Rosalie123 schreef: Hoe snel groeien katten haren eigenlijk weer terug?
Na een maand of drie zie je er helemaal niets meer van, maar het eerste donshaar verschijnt natuurlijk weer direct na de operatie. Ik heb ook een keer een poes gehad bij wie de haren niet meer teruggroeiden. Zij hield haar hele leven een blote buik.
Mijn huidige dierenarts castreert via de flank en ik moet er niet aan denken dat het haar dan niet meer terug zou groeien want ook al is het een klein sneetje, ze scheren toch een behoorlijk stuk kaal.
Poezen worden ook gecastreerd. Castratie/sterilisatie heeft niets met het geslacht te maken, maar met de handeling. Bij sterilisatie (zoals dat bij mensen gebeurt) worden alleen de ei- resp. zaadleiders doorgesneden zodat de poes wel krols blijft, maar niet meer zwanger kan worden en de kater nog steeds allerlei neigingen heeft, maar er komen geen kittens meer van.
Bij castratie wordt alles verwijderd (vaak laat men de baarmoeder zitten) en dan is er geen behoefte meer aan sex (tenminste dat hoop je want onze Cochi vond het ook na castratie nog leuk om de dames te pakken. Zij stelden dan minder op prijs

).
Sterkte voor beide dames; het is altijd een spannende aangelegenheid.