Dexter & *Mosa
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Wat leuk dat je meerdere kittens op het oog hebt! Nu niet bij de andere groep gaan kijken he. ;-)
Ik kan je geen advies geven over welke ik denk dat het verstandigst zou zijn, het blijft een gevoel. Vooral aangezien je schrijft dat ze qua gedrag veel op elkaar lijken. Volg je gevoel!
Hak wel snel de knoop door, zodat je je katje kan reserveren en de voorpret kan beginnen.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

We zijn er uit; we gaan morgen bellen voor de rood/witte :D
Het zou 2/3 weken kunnen duren voordat ik hem mag ophalen, dus een mooi kerstcadeau!

Pff, en nu stoppen met denken, dank jullie wel allemaal weer voor het meedenken!
*Dexter & *Mosa
Plaats reactie