Saar niet langer de baas?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Saar niet langer de baas?

Bericht door pearlsofpassion »

Cari schreef:Ah Valerie, nu krijg ik een ander beeld van Kleintje. Ik denk dat hier vooral het leeftijdsverschil meespeelt. Kleintje is dus niet bang of dominant, Kleintje gedraagt zich meer als een poes die gewoon geen trek heeft in dat jonge wilde spul. In eerste instantie was ze heel onzeker, want het was ineens gedaan met haar rust en dat vergt wat aanpassing. Nu is ze zover dat ze zich min of meer gedraagt als een moederpoes die haar ruimte opeist en haar (bijna) volwassen jongen op afstand houdt. Het slaan zonder nagels en het blazen (mamapoezen doen dat wel naar hun jongen die te opdringerig zijn) passen wel in dat plaatje.
Ja, dat kan wel kloppen.
Wel heeft ze schrik gehad van katers (ging ze uit de weg) en joeg ze poezen steeds de hof uit, ook met veel lawaai en gegrom, maar ze is dan ook met katers opgegroeid en buiten haar moeder nooit een poes gekent...

Wat hier ook wel eens gebeurt is dat Kleintje aan de jongens hun poep ruikt en overlaatst zelfs Cuzco daar helemaal stond te wassen. Maar zelf mogen ze nog niet aan haar staart komen of ze mekkert. Daaruit maakte ik ook op dat ze dominant is. Maar bon, het gaat dus steeds beter en ze leert weer spelen met soortgenoten. Nog wat geduld, het komt helemaal goed.

Ik hoop ook dat het bij jou helemaal goed komt, Jennli! Ik kan mij wel moeilijk voorstellen dat het echt een probleem zou blijven...
Veel succes ermee!
Als je er zelf al vertrouwen in hebt ben je al een eind verder! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Saar niet langer de baas?

Bericht door jennli »

Saartje heeft vandaag ook weer voor het eerst sinds dagen uit zichzelf heel uitbundig gespeeld. De jongens hebben haar vandaag al weer meer met rust gelaten. Ze heeft ze vanochtend de waarheid gemauwd blijkbaar, want ze hebben haar geen strobreed meer in de weg gelegd. Nu maar hopen dat het zo goed blijft gaan. Het belangrijkst vind ik dat ik geen plukken haar en wildplas en poep gevonden heb. Daar was ik gewoon enorm van geschrokken. Dat blazen lijkt me niet zo'n groot probleem. Het is toch van tijd tot tijd een manier om haar grens te laten zien. Tot hier en niet verder jongens :ehand:
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Saar niet langer de baas?

Bericht door jennli »

Kan gelukkig zeggen dat het nu al twee dagen weer volledig rustig is in huis. Nou ja rustig .... er wordt volop gespeeld en gek gedaan, maar er is geen ruzie of geblaas meer. Gelukkig!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Saar niet langer de baas?

Bericht door pearlsofpassion »

Fijn :-)
En Saar is nog te baas of heeft ze het afgestaan aan Pjotr?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Saar niet langer de baas?

Bericht door jennli »

Nee, volgens mij is nu Pjotr de baas. Die mag alles eerst van Saartje. Saartje zit wel weer lekkerder in haar velletje. Ze wil weer meer spelen en knuffelen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Saar niet langer de baas?

Bericht door Adriana »

zul je gelukkig zijn dat het stel weer in harmonie leeft!
altijd prettig want een kattenhaat- en nijdsituatie geeft een nare sfeer in huis..
en Saar heeft intussen kennelijk soepel geschakeld naar Pjotr toe.. joepie dus!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Saar niet langer de baas?

Bericht door jojo »

Wat tenenkrommend kan het zijn he als je katten in strijd zijn :???:
Ik vind het altijd enorm lastig om die grens te vinden in wanneer ingrijpen versus niet reageren of ingrijpen. De duimen draaien dat de harmonie blijft!
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Saar niet langer de baas?

Bericht door jennli »

Bedankt voor alle steun :)! Vind het erg fijn ervaringen te kunnen delen en te merken dat jullie met onze poezeltjes meeleven.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie