Vraagje voor de nacht

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Vraagje voor de nacht

Bericht door yana »

Let ook op dat ze niet achter de verwarming klem komen te zitten. En dat ze niet aan de snoeren knagen.
Niet alle speelgoed is veilig; die oogjes ed van muisjes even eruit halen. Ook vind ik te lang elestiek gevaarlijk (aan palen enzo), bang dat ze dat om hun nek krijgen.
Kwa voer gaf ik altijd Royal Canin. Dat is supergoed.
Geen melk geven, veel katten verdragen geen mensenmelk.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Vraagje voor de nacht

Bericht door Peet »

RC ben ik niet zo'n fan van ;-) . Verder ben ik het wel met je eens. Heb zo'n stok gekocht met elastiek met een speeltje eraan. Die gaat weg als wij er niet zijn. Achter de verwarming kunnen ze hier niet eens komen.
Melk wist ik inderdaad al. Als ze melk krijgen dan kattenmelk. Snoeren is ook altijd oppassen. Die liggen het meest bij de tv, en daar zijn ze niet als wij er niet zijn. Ik heb al oogjes verwijderd uit zo'n speelgoedding. (die niet speciaal voor katten was)
Jaja, ben al aardig ingelezen! :grin:

Enne.... we gaan hoogst waarschijnlijk tóch een kennel bouwen. Roep al jaren dat een kat los moet kunnen... maar stel dat. Gif... opgesloten worden... mensen die ze niet leuk vinden.... de honden. (want ja, wij denken écht wel na over combi hond en kat ;-) )
Bij schoonouders en vrienden is hun kat verdwenen, nooit meer iets gehoord of gezien... en dat lijkt ons allebei toch niet echt fijn. Nooit te weten komen waar je beestje is.
Zal pas van het voorjaar worden eer die kennel gebouwd gaat worden. Moeten nog even nadenken hoe of wat.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vraagje voor de nacht

Bericht door castratenkoor »

Goed plan die ren voor de a.s. katten.
Zelf heb ik een ren van 10 meter waar ze dag en nacht via een kattenluikje in kunnen, dus aan het huis vastgebouwd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Vraagje voor de nacht

Bericht door Peet »

We zijn hier altijd aan het nadenken en rommelen als het om dieren gaat. Dus dit kan er ook nog wel bij, haha.
We willen het hier ook aan het huis vast, vandaar dat hij niet mega groot kan. Anders moeten we met tunnels gaan werken en dat zie ik ook weer niet zo zitten.
Maar goed, als ze met z'n tweetjes straks maar lekker naar buiten kunnen. Mag van mij ook s'nachts, zéker als het warm is! Kunnen ze zelf kiezen.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vraagje voor de nacht

Bericht door Adriana »

k zou willen dat alle aanstaande en huidige baasjes allemaal zo goed nadachten en piekerden over de leefsituatie en behandeling van hun huisdieren... ;-) :eclap:
en ja, een ren lijkt me een geweldige oplossing. we lezen al tijden met dinie/castraatjes mee hoe dat gaat en de foto's daar spreken boekdelen. heerlijk veilig naar buiten kunnen wanneer ze willen en allerlei geluidjes en luchtjes opsnuiven en dingen beleven, zeker ook s nachts. k zie het hier op de rand van Noord-DH, Enzo zit heel graag s nachts buiten op het afgeschermde balkon en ziet en hoort en ruikt van alles en te zien aan zijn oortjes vindt hij dat geweldig!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Vraagje voor de nacht

Bericht door Peet »

Thanx.
En ach.... t'is ook niet altijd rozengeur en maneschijn hier ook. Van de week 2 honden ruzie, 5 hechtingen bij de één.
Daarom vind ik een ren tóch wel zo handig met de honden. Castratenkoor had haar bedenkingen, en echt niet geheel onterecht hoor.
Maar het zijn dingen waar wij zelf ook wel aan denken, en proberen er iets op te verzinnen.
Maar ik ben eigenlijk gewoon bang dat er iets erg gebeurt met de katten en ik van niets weet.
Dan maar veilig en wel binnen en in een ren. Al zullen ze wel even moeten wachten op de ren, wordt pas voorjaar.

En ja, dat 's nachts naar buiten kunnen vind ik ook wel prettig als ze dat kunnen als het erg warm is.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie