vraagje.. ik heb 5 katten, ze komen veel buiten (kunnen ze zelf kiezen) 2 van mijn katten hebben problemen. Snoebeltje likt haar buikje en billen kaal, hebben we laten controleren door de dieren arts en het moet een voedsel allergie zijn. Suus laat akelig stinkende flatsen achter in de bak. Op dit moment bied ik ze 2 soorten brokken aan, Lara, wat ze tot nu toe altijd kregen en Porta 21 finest adult (graanvrij dus)
Ik bied het in verschillende bakjes aan, zodat ze zelf kunnen kiezen en wat ik zie is dat ze allemaal kiezen voor Porta 21. Ze krijgen het nu 3 dagen en ik merk bij Suus al verschil. Ze stinkt niet meer zo en de ontlasting wordt vaster, soms lijkt het zelf op een normaal drolletje
Omdat ik veel lees over KVV ben ik me daar ook in gaan verdiepen en een chat aangegaan met een bedrijf wat het verkoopt.
Mijn belangrijkste vraag is of ik droge blokken en kvv samen kan geven. Het bedrijf vertelde me dat dat prima kan, maar dan bijvoorbeeld 's morgens de brokjes neerzetten, rond hetmiddaguur weg halen en voor de avondmaal kvv aanbieden. Dit in verband met verschil in vertering.
Heeft iemand hier ervaring mee? Want overstappen op enkel kvv gaat me een rib uit het lijf kosten heb ik het vermoeden. Ik zie bedragen van 10 kilo voor 50 euro voorbij komen (nu kan ik natuurlijk met mijn 5 katten niet inschatten hoe lang ik daarmee zou doen, maar toch)