Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Adriana »

boemie schreef: Ik zie dat Iams een leuke prijs heeft.
En die Biokats hebben ze bij Dierenland voor € 9,95/20 kg..
;-) als je toch gaat kiezen, neem dan de Sanabelle, die heeft een veel betere samenstelling dan de Iams, waar nogal wat tarwe inzit en die ik in het rijtje heb meegenomen omdat jij dat merk noemde, maar van alle merken lijkt me dat de minst aantrekkelijke (blaasgruis-kans..)
kun je bij Zplus kopen? of missch even aan je moeder vragen.. of bij iemand in de buurt met een kat, misschien samen doen..
en de Biokats zijn behoorlijk goedkoper bij Zplus! gewoon de goedkoopste kiezen, ze zijn allemaal prima klontvormend!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door castratenkoor »

Toen ik Iams voerde kreeg Sjaak zijn blaas/nier aanval. Geen goed gevoel bij die brokjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Lovecat »

Je zegt dat de Lams een leuke prijs heeft, maar met Sanabelle vergeleken scheelt het maar enkele centen en is qua samenstelling een stuk beter...

Edit; ik reageerde op de topicstarter, die zei; oh ik zie dat lams een leuke prijs heeft. Toen keek ik naar het lijstje van Adriana en zag ik dat sanabelle even duur is, dus als het om de prijs gaat kan de topicstarter beter sanabelle pakken omdat dat qua samenstelling veel beter is. klinkt dit logischer :eangel:
Laatst gewijzigd door Lovecat op 22 nov 2010 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door castratenkoor »

Iams een stuk beter? Dat moet ik toch echt tegenspreken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Lovecat »

eh? heb ik het nu verkeerd opgeschreven? ik bedoel dus dat sanabelle bijna net zo duur is als lams maar dat sanabelle beter is!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door MarjanR »

Zo lees ik dat ook hoor, Natasja.
Je schrijft gewoon dat Sanabelle beter is ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door castratenkoor »

Ehhh het bericht waar ik op reageerde is na mijn reactie bijgewerkt. Dus nu lijkt mijn reactie vaag.....zo stond het er niet.
Persoonlijk zou ik overigens liever zelf 3 x per week brood met pindakaas eten dan dat ik bezuinig op kattenvoer.......maar dit even ter zijde.......krijg hier onderhand een vieze smaak van in de mond en dat is niet door brood met pindakaas.........
Blijft eerste zin - onderwerp van de zin is Iams - verderop ën is qua samenstelling een stuk beter......aangezien Iams het onderwerp van de zin is wordt er toch echt gezegd dat Iams een stuk beter is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Lovecat »

ik heb het bericht niet veranderd, ik heb er een Edit ondergezet met uitleg hoe ik de zin bedoelde,
Maar goed, ik heb de zin verkeerd opgesteld en ik heb geprobeerd het uit te leggen... :grin:
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Sanabelle brokjes. Vandaag ga ik even naar die discountzaak. Was gisteren bezig met andere dingen. Je kunt daar neem ik aan ook sanabelle kopen. Koop ik eerst een klein zakje inderdaad om te kijken of mevroi het wel wil eten. Meng ik het eerst met de brokken die ze nu krijgt.
En of ik carnibest bij haar naar binnen krijg is ook het proberen waard. Ik heb goeie dingen gelezen over carnibest, dus ook even naar de Boulevard 1945.
Bedankt voor het meedenken! Carnibest is denk ik goedkoper dan de blikjes die ik nu geef en veel gezonder, denk ik (echt vlees).
Die suggestie van die pindakaas is een hele goeie. Ik kreeg van mijn werkbegeleidster de tip om Aldi voeding te kopen. Lijkt me niet, dat durf ik niet aan. Ik heb eens gezegd:"Het beste voor mijn beest!" en daar blijven we bij. Koop ik bij de Aldi wel m'n broodbeleg.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Ilone »

Zo horen we het graag ;) :lol:
Denka lleen niet dat je Sanabelle vindt bij de discountzaak, maar je kunt even kijken.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Het is wel een hele uitgebreide zaak. Ze verkopen ook Hill's. Ik ga zeker vandaag kijken en anders is zooplus natuurlijk een oplossing.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door pearlsofpassion »

Hill's verkopen ze hier ook in de Aveve... Maar Sanabelle niet hoor! Hill's en RC en Whiskas (niet aan te raden he ;-) ) en huismerk...
Maar Sanabelle niet, en Orijen niet en Applaws niet. Ale, de echt goede maar minder commerciële merken niet. En die zijn net relatief gezien goedkoper omdat ze minder of geen reclame maken....

Ik snap ook niet goed waarom je niet bij Zooplus besteld...
Je hebt daar een veel beter overzicht ivm samenstelling en prijs dan in gelijk welke winkel (desnoods open je meerdere vensters op je computer).
Je krijgt veel korting (je moest toch besparen he), je krijgt nog eens bonnen bovenop en spaarpunten voor extra kadootjes voor je kat. Alles is daar goedkoper! En het wordt gratis (vanaf 20 euro of zo) aan huis geleverd. Als je vooruit betaald krijg je nog eens 4% af maar je kan ook achteraf betalen...
Je zou je kattenbakvullig daar toch ook bestellen? Dan kan je toch een paar zakjes eten bij bestellen? Verder kan je ook eens kijken, ze hebben bijna altijd wel een bepaald merk natvoer dat in promotie staat... Soms met een extra speeltje bij...
Als je echt wil uitsparen kan je maar beter alles bij Zooplus bestellen, dat is tijd, moeite, (vervoerskosten) en geld uitgespaard...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Anne »

Onze Bella had onder de leeftijd van 1 jaar blaasgruis en het ligt niet altijd aan de voeding!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
boemie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:05

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door boemie »

Ja, zooplus is natuurlijk wel zo handig. Ik was daarnet bij de Aldi en heb daar mijn brood en broodbeleg gekocht. Heb even staan kijken bij het Alexis kattenvoer en kreeg zoiets van: als ik mijn kat dat moet gaan geven, dan ben ik waarschijnlijk verkeerd bezig. Wat was het? Het stond me enorm tegen en heb het ZEKER NIET gekocht.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Moet bezuinigen op mijn kattenvoer en stenen

Bericht door Anne »

Alexis bevat 30% vlees wat gunstig is, het is alleen jammer dat er zoveel graan in zit ;-)

Je hebt van de aldi tegenwoordig ook premiumbrokken maar ik heb daar geen ervaring mee.
Of was het nou bij de liddl?
Laatst gewijzigd door Anne op 23 nov 2010 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie